Přejít na obsah

Intercooler


Host MichalF

Doporučené příspěvky

Hmm, zase si někdo nechal hodně přečipovat naftu a teď to chce dohnat přídavným chladičem turba....máš odzkoušeno, že to čerpadlo to stihne obsloužit???

Proti nafte nic nemam krom toho, ze patri do kamen !!! HAHA Kamenujte me ;-) ... Jinak takovejhle intercooler je proste uplne nekde jinde nez origo co tam skoda dava. Jinak odzkouseno ??? Hmmm prijed v zari do Mimone az prijedou kluci z UK ;-) Ukazou ;)-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty vole až v září, jo ? To ať přijedou kluci z UK zejtra sem, my jim taky něco ukážem a pak můžou předvést ten cooler. :D Ale kdyžtak prozatím zjisti, co to stojí, kde se to dá koupit a co to udělalo s výkonem ?

Tak jinak pokud si ted v zari v Mimoni s nama byl tak si to uz videt mohl ;-) A cena ;-) £763.75

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no měl jsem spíš na mysli, jestli je někde na netu firma, co ty coolery vyrábí. Nebo je tam nějaký pojednání, o jeho přínosu ve spojení s dalšíma úpravama atd. Nicméně by mě spíš zajímala nějaká tuzemská firma, která by takovej cooler vyrobila a nebude mít určitě tak magorský ceny. A co se týká těch odkazů, tak jsem to jen tak v rychlosti přelít až do bodu, kde se píše o OI s 350 PS a tam jsem toho nechal. Jestli je v tý sáhodlouhý diskuzi něco konkrétního o tom cooleru, tak mi to prosím tě napiš nebo mě nasměruj konkrétněji. Dík :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle me je tohle pro lidi, co toho s tim autem moc nenajezdi...

A muzes mi napsat jedinej rozumnej duvod pro tohle tvrzeni ???

Vzdyt i seriova octavia intercooler ma. Jedinej rozdil je v tom, ze je mnohem mensi a nedokaze ochladit tak jako takhle velkej a modifikovanej. Takze fakt nevidim jedinej duvod proc by nemel nekdo s upravenym intercoolerem jezdit tak jako nekdo jinej bez upravy.

Editováno: , autor: MichalF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si říkám jestli pak s tímhle neorigo chladičem turba jsou zajištěny stejné vlastnosti jako s origo intercoolerem...jde zejména o udržení vhodné teploty při běžném provozu....tj. hustý olej(studený) taky není to nejlepší pro turbo a pak konstatní průtok média přes turbo....aby se to nakonec nemuselo ještě přihřejvat.. :D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já vím, ale docela mi tohle přijde jako slušný průzkum trhu, a proto do toho tak rejpu....není nic snažšího než najít na trhu něco co tady není a pak zkusit nejdřív jaký by to mělo ohlas....na to je tohle fórum super....průzkum zadarmo a ještě s jistotou, že to nikdo nevymyslel po večerech doma u televize.... :D:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michal: proc? protoze takovejhle cooler si nikdo neda na auto jen tak. a jestli jo, je podle me blazen, protoze seriovy auto chladi v pohode. takovejhle cooler je dle me uz delanej na nejaky hardcore upravy, aby mel nejaky opodstatneni. a ve chvili, kdy budu z 1.9 nebo 2.0 dolovat nejaky extremni vykony, tak to auto nebudu mit na to, abych s nim jezdil 40tis km ročně.

proste muj nazor a nemyslim, ze je az tak uplne out

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michaleeee, je někde něco konkrétního o tomhle cooleru napsáno. Nechci se prohrabovat forem a hledat a čekat do září na klucíí z UK už vůbec ne. Ale zajímá mě to. A čí je vlastně ta eresa na fotce od tebe ?

Tady je link : http://www.forgemotorsport.co.uk/content.a...roduct=FMINTOFS

Jinak k tvemu pruzkumu trhu, je skoda, ze to tady v CR pripadne na slovensku nekdo nedela. Holt asi tu neni tolik penez jako treba v UK kde je takovych firem hromada :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne, to je debata o intercooleru :)

a i kdyby opet debata o chipovani, tak zaplat panbu za ni, protoze jinak je tu dost mrtvo :(

Heh, to chapu... ale precti si predesle posty... Jinak debaty o chipovani ano/ne nejsou vubec plodne...

Jinak pro vsechny krom MichalaF ano napr. vetsi coolery jsou uz pro vetsi narusty vykonu ale to neznamena, ze se s tim neda jezdit jako se serii, atd.! Resp. ani nechapu, proc by se nedalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pro vsechny krom MichalaF ano napr. vetsi coolery jsou uz pro vetsi narusty vykonu ale to neznamena, ze se s tim neda jezdit jako se serii, atd.! Resp. ani nechapu, proc by se nedalo.

Dekuji za podporu. Presne tak jak si to napsal jsem to i myslel. Koneckoncu kdyby takovej intercooler nestal tolik tak by ho mel kde kdo.

Ono by mozna stacilo kdyby se jeho vyrobou zacala zabyvat nejaka tuzemska firmicka a hned by cena byla nekde trosku jinde. Takhle to sice nekde udelaj, ale kazdy kus je custom made a original a tudis si to ta firma musi i nechat zaplatit, aby jim to stalo za tu namahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jeste jeden zajimavej clanecek k turbu jeho chlazeni atp.

K preplnovani se pouzivaj dve moznosti a to bud turodmychadlo nebo kompresor.

Turbo pracuje na principu odchazejicich horkych vyfukovych plynu ze spalovaciho prostoru do prostoru turba, tedy na lopatky turbiny kde tyto lopatky roztaci. Toto kolo je propojeno hrideli s dalsim kolem s lopatky v sacim potrubi ktere timto roztaci cimz dochazi k stlacovani vzduchu, a tim ziskavame vetsi plnici tlak.

Pri vetsim plnicim tlaku roste samozrejme ve valci tzv. Pe - efektivni tlak,

ktery nam zvysuje vykon motoru.

Pp = Pn [(plnici tlak + atmosfericky tlak)/atmosfericky tlak]

Pp - vykon preplnovaneho motoru

Pn - vykon nepreplnovaneho motoru

Tato rovnice samozrejme nezahrnuje ale vsechny faktory jako treba kompresi. atd.

Pokud mame NA existuji tzv. turbo kity-sady, ktere je mozne montovat primo na jednotlive typy. V tomto pripade se dalsi upravy s kitem nedoporocuji, jelikoz samotnym turbo kitem je motor podstatne vice namahan. Tyto sady jsou k mani dle typu vozidla od nejakych 800 USD az klidne do 8 000 USD, i vice. v prumeru vsak okolo 3000 - 4000 USD.

Pokud mame preplnovany motor turbinou, muzeme efektivni tlak zvednout (Pe) napriklad chipem, tedy preprogramovanim RJ kde se priblizne da ziskat az 30 procent narustu vykonu. Zaroven vsak musime prispusobit i dodavku vstrikovaneho paliva.

Dalsi moznost je uprava ci vymena vlastniho turba za vetsi. Uprava turba je ve zvetseni pristupove casti vzduchu do pristupu turbiny, tak aby turbo bylo schopne nasat vice vzduchu. V domacich podminkach vsak velmi narocna prace. Podstatne mene narocnejsi je vymena turba za vetsi.

Zde je mozne ziskat i dvojnasobne zvetseni vykonu. Samozrejme k tomuto kroku musi byt uzpusobeny i jine motorove casti (delka vstriku, vetsi trysky, vetsi pumpa,atd a zajistit spravny pomer paliva a vzduchu.) , a musime pocitat s vetsim turboefektem, ktery ma za nasledek prodlevu po seslapnuti pedalu.

Regulace plniciho tlaku pomoci wastegate je popsano u boostru GReddy 01.

Narust plniciho tlaku zmeni samozrejme i kompresni pomer, proto je treba dbat aby neprekrocil detonacni horeni 12:1, dale je nutne kontrolovat mazaci soustavu a to zduvodu hlazeni turbiny, porpipadne prizpusobit olejovy chladic vykonu motoru. Dulezita je take vstupni teplota vzduchu do motoru kde je potreba zvetsit chlazeni vzduchu do

motoru vetsim mezichladicem stlaceneho vzduchu. popripadne ochlazovani ostrikem jiz instalovaneho chladice a to zejmena pri kratkych vysokych namahani motoru. Obecne plati ze pokud ochladime vzduch o 10 stupnu, je narust vykonu okolo 3 procent.

A nakonec plnici tlak se u nas udava v jednotkach BAR

BAR (1 bar- 100 kPa)

PSI (1 psi - 6.895 kPa)

kPa

kg/cm2 (1kg/cm2 - 98.0665 kPa)

mmHg (1mmHg- 0.133322 kPa)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne, to je debata o intercooleru :)

a i kdyby opet debata o chipovani, tak zaplat panbu za ni, protoze jinak je tu dost mrtvo :(

Heh, to chapu... ale precti si predesle posty... Jinak debaty o chipovani ano/ne nejsou vubec plodne...

Jinak pro vsechny krom MichalaF ano napr. vetsi coolery jsou uz pro vetsi narusty vykonu ale to neznamena, ze se s tim neda jezdit jako se serii, atd.! Resp. ani nechapu, proc by se nedalo.

nehadam se, jenom pisu vlastni nazor.

uz jsem se poucil, ze kdyz budu chtit silny auto, musi bejt silny uz ze serie. pokud znate nekoho, kdo je si udela nejakou motorovou brutalitu, musi pocitat s vymenou spousta dalsich dilu, aby ten motor neco vydrzel(s tim se mnou snad budete souhlasit) ale i tak bych potom nemel nervy na to, vydat se s tim autem nekam daleko do tramtarie a cekat, ze me nekde necha ve štychu třeba turbo, začne klouzat spojka, nedejboze praskne hlava, odejde prevodovka. takhle jsem to myslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...