ttommirs Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 ale stejne by me zajimalo, jak to s tema oktanama je, protoze i nekde tady jsem cet, ze fyzicky je to nemozny mit pres 100 oktanu a mam takovej mlhavej pocit, ze mi to potvrzoval i kamos, co ma VSCHT. Už jsem to tady jednou psal. Oktanové číslo vyjadřuje odolnost motoru proti klepání. Jako měřítko se používá čistý izooktan, který má oktanové číslo 100. Takže pokud má palivo větší oktanové číslo jak 100, znamená to, že má výšší odolnost proti klepání než izooktan. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 ale stejne by me zajimalo, jak to s tema oktanama je, protoze i nekde tady jsem cet, ze fyzicky je to nemozny mit pres 100 oktanu a mam takovej mlhavej pocit, ze mi to potvrzoval i kamos, co ma VSCHT. Jojo, mam stejny info, proto jsem to i psal i tady nekde, ted uz nevim, ve kterym tematu, ale prave ze stejnyho zdroje jako ty mam, ze pres 100 neni mozny. Ze maximalne nejak nahanet vlastnosti aditivama, ale ne oktany Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttommirs Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Existují také benzíny, které mají oktanové číslo 130. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Oktanové číslo vyjadřuje odolnost motoru proti klepání oktanove cislo benzinu vyjadřuje odolnost motoru vůči klepání? cože? to jako, ze kdyz budu jezdit na nizkooktanovej benzin, tak bude benzinovej motor klepat jako dyzl? v USA se uplne bezne jezdi na benzin s oktanovym cislem 89... me spis jde o to, jestli to, ze nekdo napise, ze jeho benzin ma 130 oktanu, jestli to treba neni jen nejak "prepocitany". krysarr: jo, myslel jsem si zes to psal ty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttommirs Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Oktanové číslo vyjadřuje odolnost motoru proti klepání oktanove cislo benzinu vyjadřuje odolnost motoru vůči klepání? cože? to jako, ze kdyz budu jezdit na nizkooktanovej benzin, tak bude benzinovej motor klepat jako dyzl? v USA se uplne bezne jezdi na benzin s oktanovym cislem 89... me spis jde o to, jestli to, ze nekdo napise, ze jeho benzin ma 130 oktanu, jestli to treba neni jen nejak "prepocitany". krysarr: jo, myslel jsem si zes to psal ty Má tam být odolnost paliva proti klepání. U moderních motorů, které mají čidlo klepání nic po zvukové stránce nepoznáš. U škodovky modely od Felicie MPi výše. Jakmile toto čidlo zaznamená detonační spalování tak vyšle signál do řídící jednotkymotoru, ta sníží předstih zážehu a tím detonační spalování eliminuje a nedochází k poškozování motoru. Proto čím má palivo vyšší oktanové číslo, tím méně musí jednotka snižovat předstih. Čím větší předstih - tím větší výkon. Pokud je ale motor konstruován pro použití např. N95 tak tankováním N98 si moc nepomůžete, protože v řídící jednotce jsou mapy, kde je uložena max. hodnota předstihu a přestože nedojde k žádnému detonačnímu spalování tak se předstih přes tuto hodnotu nezvýší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttommirs Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 v USA se uplne bezne jezdi na benzin s oktanovym cislem 89...me spis jde o to, jestli to, ze nekdo napise, ze jeho benzin ma 130 oktanu, jestli to treba neni jen nejak "prepocitany". Existují dvě oktanová čísla a to podle způsobu jejich měření. Jedno je oktanové číslo se stanovuje výzkumnou metodou - to se používá u nás v drtivé většině a to je to, kterým se u nás označují benzíny. A ještě je oktanové číslo stanovené motorovou metodou, ale s touto hodnotou se u nás moc nesetkáte i když na atestech se také uvádí. Oktanové číslo motorou hodnotou má obvykle o 10 "bodů" méně než oktanové číslo stanovené výzkumnou hodnotou. Jak to je v USA bohužel nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 aha, to jsem nevedel. dik moc za vysvetleni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 Oktánové číslo vyjadruje odolnosť paliva proti samozápalom. Práve preto sa používa benzín s vyšším oktánovým číslom u motorov, ktoré majú vyšší kompresný pomer (napr. FSI) alebo motory, ktoré sú značne tepelne namáhané (teda majú vysoký výkon vzhľadom na kubatúru). Presne tak, metódy stanovenia oktánového čísla sú dve a ich výsledky sa odlišujú. A samozrejme benzín môže mať aj viac, než 100 oktánov. Čo sa týka USA, tak asi prečo majú také veľké a málo výkonné motory? Lebo majú palivá s nízkym oktánovým číslom. Ale samozrejme aj s vyšším pre tie modernejšie motory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 15. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2006 co me kamos rikal, tak jejich V-power racing ma 95 oktanu. chtelo by to asi nejakyho kovanyho chemika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 16. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2006 Ale to snáď nie. To si snáď ani nemôžu dovoliť predávať V-power Racing iba s 95 oktánmi. Ten by mal mať aspoň 99 oktánov. Nemyslel ten kamoš na bežný V-power? Ten by tých 95 oktánov mal mať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 16. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2006 ne, ten kamos myslel V-power racing. byl tam pul roku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.