Přejít na obsah

Ako setrne jazdit


TDI

Doporučené příspěvky

Můj názor je, že konstruktéři seskládali převodovku tak, aby se při platných rychlostních limitech dostali na otáčky v nichž má motor solidní kroutící moment a minimální spotřebu.

Tj. v mém případě na 6-ku při 100 km/h motor točí cca 1900 ot/min což jsou otáčky při nichž má motor maximální kroutící moment a díky relativně nízkým otáčkám i malou spotřebu.

Jinak při pohodové jízdě (s dětmi a manželkou :-)) jezdím mezi 1500 - 2500 ot/min.

Když jedu sám a je nálada dávám mu víc, ale nepozoruji výrazný dynamický rozdíl, zvuk je ale určitě lepší :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, mozno mate pravdu v tom, ze u mna to turbo a vykon toho auta nebude vzdy uplne vyuzite, ale ja niesom ziadny trhac ciest. Proste sme chceli velke auto, s nizkou spotrebou, bezpecne, cenovo zvladnutelne. Ako som pisal, predtym som mal 5 rocnu octavku, ale SDI a tam som mal spotrebu niekde ku 6 litrom a to som chodil asi tak ako teraz. Cize usetrim aspon na spotrebe. Keby som kupil takuto octavku benzinak,tak mam omnoho vacsiu spotrebu. A tiez som niekde cital, ze diesle vydrzia viac km ako benzinaky,cize dufam, ze toto auto mi vydrzi aspon 10 rokov:))a nepopieram to, ze obcas si aj s manzelkou nepojdeme s autom zasantit, vyuzit aj ten vykon, ked uz tam je..no nie:)) Tak este raz dik za vsetky ohlasy, aspon mam nejaku predstavu... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, mozno mate pravdu v tom, ze u mna to turbo a vykon toho auta nebude vzdy uplne vyuzite, ale ja niesom ziadny trhac ciest. Proste sme chceli velke auto, s nizkou spotrebou, bezpecne, cenovo zvladnutelne. Ako som pisal, predtym som mal 5 rocnu octavku, ale SDI a tam som mal spotrebu niekde ku 6 litrom a to som chodil asi tak ako teraz. Cize usetrim aspon na spotrebe. Keby som kupil takuto octavku benzinak,tak mam omnoho vacsiu spotrebu. A tiez som niekde cital, ze diesle vydrzia viac km ako benzinaky,cize dufam, ze toto auto mi vydrzi aspon 10 rokov:))a nepopieram to, ze obcas si aj s manzelkou nepojdeme s autom zasantit, vyuzit aj ten vykon, ked uz tam je..no nie:)) Tak este raz dik za vsetky ohlasy, aspon mam nejaku predstavu... :D

V tom pripade mas idealni auto :) At slouzi! -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mňa tiež nie je stále naplno využitý výkon motora. Ale auto sa snáď nekupuje preto, aby bol ten výkon naplno využitý (lebo ak by bol, tak to svedčí o mimoriadne slabom motore alebo extra šialenom vodičovi). Pri ustálenej jazde podľa predpisov ten výkon naplno využiť ani nejde. Ale ak je auto plné ľudí, prípadne má v kufri náklad, tak ani TFSI zase nie je nejako extra silné :D

No fakt neviem, ale myslím, že dnes už je životnosť motorov benzínových a naftových rovnaká. Tie naftové (myslím s turbom) už majú pomerne zložitú konštrukciu a čo sledujem fóra, tak za bezporuchové ich už tiež nemožno označiť. To vieš, výkony rastú, emisné normy sú prísnejšie ...

Pomaly nadobúdam dojem, že 1,6 MPI je spoľahlivejšia, než napr. 2,0 TDI. U tých nafťákov som registroval závady na vstrekovačoch. U OI sa objavovali problémy so štartovaním teplého motora, po čase môže odísť turbo (na našom sme ho dávali repasovať), kolegovi sa turbo pre istotu rozsypalo, inokedy sa mu rozsypal piest. Tak neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlas, ale na druhou stranu si nekoupim urcitou motorizaci, abych nasledne resil, jestli radit ve 2500tis ot/min nebo radsi uz ve 2000tis ot/min. o to si myslim, ze tu jde

Tak tak! :)

Jen tak trochu OT - ja ted kuprikladu uz par dni dopravam sobe i autu V-power racing za 700,-, casto radim kolem 5000ot., spotreba sla nahoru o vic jak dva litry, a co z toho plyne? Ze je mi dobre a za tu stovku navic to stalo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ako si došiel na to, že je to turbom? S nárastom otáčok narastá aj výkon motora a teda aj spálené množstvo paliva.

Ale ... S nárastom otáčok narastajú v motore aj trecie a plniace straty, keďže trenie mechanických dielov sa opakuje za minútu častejšie a narastá aj zotrvačnosť pohyblivých dielov, ktoré sa nepohybujú po kruhovej dráhe (napr. piesty, ojnice, ventily, ...). Taktiež viac energie unikne výfukovým traktom.

Ale ... plniace straty nenarastajú priamo úmerne od otáčok, záleží to všetko od tvaru a dĺžky sacieho a výfukového potrubia a množstva iných faktorov. Proste aj na dopravenie vzduchu do motora je potrebné isté množstvo energie. Ale obecne sa dá povedať, že najmenšie straty pri plnení motora vzduchom sú v otáčkach, kedy motor dosahuje maximum točivého momentu (obvykle sa využíva rezonancia vzduchového stĺpca v sacom potrubí) a najväčšie množstvo vzduchu sa dá dopraviť do valcov v otáčkach, kedy motor dosahuje maximum výkonu. Je to celá veda.

Ešte stále si myslíš, že je to iba turbom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...