Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Karel spomínal že nastavuje tlak plynu (=P1) tuším na  1.4 a že mu na BRC reduktor pridáva na tlaku pri záťaži (Na rozdiel od STAGu.).

Ja som vyslovil domnienku že Karel stále hovorí o P1 a ja o DeltaP, čo karel ale už nerieši.

Vysvetlovalo by to aj fakt že pokiaľ spočítaš u STAGu P1 (ten zobrazuje len DeltaP a MAP, P1=MAP+DeltaP), tak zrazu aj STAG (či akýkoľvek iný reduktor) prídáva pri záťaži tlak.

Čo ja vidím u P&D softu tak vidím tlak MAP a tlak DeltaP=P1-MAP ale vraj to ukazuje aj tlak P1 (asi keď tam máš/nemáš čidlo MAP alebo kedy)

Takže pokiaľ dakto hovorí o nejakom tlaku a nerieši akom, tak je tá informácia vcelku zavádzajúca.

 

Chcel som si to sám pre seba vyjasniť, neriešim tu žiaden konkrétny problém.

Ja som stále presvedčený že Vysoký tlak+malá tryska sa z pohladu prietoku plynu bude správať rovnako ako nízky tlak + veľká tryska (z toho vyvstala diskusia o P1 a DeltaP).

Upraveno od kluvi

Si sezen meric tlaku, a zapoj na privod do rampy, a poznas :) Ale cekal bych ze pokud ukazuje deltaP ri odpojenem MAPu, bude MAP 0, tak uvidis primo tlak plynu. Pak nastavis pro normalni motor 1bar vic nez MAP.

kluvi co to zase plácáč...P1 je bude tlak který si program čte na liště(u Stagu na hadici před vstřiky,MAP je podtlak,ten se měří v sání,buď z původního, nebo externího čidla(u BRC si je můžeš nakalibrovat v programu....stačí???proč bych měl řešit nějakou deltuP,když vím jaký mám mít tlak, jaký mám mít podtlak tak ji nemusím řešit, jedině v případě, že je podtlak slabý nebo u motorů Valvetronic, kde není žádný...

Ja som stále presvedčený že Vysoký tlak+malá tryska sa z pohladu prietoku plynu bude správať rovnako ako nízky tlak + veľká tryska

 

 

- nebude tam jiná rychlost na výstupu trysky, ono taky to plnění válce musí taky být asi nějak rovnoměrné během toho cyklu, abys neměl v půl válce plyn a zbytek jen vzduch. Musí to taky být prostě správně promícháné. Pak taky určitě záleží na poměru tlaku v sání a plynu. Řekl bych že to také bude ovlivnovat rychlost proudění. Navíc jaké máš mít trysky se přece dočteš v těch manuálech. U Landi, BRC, Lovata určitě ví proč to má být tak a tak. Dokonce zaléží i na umístění trysky a v Landi manuálu to dost zdůrazňují že správné trysky a jejich správná instalace jsou velmi důležité.  Dokonce píšou že při špatných trysách se ani nemusí povést autokalibrace. K vědecké odpovědi bych musel zopakovat fyziku a na to jsem moc línej  :) A taky tma pisou ze pro turbo motor je jiny "vyssi" tlak.

Upraveno od Frenk77

když vím jaký mám mít tlak, jaký mám mít podtlak tak ji nemusím řešit,

 

tak proč je v Landi manálu napsáno The liquid gas, which is stored in the tank at a pressure that depends on its

composition and the ambient temperature, is atomized in the reducer and
adjusted to an output pressure that is 1 bar higher than the pressure in the suction
manifolds. 
 
Ale asi každý normální motor třeba na volnoběh ma podtlak v sani okolo tech 0,3 kPa ze ? 

Upraveno od Frenk77

  • Autor

Si sezen meric tlaku, a zapoj na privod do rampy, a poznas :) Ale cekal bych ze pokud ukazuje deltaP ri odpojenem MAPu, bude MAP 0, tak uvidis primo tlak plynu. Pak nastavis pro normalni motor 1bar vic nez MAP.

Ale ja VIEM CELKOM ISTO ze STAG meria a ukazuje DeltaP.

Ja som len chcel zistit čo ukazuje BRC resp o ktorom z P1/DeltaP hovorí Karel.

  • Autor

kluvi co to zase plácáč...P1 je bude tlak který si program čte na liště(u Stagu na hadici před vstřiky,MAP je podtlak,ten se měří v sání,buď z původního, nebo externího čidla(u BRC si je můžeš nakalibrovat v programu....stačí???proč bych měl řešit nějakou deltuP,když vím jaký mám mít tlak, jaký mám mít podtlak tak ji nemusím řešit, jedině v případě, že je podtlak slabý nebo u motorů Valvetronic, kde není žádný...

Šlo mi len o to aby som si sám pre seba vyjasnil naše rozpory v požadovaných tlakoch. DeltaP do toho motám preto že STAG P1 neukazuje. Ukazuje len DeltaP (a o tom ja stále v našich debatách hovorím) a MAP.

A podľa mňa Ty hovoríš vždy o P1 a preto sa nevieme zhodnúť.

Ale myslím, že ja som si spravil jasno (BRC ukazuje P1) a nemusíme toto už riešiť.

  • Autor

- nebude tam jiná rychlost na výstupu trysky, ono taky to plnění válce musí taky být asi nějak rovnoměrné během toho cyklu, abys neměl v půl válce plyn a zbytek jen vzduch. Musí to taky být prostě správně promícháné. Pak taky určitě záleží na poměru tlaku v sání a plynu. Řekl bych že to také bude ovlivnovat rychlost proudění. Navíc jaké máš mít trysky se přece dočteš v těch manuálech. U Landi, BRC, Lovata určitě ví proč to má být tak a tak. Dokonce zaléží i na umístění trysky a v Landi manuálu to dost zdůrazňují že správné trysky a jejich správná instalace jsou velmi důležité.  Dokonce píšou že při špatných trysách se ani nemusí povést autokalibrace. K vědecké odpovědi bych musel zopakovat fyziku a na to jsem moc línej  :) A taky tma pisou ze pro turbo motor je jiny "vyssi" tlak.

Už tu o tom bola celá dlhá diskusia v ktorej som to podrobne rozpitvával. Skús si ju nájsť.

V rýchlosti: prepravené množstvo je závislé od P1(=hustota plynu) a DeltaP (pretlak na tryske). Rýchlosť prietoku od prierezu trysky (druha mocnina priemeru). Tlaková strata na tryske závisí od druhej mocnine rýchlosti prúdenia. Pokiaľ je rýchlosť nižžia ako rýchlosť vzduchu.

Takže veľmi zhruba je pri 2x vačšej tryske 4xväčší prietok  a i keď nezohľadním zníženie strát z menšej rýchlosti, tak mi stačí približne 4x menšia DeltaP na rovnatý hmotnostný prietok pri rovnakom tlaku v MAP. Takže keď mi reduktor nestíha udržovať DeltaP 1bar, tak zväčšením trysky dosiahnem funkčnosti zariadenia pri max výkone.

To že výrobca doporučuje nejaké trysky je pekné, ale znížením DeltaP to (podľa mňa) musí fungovať i pri väčších tryskách.

A v  tom sa s Karlom nezhodneme ale to tu neriesime.

Jediný problém by mohol byť chod na voľnobeh (nestíha také krátke vstreky) ale to zas nenastane pokiaľ je tlak celkovo znížený.

rozdíl mezi náma je to, že ty máš jedno auto a jsi akorát teoretik se složitými výpočty, já jsem jen obyčejný praktik co dělá 20 let auta na plyn...ani Stak nezobrazuje deltu P ale Tlak a podtlak, to, že ty tam máš malý tlak avelké tryky tam máš všechno jinak, podle mě i další hodnoty máš špatně nastavené, takže se tu lidem na foru snažíš namluvit a rozvíjet tvé pochybné teorie, ale základ všeho je špatně nastavené základní hodnoty tvého auta...takhle všichni vidí, kam až se to dostane, když se do toho montuje amatér, jak jinak už ti to mám vysvětlit....

  • Autor

1)Stag zobrazuje DeltaP (overene pokusom ktory si pre BRC odmietol a potvrdene priamo zamestnancom STAG v PL),akurát je to v softe nazvané zavádzajúco len ako  GAS.

Takže tu nehovor niečo o čom nevieš a nemáš to overené.

2)Fyzika funguje bez ohladu na tvoje 20rocne skusenosti a to ze to Tebe funguje jednym sposobom este neznamena ze to nemoze fungovat aj inym sposobom.

A to je klasicky prípad tých trysiek.

Este raz to čo padlo už inde:

STAG doporucuje pre 45Hp/válec 2.9-3.0mm (s tým že je to len orientačne)

Ano keď tam dáš trysku 2.8mm ktorú dodáva HLPropan, tak to pri DeltaP=1 prepraví X g paliva za sec. (plocha otvoru je 6,15mm2)

A keď dáš 3.2 (nasledujúca v rade od HLPropan) (plocha je 8mm2)

Tak :

plocha je 1,3 x väčšia, takže mi bude stačiť nižší tlak. Približne 1.3x nižší, čiže 0.77bar.

Zanedbávam zníženie odporu v tryske- stačil by ešte nižší tlak.

Zanedbávam zníženie hustoty plynu na vstupe do trysky-musel by byť o chlp vyšší.

A to všetko pri približnom zachovaní časov vstrekov pri vysokom zaťažení.

 

Ale točíme sa stále dokola.

A pre Tvoju informáciu: mne to s tým BLBÝM nastavením funguje OK. Až tam sa to dostane keď to nastavuje amatér.

Neviem čím to je....

Aj Carry Bradshaw vie veľa o sexe a nebojí sa spýtať... :-)

Upraveno od kluvi

 

Ale asi každý normální motor třeba na volnoběh ma podtlak v sani okolo tech 0,3 kPa ze ? 

 

Mě to ukazuje -0,6 - 0,7bar, tech -0,3bar mi prijde nejak malo.

1bar normální atmosferický tlak - 0.7 = mých 0.3bar. Je to jen jinak vyjádřeno a tom je celá takhle diskuze :) Já to udával bez mínus

Upraveno od Frenk77

A jo takhle, absolutni hodnota. No tak to pak jo :kol-47: Čistě náhodou, nevěděl by někdo (nějaký pamětník) něco o měření tlaku na LR IGS nebo LR LIS systému? 

na to je speciální sonda co se našroubuje k dávkovacím motorkům,připojí se 2 konektor u jednotky a pak se měří... 

karel> díky! Eventuelně dá se ta sonda koupit? Prošmejdil sem pár kšeftů, ale nic - asi je to už moc staré no...

  • Autor

Frenk77&Nakadah

Díki chapci na nahrávku na smeč.

:-D

kluvi> no pockej, ja myslel ze uz ses ze hry :kol-28:

je to celý kufřík od Landi Renzo, sonda, kabel, nářadí, klíč k softu, to jsme kdysi kupovali od výrobce při školení, cena cca 3-4 tisíce, už nevím, je to hodně dávno...

karel> a poradil bys ještě kde přesně sondou sondovat? Na bloku s krokovými motorky je jenom zátka do kanálu za jehlami (dál už pokračuje plyn do rozdělovače) a pak je ještě zátka na cut-off ventilu (ten hliníkový šroubek v mosazné matici).

 

89_103_92_65_31-07-14-05-55-03_140682210

89_103_92_65_31-07-14-05-55-24_140682212

 

Eventuelně nemáš ještě k dispozici ten kufřík?

 

 

EDIT. odpovím si sám - měřící sonda se našroubuje místo hliníkové zátky do cut-off ventilu.

Upraveno od Nakadah

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.