ski1961 Vloženo 10. Červen 2022 Sdílet Vloženo 10. Červen 2022 Prosím, nevíte někdo, zdali nová F4 už používá tu novou SFD diagnostickou ochranu ? Na netu jsem k tomu našel články straré ccca 2 roky, když se to začalo zavádět, kde se uvádělo, že to bude na platformě MQB37W,což jsou myslím Octávia 4, Golf 8, Enyaq..ale F4 co jsem četl je na platformě MQB A0..tak nevím, zdali je v tom nějaký rozdíl..zároveň se tam psalo, že se to postupně bude zavádět v celém koncernu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anderson Vloženo 20. Září 2022 Sdílet Vloženo 20. Září 2022 (editace) Trochu obejdu tento dotaz dalšími informacemi k SFD obecně. Info k SFD pro VCDS : www.pc-autodiagnostika.cz/sfd EN verze 22.9 SFD už umí. Česká verze to bude umět do konce listopadu. Info k SFD obecně : https://www.autodiagnostik.cz/blog/sfd-diagnosticka-ochrana-vozidel-koncernu-vag/ Hodně zajímavé informace. Mimo jiné i to že k odblokování dochází na 90 minut. Pak je třeba vygenerovat nový token. Další info : Zabezpečený systém se začal implementovat do vozidel typu Škoda Octavia IV, VW Golf 8, Seat Leon IV, Audi A3,8Y, VW ID.3, Škoda Enyaq apod… Seznam řídících jednotek, které jsou zabezpečeny systémem SFD: 03 – Elektronika brzd ABS 09 – Elektronický centrální rozvod 17 – Přístrojový panel 19 – Diagnostické rozhraní datové sběrnice 5F – Elektronika informací 23 – Posilovač brzd … K seznamu řídích jednotek byla původně také přidělena řídící jednotka motoru, ale nakonec se ochrana zrušila, kvůli normě EU. Nicméně seznam řídících jednotek se bude postupně rozšiřovat a aktualizovat na všechny řídící jednotky ve vozidle. Nyní stále jsou vozidla, které mají zablokovaný pouze malý obsah řídích jednotek nebo naopak ještě mají zablokovanou řídící jednotku motoru, záleží na roku výroby a na obsahu aktualizací, kterými vozidlo prošlo. Právě kvůli nařízení EU se možná tohle celé trochu ještě změní do budoucna. Protože musí být přístup k vozidlu do diagnostiky i neautorizovaným servisům. Editováno: 20. Září 2022, autor: Anderson Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 20. Září 2022 Autor Sdílet Vloženo 20. Září 2022 (editace) To je sice fajn, že to možná obejde SFD ochranu, což už delší dobu údajně umí i diagnostika OBDeleven..problém je ale v tom, že jakýkoliv zásah je vidět a když přijedeš třeba v záruce do škodovky něco reklamovat a nedej bože něco s eletrikou, tak když to napíchnou, tak okamžitě uvidí, že tam byl provedený zásah a pošlou tě do háje..aspoň takovou mám jednu informaci z jednoho AS.. Jinak pokud máš F4, tak to řešit nemusíš, protože mezi tím už jsem si samozřejmě sám zjistil, když nikdo nereagoval na můj dotaz, že F4 ještě žádnou SFD ochranu nemá..stejně jako ji nemá Scala a Kamiq..je to stejná platforma F4,Scala a Kamiq a tahle ji ještě nemá. Editováno: 20. Září 2022, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anderson Vloženo 20. Září 2022 Sdílet Vloženo 20. Září 2022 Potom je třeba prokázat souvislost s uvedenou závadou zda je od kódování. Změnil bych servis. Měli by tě dokázat, že třeba změnou kódování, například zrušení omezení zadávání textu v Android Auto do navigace za jízdy (Z prostého nastavení jedné položky aktivní na neaktivní) určitě neovlivní třeba nefunkční stěrače. Nebo to, že rádio třeba nechytá příjem ? To by bylo asi nelogické a bylo by to na obchodní inspekci, nemyslíš ? Změny kódování jsou v podstatě jen možná dostupná nastavení, které jednotka nabízí. Ne žádný hack. Jen v podstatě definuješ co má být zapnuto a co ne případně nějaký jiný parametr. Tohle nemůže pak myslet někdo vážně aby si pak někdo ze servisu se mnou pak zahrával se zárukou. Obzvlášť když se dá i resetovat do výchozího nastavení a dokázat že i tak reklamovaná věc stále nefunguje. Ale ne vinou kódování ale vinou třeba mechanickou či únavou materiálu apod. Mohou to vždy dát do výchozího nastavení každá jednotka má svoje výchozí nastavení a jsou i online uloženy na serveru. Takže není problém to takto pak nastavit a zbytek věcí si pak nechat dokódovat znova aby bylo vidět, že to kódování nezpůsobilo. A lze tak jít i takto na reklamaci tak jako když auto vyjelo nové. Výjimka tu na fóru byla - člověk si nechal dokódovat staging (protočení ručiček) a ručička se jedna dostala mimo toleraci o pět stupňů. Šel s tím do servisu a tam je jasné, že to mohlo být "vinou" kódování a dali od toho ruce pryč. Ale protože to byla právě ta konkrétní věc která s ručičkami souvisela. Tam je to v celku pak jasné. Nakonec to ten člověk vyřešil odpojením baterie a znovu zapojením kdy pak to bylo už v pořádku. K čemu tam došlo nechápu. Pravděpodobně možná zde měl proběhnout ještě po kódování "reset" jednotky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.