Přejít na obsah

OII, 1.9.TDi PD, 77KW, DSG 10/2005, vynechává jeden válec! Pouze při zahřátém motoru a na volnoběh.


denis.k

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny přítomné,

 

mám OII 1.9.TDi PD, 77Kw, DSG, r.v 10/2005, motor BKC, najeto: 203 000km, dle jednotky motoru 283 000km, po opravě teplých startů zhruba před 3 lety, bez CHIPU. Měnil jsem vyměnit olej a filtr. Mám interval stažený na 15.000km a liju klasiku, ne LongLife. Auto mi sem tam na volnoběh malinko kucklo, ale po prošlápnutí plynu problém zmizel a motor předl v pohodě. Stávalo se to spíše když jsem po delší době startoval za studena. Když už jsem byl při té výměně tak jsem vyměnil i palivový filtr.  Pak já dobrák jsem se rozhodl vyčistit palivovou soustavu a všechny ty věcí co píšou na etiketě jistého přípravku, který se lil po výměně palivového filtru přímo do jeho nádobky. Po nalití auto krásně chytlo. Byl cítit i ,,zdravější" smrad staršího TDíčka, držel jsem pár min lehké otáčky, aby se to prohnalo, a občas si auto zakouřilo, tak si říkám to ty sračky lezou u ven. Tak jsem si spokojeně jezdil dalších 100km...a ejhle!

 

     Potřeboval jsem jet do práce, sednu to auta a startuju. K mému údivu snad 15sec. stylem kuckání, třepání, pomalého protáčení válců. Ne jak když prostě točíte startérem naprázdno. Říkám si nic, metu třeba ještě nějakej ten bordel cestou vyženu a bude to OK. Dojel jsem do města, cesta cirka 17km. Jel jsem zrovna do zn. servisu Škoda vymazat servisní interval. Jízda mezi město úplně v pohodě, auto táhlo, bez ztráty výkonu a po zahřátí jsem tomu docela šlapal. Po příjezdu do města mi na křižovatkách, na volnoběh, začalo auto pocukávat, třepat se motor, dost citelně, a při rozjezdu (s DSG) se krátce ztratil výkon, zakuckalo to a pak se to rozjelo. Při stání na křižovatce se cukání nespravilo se to ani prošlápnutí plynu. Dojel jsem do Škodovky, kde mi týpek vymazal interval a přečetl závady. Zjistil, že se načetla závada - vynechává válec. Překontroloval vstřiky, které dávaly standardní výsledky. Vypnul motor, nahodil a nedělalo to, žádná závada mu nevyjela. Odjel jsem do práce, cesta tak 4km, zase ty samé projevy na křižovatkách na volnoběh. Ráno po práci, když to auto stálo nějakých 12 hodin, tak hodně zase špatně chytalo, točilo to tak 15sec. Startér točil motorem, ale pomalu a zase to kuckalo. Pak to chytlo a na volno běh to předlo super, byly za studena vyšší otáčky. Pak jsem ujel tak 10km, kdy při zastavování to nic nedělalo, normální běh i při klasickém volnoběhu (i poté, co klesl ten vyšší za studena). Po těch 10km jsem zastavil a měl jsem motor téměř zahřátý, asi jednu čárku pod 90°, motor jsem vypnul zhruba na 10min. Potom jsem přišel a zase v klidu nastartoval, bez caviků, které to dělalo ráno. Ujel jsem dalších 6km. Přijel jsem domů a když jsem parkoval, tak to zase začalo dělat. Opět to kuckání a chvění motoru. Když jsem prošlápl plny na zhruba 2500 až 3000 ot./min a pomalu jej ubíral, otáčky se vrátily do volnoběhu a motor předl v cajku. Ovšem za 10sec to zase začalo dělat. Tak jsem opět prošlápl plyn, pomalu jej ubral a zase klid. No a zase po 10sec repeté. Když prošlápnu nárazově, tak po vrácení do volnoběhu to dělá hned. Když jsem prošlápl plyn, nechal volně klesnout na volnoběh a v čase, kdy to jede v pohodě, jsem vypnul motor, tak zpětně to chytlo v pohodě a zase to začalo dělat až tak po 10sec. Nastartovat poté, co bych to vypnul při tom špatném chodu jsem nezkoušel. Další den jsem měl zase noční a ráno to ale chytlo normálně, ovšem po příjezdu domů, cca 16km, to zase začalo dělat. Spravit to lze stejným způsobem, vytočit, nechat pomalu klesnout otáčky, volnoběh, ale za 10sec. repeté. Jízda pod plynem je ok, neztrácí výkon, vše v cajku. 

 

     A ještě jeden poznatek. Mám při zahřátém motoru na volnoběh aktuální spotřebu kolem 1L/h, když to začne cukat a kuckat, tak se zvedne až na 1.1 - 1.2L/h. To mi nepřijde normální. Myslím, že při zahřátém motoru by měla být 0,7L/h... Při běžné jízdě nepozoruju zvýšení spotřeby. Prostě suma sumárum je to blbne jen na volnoběh.

 

Díky všem za případné názory!

Editováno: , autor: Denis Kalus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...