Přejít na obsah

Spálený uhlík


MI5MP

Doporučené příspěvky

Dnes problikávání kontrolky nabíjení, tak jsem vyndal z alternátoru uhlíky a výsledek vidíte na fotce. To samé se mi stalo v létě a mechanik si za výměnu řekl 800, což mi přijde moc. K známému do servisu ale nedojedu už na baterku. Poradíte prosím, kde mohu tento díl koupit? Další otázka, co mě napadá, čím to je, že to takto rychle odešlo? Jinak Felicia 1.3, 40kw, rok 97. Děkuji

post-62365-0-54986400-1359494246_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novej regulátor altíku stojí asi tak 200 kulatejch i s daní, jestli si mechán nechal za výměnu regulátoru vycálovat 800, je to lump a zloděj - anebo tam bylo ještě něco, co musel udělat navíc.

Rychlej úbytek huhlýků má na svědomí nepřesný tvar kroužků na rotoru, nejsou vinou postupnýho opotřebení kruhový a v otáčkách při větším odběru od nich huhlýk odskakuje = jiskří to, kroužek se poškozuje ještě víc a huhlýk se samozřejmě upaluje taky. Čím víc to jiskří, tím víc do huhlýků cpe regulátor proudu, protože regulátor sleduje výstupní napětí - a když se část budicího příkonu ztrácí na jiskřícím huhlýku, regec se to snaží vykompenzovat větším buzením altíku... jenže to buzení samozřejmě zvětšuje jiskření mezi kroužkama a huhlýkama = začarovanej kruh.

Musí se rozebrat altík a nechat vyměnit nebo aspoň vyčistit a znovu namazat ložiska a určitě stočit rotorový kroužky na soustruhu - bez toho stočení budou ty mrchy huhlýci dál skákat a jiskřit jak vzteklý, takže se i ty nový upálej jak Jan Hus v Kostnici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic jiného tam tenkrát nedělal, byl jsem u toho. Nemohl jsem dojet ke známému, protože už docházela baterka. Nejlepší asi bude, abych si koupil nový regulátor a dojel za známým, aby opravil ten alternátor? Neporadil bys prosím, kde ho mohu koupit? Koukal jsem na net a tam se dost liší cenou zdánlivě úplně stejné kousky, tak nevím, co vybrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím odkud jseš, já když jsem naposledy potřeboval koupit regec do filcky, tak to bylo v krámě kam dodává ELIT - a je to asi tak 3 roky zpátky. Výměna regulátoru samozřejmě dlouhodobě nic nevyřeší, i když jen na dojetí 50-100km by to stačit mělo. Ten alťas se musí vyndat ven, rozkopnout na prvočinitele a komplet zrepasovat - jsou firmy, který tuhle práci udělají za cenu kolem 1000-1500 kulatejch během 48 hodin, popřípadě u typu s vysokým výskytem na cestách můžou nabídnout výměnnej způsob - Tvůj altík si vezmou a za doplatek v ceně repase poskytnou jinej už po opravě, se zaručenou funkčností.

Hledej Googlem podle "servis alternátorů TVOJE BYDLIŠTĚ", pak tam musíš prostě zkusit zavolat, co nabídnou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

"Nedaleko" se dá definovat časem jízdy - když nebude fungovat dobíjení, za normálních provozních podmínek (motor, světla, sem-tam brzda nebo blinkry) vydrží plně nabitá běžná 44Ah baterka "živit" elektrosoustavu auta bez problémů asi dvě hodiny, pak už bude klesat napětí a začne to blbnout. Takže nějakých 50-60km se jen na baterku po dobití nabíječkou ujet dá naprosto v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...