Přejít na obsah

cvakání v motoru po zahřátí


Beny_felda

Doporučené příspěvky

Zdravím,

potřeboval bych radu.. nedávno jsem nechal měnit těsnění pod hlavou na felicii 1.6, hlava byla rovnaná. Nyní když nastartuju za studena, OK, ale po pár minutách, po zahřátí jde slyšet nějaké cvakání (klepání) v motoru. Nejsou to hydroštely? neoddělá se ten motor ? jinak měnil jsem raději olej (castrol magnetic 10w-40)

Děkuji :)

EDIT:

ještě dodám, že to jde slyšet jen při zahřátém motoru a volnoběhu

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě Felda 1,6 po zahřátí také cvaká, řekl bych, že ten zvuk vychází z převodovky, protože po sešlápnutí spojky na volnoběh cvakání přestane, může to znamenat, že už brzy odejde převodovka nebo to není nic vážného a převodovka může ještě vydržet? Najeto mám podle tachometru 181000 km. Jsem ale už pátý majitel. Proč tato převodovka takhle cvaká?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nakonec je situace horší, než jsem myslel. Dnes jsem chtěl vyzkoušet, kolik Felda dá na rovince a bohužel ani při akceleraci na čtyřku a plný plyn nejela víc jak 120 km/h, prostě už od 120 km/h přestala zrychlovat. Jela sice normálně, žádné cukání, ale prostě už dál nezrychlovala. Akcelerace na pětku z 80 km/h byla také nějaká pomalá, horší než dříve a od 100 km/h už auto také nechtělo moc zrychlovat. Potom jsem zkoušel akceleraci do kopce na dvojku, motor jsem točil asi do 3500 - 4000 ot/min. a zdálo se mi, že do toho kopce to mělo docela výkon, byl cítit zátah i kolem 3500 ot/min. Dále jsem po zastavení zjistil, že na volnoběh bylo z motorového prostoru slyšet jakoby cvakání nebo rachtání, vzadu u tlumiče výfuku bylo také slyšet nějaké cvakání, ovšem jiné než z motorového prostoru a bylo tišší, navíc výfukové plyny byly cítit jako nějaká zatuchlina nebo tak něco a zdálo se mi, že i zahřátý motor na volnoběh dost kouřil, podobně jako za studena. Poradíte mi, na co se zaměřit? Není mi jasné, proč do kopce auto docela táhlo, ale na rovině nejelo víc jak 120 km/h. Svíčky jsem měnil loni a mají najeto asi 9000 km. Na podzim auto ještě zrychlovalo docela slušně, na čtyřku jelo minimálně 140 km/h a až dnes jsem zjistil, že se akcelerace dost zhoršila, tedy především ve vyšších rychlostech, asi od 90 km/h a výše. Poraďte mi prosím. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes jsem zkontroloval výfukové potrubí včetně tlumiče výfuku a žádné poškození nebo praskliny jsem nenašel, poradí mi někdo, proč je z toho výfuku slyšet slabé rachtání a proč výfukové plyny mají jiný zápach než je běžné? Motor má opravdu horší výkon než dříve, na rovině mi to na čtyřku nejelo víc jak 120 km/h, jak jsem minule psal. Předtím mi auto na čtyřku a plný plyn jelo klidně i 140 - 150 km/h, teď už jen 120 km/h a navíc trvá delší dobu, než se na těch 120 km/h dostanu. Na co se mám v tomto případě zaměřit? Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

napadlo mě, jestli se ten katalyzátor mohl rozpadnout kvůli tomu, že se auto několikrát startovalo roztlačením, protože u auta se stane, že občas při řazení neudrží volnoběh a zhasne a jelikož ho občas půjčím i tátovi a ten říkal, že když mu při řazení zhasne motor, tak ho opět nastartuje tak, že zařadí třeba čtyřku a pustí spojku, mohl se kvůli tomu rozpadnout ten katalyzátor? Když s autem jedu já, vždy zastavím a nastartuji normálně přes startér, ale táta to tak nedělá. Mohl tím zavinit to rozpadnutí katalyzátoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musel by to tejrat delší dobu bez zapnutýho zapalování a vstřikování by přitom muselo špricovat benzín do válců - takže by se nespálenej benál dostal do parohů a tam pak následně chytnul. Katík by se rozpálil a rozsypal. Protože ale zapalování u motoru VW 1,6 je elektricky spřažený se vstřikováním (obojí řídí jedna jednotka), je tahle příčina dost nepravděpodobná. Spíš ten kat už měl dost za sebou a nebo dostal ránu a rozsypal se...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevzpomínám si, že bych autem zaparkoval někde, kde by ležela vyšší vrstva sněhu, auto parkuji venku a pokud je místo, kde parkuji, zasněžené, tak ho nejdřív prohrnu a pak teprve zaparkuji auto. Podle tachometru mám najeto 181 000 km, nevím, jestli je katalyzátor původní, nejsem první majitel. Na jaře půjde auto na emise a STK, může být problém na emisích, pokud je rozpadlý katalyzátor u tohoto motoru? Těch 181 000 km je pro katalyzátor už dost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...