Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdar.

Stretávate sa s tým dakto?

Keď sa dívam na záznam jazdných dat zo STAGu, tak sa mi objavujú

1)špičky v RPM hlavne po štarte.

Keď je studený motor, po 5 minutách to zmizne.

Otáčky zdanlivo vyletia z 800 na 18840 a potom to zas spadne dolu.

Mám pocit že za jazdy sa to nestáva uz za jazdy s zohriatym motorom.

2)Špičky vo vstrekovacích časoch.

Často to na 1 vzorku spadne na jednom vstreku na 0 a potom to zas ukazuje dobre.

Chyba sa sťahuje náhodne po ostatných vstrekoch. Občas tam zas skočí 99(ms).

 

Máte to aj dakto iný alebo to je chyba umňa?

Napadá ma jediná zrada a to že snímanie otáčok je zobraté zo zapalovacieho modulu a nie zo snímača kľukovky alebo vačky.

alebo to robia STAGy aj ostatným?

 

Upravené: pridal som obrázky

post-77569-0-23709400-1408004661_thumb.jpost-77569-0-08523900-1408004690_thumb.jpost-77569-0-46052300-1408004793_thumb.jpost-77569-0-08794200-1408004814_thumb.j

Upraveno od kluvi

To může dělat milion věcí, padadoxně u Stagu se otáčky musí napojit na cívku, ale cívky mívají výpadky...může to dělat i to, že za studena je systém bohatý a začne si krátkodobě odpojovat 1 válec, nebo ta nejjednodušší závada, špatný konektor na vstřiku-pokud nejsou naletovány ale jen nacvakány na původní kabeláž tak na 100% přerušuje, my všechno letujem,aby se těmto závadám předešlo),na zjištění této závady je nutno osciloskop-nejlepší řešení....

Upraveno od karel.lpg

  • Autor

Chcel som hlavne vedieť či to nieje vlastnosť=chyba STAGu. Takže či to nerobí aj dakomu inému.

Viditeľné problémy s tým nemám.

Robí to buď za studena na otáčkach - to by mohli byť tie krátke výpadky zapaľovania (ale to musí ísť od ECU pretože to je napichnuté ešte PRED zapaľovacím modulom).

Zlý kontakt by som vylúčil- je to letované.

Premýšľal som o prehodení na snímač na kľukovke alebo vačke. STAG to umožňuje, akurát si dakto myslí že jednoduchšie to je pripojiť na zapaľovanie...

 

Ale vstreky musia mať inú príčinu- tie sa merajú inde. Tie buď naozaj zle odmerá STAG (alebo to len zle prenesie cez kábel). Alebo to naozaj odpojuje ECU.

 

Takže by bolo zaujímavé či to nerobí aj dakomu inému....

ja jsem se s timhle podivnym chovanim setkal kdyz me nestihal reduktor, to obcas na vstrikovaci taky blikla nula.. ale nevim jestli to delalo i po startu... Ono do ridici jednotky nevidim a kdovi co se ji honi hlavou a jak co vyhodnotila...

 

co zkusit odpojit baterku, smaznout korekce, a zkusit to znova nastartovat... by me zajimalo jestli to tam pak taky bude. 

  • Autor

Ale vsak to robim casto. Ale skusim sa k tomu postavit nejak zodpovedne a systematicky...

Ale teraz sa divam ze tie dryhe 2 obrazky (vypadky vstrekov) som nameral OKAMZITE po resete....

A v tom okamihu bolo na reduktore 1.1 a aj ostatne veci vypadaju dobre... viz posledny obrazok, tam su aj veliciny

 

Tie RPM mozno budu tym ze meriam zo zapalovania. Mam pocit ze som raz s tranzientrekordérom nameral, že to občas robí i dvojité zap impoulzy, ale mozno kecam a nechce sa mi hladat stare data

Ty máš teda zázračné zařízení :kol-47: ....za pár korun a tobě se tam snad vyskytují všechny závady co se v plynu u stovky aut dají najít....a ty to máš na jednom.....podle mě máš špatně nastavený signál otáček, musíš snížit napětí snímání, druhá věc z gragu, nízké napětí na řídící jednotce(pokud se dostane na 13V jednotka to vyhodnocuje jako vypnutí klíčku a uvádí jednotku do režimu spánku-tak nějak zjednodušeně), dále pak ten úžasný tlak-netlak na reduktoru, Map máš vyšší jak tlak, dále časy vstřiků plynu jsou nižší než u benzínu-velká závada = velké trysky,to jsem si nevšiml dalších věcí. takhle nějak by plyn vůbec neměl chodit, ale....měříš,zkoumáš,polemizuješ ale základ plynu tvého auta je vlasně úplně mimo...ať mě někdo opraví...třeba Paul....

Já? Já mám příhodu, jak sem jednomu slovákovi ze Skalice opravoval Fabiu LPG v klasice s Lovatem....

Po cca 4h bádání sem došel na to, že má už od montáže špatně zvolený mixér :kol-29: . A já jak vůl měřím a zkouším a procházím všechno :D:kol-34:

  • Autor

Ahoj Karle.

1)Napätie snímania mám 2.5V což mi príde tak akurát.

2)Keby sa jednotka vypla pod 13V tak by si toho asi moc nenajazdil a pri vypnutom zapalovaní by bola jednotyka mrtvá.

A meral som to cez STAG a za jazdy U nekleslo pod 13,85V, pri startovani  9.23V po 3 sec 13.3V

Ale HLAVNE by to nemeralo ani ostatné signály.

Zapol som v STAG filter RPM cim sa to zatial vyriesilo, ale predpokladam ze sa nevyriesili "vypadky" vstrekov.

3)Tlak-netlak reduktoru.

Karle, že si zomňa stále robíš prču? Nechce sa mi veriť že by si po 20 ročných skúsenostiach s LPG nedokázal pochopiť že Ty stále hovoríš o tlaku P1 a ja o DeltaP (=P1-MAP)

Už mi to nepríde ani trochu zábavné, akurát tým mýliš ostatných (alebo je TO nakoniec Tvoj zámer?).

Takže ZASE: P1=DeltaP+MAP Takže mojich pracovných napr 1.2 bar je tvojich 1.6absolútnych (na voľnobeh). A keď to neberieš ako abs tlak (vztiahnutý k vákuu) ale technický tlak (vztiahnutý k bežnému tlaku) tak je to 0.6 (neviem čo Ti P1 ukazuje pri odtlakovanom LPG systéme)

A pri max tlaku turba je tých mojich 1.2 bar=2.9 tlaku P1 (abs) alebo 1.9 technického tlaku

Takže NEMÁM MAP vyšší ako tlak turba!!!! To by to auto vôbec nemohlo jazdiť na LPG a mne to i na LPG drží TRVALE rýchlosť rádovo 220km/h

 

4)prvý krát počujem že je zle keď časy vstrekov LPG sú niižšie ako benzínu.

Prečo to je zle?

Naopak je to podľa mňa podmienka aby pri max záťaži nechodila chyba "Gas injectors full open."

 

Ale hlavne: mňa naozaj už nebaví počúvať že to Ty robíš dobre a ja zle a pritom niesi schopný NIČ podložiť nejakým rozumným argumentom alebo nebodaj overiteľnou informáciou.

A v tomto vlákne ma totiž zaujímalo či to robí ešte dakomu inému a neriešim napr tlak v reduktore.

HOWGH.

:-D

Upraveno od kluvi

Víš co, žž se na mě vykašli Ty chytrolíne,....podívej se do programu, nahoře máš napsáno Tlak, pod ním Gas,ještě pod ním Map, takže každý průměrně vzdělaný člověk z toho ví, že je to tlak plynu a podtlaku, nikde tam není psáno co ty pořád všem přítomným snažíš nakecávat nějaké P1,absolutní tlak a jiné nesmysly, prostě je to tlak plynu,podtlak, nic jiného,stačí????? P1 je jen a jen hodnota rozdílu mezi P a Map,zase nic jiného, stejně nevíš k čemu slouží a já ti to vysvětlovat nebudu....Časy vstřiků na benzín mají být nižší jak na plyn, když je to naopak, je auto špatně namontované, potažmo špatně zvolené vstřikovače, v tvém případě trysky=velké díry(storát ověřené)..jelikož máš nízký tlak, musíš tam mít velké díry, ale to ty nikdy nepochopíš,konečně je to zbytečné Ti to pořád dokola říkat....samozřejmě jen u tebe je to vlastně supr, že to tak je, protože ty jsi vědec který si to umí zdůvodnit a ostatní jsou blbci, protože ti to vlastně nikdo nevysvětlí...nediv, se už jsi ůnavný, každá odpověď je jen důvodem tvého rozpitvávání blbostí, které normálně fungují na stovkách dalších aut,všechno co ti řeknu  je vlastně  nanic, jenom u tvého auta je všechno super...a ten tvůj blábol s napětím ani radši nebudu komentovat....tobě všechno připadá akurát, já jen tvrdím, že máš polovinu věcí nastavenou blbě....  

  • Autor

hmm Karle Tvoja odpoveď je fakt k veci.

1) s tým tlakom si FAKT mimo. A pritom to ty musis vediet, inak by ti to vobec nefungovalo. Overenie pohľadom do BRC softu si odmietol spraviť, pretože vieš, že tam je AJ tlak P1 AJ tlak DeltaP.

Ak by si mal pravdu, tak by motor OKAMZITE zdechnul. Je to prostý fakt na ktorom tvoja ignorancia nic nezmení.

Som rád že mi tie svoje bludy už nebudeš viacej predhadzovať.

2) čo sa týka časov vstrekov, tak som pochopil dobre že tvoja odpoveď na otázku "Prečo to je zle?" znie: "ale to ty nikdy nepochopíš"?

3) to o tých blbcoch si povedal Ty, nie ja.

4) môj blábol s napätím? no to si ma už fakt pobavil.

Pri vypnutom STAGU proste nejde aby to zaznamenávalo VŠETKY parametre okrem RPM.

Pokiaľ sa niečo nehodí do tvojho sveta tak to proste neexistuje.

Myslíš že keď zavreš oči tak svet zmizne?

5)že to mám nastavené blbo som tu počul už asi 20x, nič nového. Takže zas štandardná odpoveď: mal si možnosť s tým dačo spraviť.

A som rád že si to odmietol, pretože pri tvojej neznalosti vecí by to bolo len drahé počúvanie Tvojich svalnatých rečí bez hmatateľného výsledku.

Ale to podstatné :

V posledných príspevkoch si toho moc nepovedal k téme tejto diskusie "STAG záznamy- výpadky RPM a nezmyselné časy vstrekov", zato si zopakoval vela toho co s témou nesúvisí (Tlak P1, trysky).

Pokial nemáš čo povedať k veci alebo pokiaľ sa Ti namne niečo nepáči, tak si ušetri svoju energiu a ignoruj moje príspevky.

Prajem Ti pekný večer Karle.

Upraveno od kluvi

A co ty si vlastně myslíš? Že každý, kdo si přečte tvé příspěvky hned upadne a začne ti radit? Vždyť ty umíš lidi akorát urážet, už nejmíň 100 stránek zpátky jsem ti radil co máš špatně a jediné čeho jsem se dočkal je tvá arogance a věčné obhajování které si někde vyčteš nebo vyguglíš, pořád jen teoretické úvahy a rozbory prakticky o ničem, já jsem na rozdíl od tebe zvyklý problémy řešit, zkoušet, ladit,odstraňovat...na to nepotřebuji teorii, ale napíchlé auto na PC, X krát rozdělané,zkoušení a zkoušení....i můj syn, který dělá u mě už 5 let naznal, že se s tebou nedá bavit, jen vzkázal když se kouknul na tvoje obrázky, že si ten umělec má předělat + pod klíčkem, nastaví tlak a vymění trysky....takže asi tak....

  • Autor

Ja myslím, že každý kto si prečíta moje príspevky a chce poradiť, tak poradí. A tí čo nechcú, neporadia.

Tvoe argumenty ohladom 100stránek spátky... googlení... jen úvahy...řešit...atď už nebudem riešiŤ, povedal som k tomu svoje, evidentne sa nezhodneme a ja Ťa na rozdiel od Teba nebudem napadať. Skús to isté spraviť aj Ty a keď máš pocit že máš pravdu a ja nie, tak to tak nechaj.

  • Autor

A pokiaľ nespravíš ten pokus s P1 tak Tvoje poznámky ohľadom tlaku úplne ignorujem. To isté priemer trysiek a novo časy vstrekov.

Nevysvetlil si nič.

  • Autor

Takže naspäť k téme:

Zaznamenal dakto podobné "výpadky" vstrekov so STAG?

  • 2 týdny později...
  • Autor

Ha-looo? Tak nerobí to už nikomu?

Servus, ty asi nechces poradit len dookola kecat o nicom. Ked v niecom nie som doma idem za odbornikom ktori mi poradi, ked neporadi idem za inym. Tak som riesil ja moje problemy s lovatom, ale to si clovek musi dat najskor poradit a nie robit machra. Tak sa nediv ze ti nik neodpisuje. Divim sa Karlovi ze ho to este bavi, mna si prestal bavit v mojej teme po troch prispevkoch lebo ty problemy neriesis ale dookola sa tocis v svojej bubline.

No a teraz smelo do mna.... :kol-24:

  • Autor

Tutinko: To je tvoj problém že to tak vidíš. Keď ti to vadí, tak to nečítaj. A neodpovedaj.

Alebo si odborník na STAG Ty? Alebo Karel?

Čo sa týka Tvojej témy, tak to si ma fakt pobavil. Práve že si chcel počuť len potvrdenie svojho názoru. :-D. Žiadne argumenty, len emócie.

 

Škoda slov.. Maj sa pekne a mne daj pokoj.

:-p

Upraveno od kluvi

  • Autor

Je tu dakto kto má motor AUQ 1.8T a STAG4+ zeby mi nameral priebeh svojich signálov? Kábel prípadne zapožičiam.

Ahoj Kluvi,

podle obrázků ze 14.7. so myslím že špičky na signálu otáček budou patrně rušení které se na primáru cívky indukuje zpětně ze sekundárního vinutí. Dalo by se možná odstranit změnou úrovně nebo filtrováním. Novější softy Staga mají možnost připojení snímání RPM i z čidla otáček, ale obávám se že pouze z "třídrátového". Propady na signálu vstřikovačů budou patrně tzd. dvojvstřiky - ŘJ motoru dávku paliva "rozdělí" na dva impulzy - jeden hlavní - cca oněch 15ms, a druhým jen "uplivne kapičku ze špičky vstřiku) - o délce cca 0,2-1,6 ms - podle auta. Dají se filtrovat, ale mnohdy není potřeba se jimi zaobírat z hlediska funkce motoru na plyn. Teoreticky se o tom dá vést sáhodlouhá diskuze, ale to už rejpu - tak nic ve zlým.

Ahoj, Ivan

  • Autor

RPM: jo to viem, skusal som vyssiu urovan (3.5V miesto 2.5V) (do modulov chodí myslím 5V) a nepomohlo. Zapol som RPM filter a problem zmizol (alebo bol zamaskovany).

Premyslal som prehodit to na halov snimac na vačke, ale moc sa mi nechce pokiaľ ten filter stačí...

S tymi vstrekmi asi máš pravdu. Konzultoval som to so STAGom a samozrejme že nepriznajú že to počítajú zle (mali by spočítať oba dohromady).

Raz opravdu dávno pred plynom som meral vstreky s DSO a zistil, že občas chodia i 3x za cyklus. A samozrejme že sa občas otvoria i vstrekovače naplno.

A divne je ze sa menia i dlzky zapalovacich impulzov (tie co idu do zap modulov) medzi 0,8...4,5ms

 

Slo mi hlavne o to ze ci nemam dakde chybu ktorá sa sice zdanlivo neprejavuje, ale ktovie či naozaj len zdanlivo....

 

Preto by ma zaujímali data z inej AUQ a STAG4+

A divne je ze sa menia i dlzky zapalovacich impulzov (tie co idu do zap modulov) medzi 0,8...4,5ms

 

Myslíš dobu sycení cívky?

  • Autor

Neviem aké je sýtenie cievky..predpokladám, že v tom module je pred cievkou ešte nejaká alektronika. Ale asi ano.

Aj tak je ale samotná ideálna cievka závislá len od rýchlosti skoku na vstupe... Dĺžka je nezaujímavá.

Ale reálna cievka už má nejaké ďalšie parametre ako napr kapacitu. A s ňou už asi platí (do istej dĺžky impulzu) že čím dlhší impulz, tým vyššie napätie prípadne energia.

Ale zas netuším, prečo by mali potrebu tú energiu meniť.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.