Přejít na obsah

Dušení motoru


redroker

Doporučené příspěvky

Dnes jsem se byl objednat do servisu ohledně problému  s dušením motoru.Většinou se problém projevuje,když je motor zahřátý tak na 50%(za studena ne).Při snaze přidat plyn se motor dusí,cuká,někdy při vyřazení chcípne.Po cca 300-500 metrech auto vystřelí a pak už je vše OK a problém se za zbytek jízdy neopakuje. Ono těch příčin může být,jak mi bylo v servisu sděleno,několik (lambda,palivové čerp.,čidlo atd.) a nakonec vyměním vše možné,aniž se závada vyřeší!
PS:Škrtící klapka je vyčištěná,lambda 3 roky stará,rozvody měněny před rokem.
 

Editováno: , autor: redroker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkáš, možnejch příčin je milión - ale jako první bych zkusil čidlo teploty motoru (chladicí kapaliny), možná i jenom konektor od něj. K samotnýmu očištění stačí jen ten konektor několikrát za sebou vytáhnout a zas zastrčit na místo - ty kontakty se "oškrábnou" samy. Když to nepomůže, pak zkusit výměnu toho čidla (i když budík ukazuje správně!!!). V tom "špuntu" do chladicího potrubí jsou totiž ve skutečnosti čidla 2, jedno slouží výhradně pro ŘJ a to druhý samostatně pro "budík" na palubovce - a špatný může bejt právě jen jedno. Teprve pak bych zkoušel vstřikovače, palivový čerpadlo, filtr paliva, lambdasondu nebo zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu objevilo a to dnes ráno při cestě z práce.Hlava mi ale nebere,že se to děje z 90% na jednom místě,tak cca 300m,pak se motor chytne a zbytek cesty OK.Při opačné cestě nikdy.Třeba konkrétně během těch zmíněných dvou dnů jsem absolvoval několik studených startů,ale bez problému.Čidlo a termostat chl. kapaliny nevím,můžu zkusit omrknout(měněny byly před 2 lety).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to v místě, kde má auto nezvyklej náklon (dopředu-dozadu nebo doleva-doprava) ve srovnání s jiným místem nebo na tom fleku jedeš ostře do oblouku a auto je podrobený neobvykle vyšší boční odstředivý síle, hledej problém v dodávce paliva podávacím čerpadlem z nádrže, může bejt i kus plastu odloupnutej nebo i nějakým pošukem hozenej kus něčeho do nádrže.

 

Už jsem viděl v nádrži i kus igelitu, kterej někdo sroloval do úzký ruličky a smotal gumičkou ustřiženou z okraje prezervativu (nebo něčím podobným, co je z latexu a rozpustí se po čase v benzínu - prostě v nádrži plaval kus igelitu velkej jako dvě dlaně a nic dalšího, co by ho předtím drželo smotanej jsme v ní nenašli) a procpal hrdlem až do nádrže, takže když nebyla nádrž komplet full až po hrdlo, při doslova sebemenším náklonu ta fólie hrozila zakrytím podávacího čerpadla v nádrži a přerušením dodávky paliva. Prostě začni od nádrže a podávacího čerpadla - pokračuj filtrem a prostě to postupně zkoušej. Lepší radu takhle na dálku nedám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejedná se o žádný dramaticky tvarovaný úsek,prostě po mírném zvlnění,přijde cca 300m táhlá prav.zatáčka(viz.odkaz dole). Jak jsem se zmínil,během 2 dnů jsem najel cca 1000km,kde bylo takových podobných úseků několik a bez problémů.Nehledě na to, že na mé trase ze zaměstnání překonávám 2 kruháky,které zvládám projet na 3 přev.st. cca v 50km/h rychlosti.Takže mírné přetížení G je jasné (výjezd vždy na druhém exitu ze 4) a zde by se ten problém s čerpadlem spíše měl projevit.Já myslím,že půjde o nějaké čidlo teploty.Dnes, než jsem vyjel z práce,nechal jsem motor prohřát na 100% a vše OK.Je ale opravdu záhadou,že když jedu naopak do rachoty,nikdy se to nestalo.

https://www.google.cz/maps/@50.583608,13.600419,3a,75y,10.57h,77.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1soK2_RFHscqCtQMoKzsPIog!2e0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o MPI, přikládám kompletní servis na autě,co ho mám.Zvlášť jsem zvýraznil práce/díly,které se tu zmiňují

 

 

 

Datum        při stavu       výměny,opravy

1.2008    -  106800km   Zakoupeno
1.2008  -    107200        Motorový olej ,převodový olej
                                           Rozvody motoru
                                           Brzdová kapalina (výměna po 2 letech),výměna spojky
4.2008                              Zakoupení letní pneu
4.2008                              Svíčky (výměna po 160 000km)
7.2008        110800        Těsnění pod víkem motoru
8.2008        114135        Ložisko PP kola,manžeta poloosy,pružina v zadní brzdě,spona výfuku
8.2008        114200         STK,emise
9.2008                              Zakoupeno zimní pneu
2.2009        117261        Těsnění pod hlavou,těsnění pod výfukem,guferovačky,mot.olej                                               
                                           další po 2 000km), rovnání hlavy
 5.2009       120120         mot.olej,horní zavěšení tlumičů(předek),táhlo převodovky
12.2009     125222         Chladící kapalina(G48),silentblok motoru,čepy ramen a řízení,geometrie
                                            př.nápravy     
6.2010         129200        Přední brzdové kotouče,obložení,hadičky,brzdová kapalina
7.2010         130000        motorový olej
9.2010         131200        L+P blatník(zákl.barva),brzd.zátěž.reg.,brzdová kapalina,
                                           levá páčka pod volantem
2.2011         134000         čelní sklo (na pojistku),střední díl výfuku
5.2011         135700       mot.olej
6.2011         136900        2x zadní tlumiče
8.2011         139000       škrtící klapka,oprava zadních lemů (zákl.barva),mytí motoru,
                                          nástřik podvozku
9.2011         139722       přední brzd.destičky+válečky,zadní brzd.čelisti+válečky,
                                          brzdová kapalina
1.2012         140000      nosníky předních blatníků,oprava osvětlení přístrojovky,
                                          škrtící klapka (původní)
2.2012         143400       vzduch.filtr (další po 30000km)
3.2012         144000      lakování předních blatníků a zadních lemů     
5.2012         146000      mot.olej, svíčky (výměna po 60000km)
5.2012         146000      zadní díl výfuku
6.2012         146900      čepy řízení,palivový filtr
6.2012         147100      zapalovací kabely,víčko+palec rozdělovače
6.2012         147300      čidlo teploty chl.kap.
7.2012         147800      lambda sonda
8.2012         149300      nahrán nový soft. ŘJ (CIMBU),otáčky stabilní 800
8.2012         150100      rozdělovač,brzdové trubky,brzdová kapalina   
9.2012         150600      brzdová hadička
9.2012         152200      L+P přední blinkr
2.2013         154200      termostat chl.kapaliny
2.2013         154200      zakoupeno zimní pneu (Firestone Winterhawk)
4.2013         157000      oprava e. instalace mazání,manžety levé poloosy,kontrola př. nápr.
                                          motor. olej
4.2013         157500      havárie - zničeno : 5-té dveře,nárazník,levý blatník,plasty v kufru,zadní čelo,
                                          světla

7.2013                             kompletní oprava
7.2013         158200      baterie (VARTA)
7.2013         158500      hřebenové řízení+čepy
1.2014         160000      rozvody motoru, ventilátor topení,kontrola elektroinst.
2.2014         162200      klínový řemen,řazení
3.2014         163500      motor.,převodový olej,zakoupena letní pneu Barum Brillantis 2
4.2014         164000      L+P práh+lak,lak. zadního L blatníku
5.2014         164500      brzd.zátěž.reg.,brzdová kapalina
5.2014         165500      brzdové kotouče+destičky,váleček,brzd.hadička
6.2014         166600      vodící čepy před. brzd
7.2014         166700      zapal. cívka, zapal. kabely
11.2014       171500     střední+zadní díl výfuku
 1.2015       172500      chladící kapalina,levá brzdová hadička,brzd. píst,2xdestičky,brzdová kapalina
2.2015        173000      hlavní palivové trubky (2x)
3.2015        173300      vzduch.filtr (další po 30000km)
3.2015        173500      svíčky
5.2015        174600      vyčištění škrtící klapky,výměna rezervy

Editováno: , autor: redroker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...