Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám Kodiaq 2.0 TDI 140kW 4x4 DSG a DQ500 s mokrýma spojkama a 152tis najeto. Poslední dobou sem začal pozorovat pár věcí při řazení a zajímal by mě Váš názor jestli to může dělat jedna věc nebo už jich odchází víc.

 

1) Když zařadím D nebo R pustím brzdu a hned přidám plyn, tak auto cukne. Když ale pustím brzdu nechám auto samo lehce zabrat a pak až přidám, tak je rozjezd bez cuknutí. 

2) Při podřazování z 3 na 2 se často stává, že od motoru slyším buď jedno bouchnutí nebo několikanásobné zarachtání. Je to jen zvuk autem samotným to necuká. A při řazení nahoru je vše ok. 

3) Při pomalé jizdě po parkovišti to tam 2 občas kopne.

 

Někdo podobné zkušenosti?

Upraveno od FrontVypla
Zapomněl jsem doplnit bod 2

Zdravím, DQ500 je trochu hrubší a pomalejší ve srovnání s ostatními DSG převodovkami, Jediné co může trochu pomoct je provedení adaptace převodovky.

Převodovku mám v jiném autě (VW T5), ale to co popisujete, pozoruji vlastně taky.

  • 1 měsíc později...

U mňa je to podobne..  2018, 110kw 4x2, dq500k 200tis. Ale "šklbne" pri podradení zo 4 do 3, raz za čas až poriadne kopne, inak len mierne.. a jemne aj zo 6 do 5, ostatné rýchlosti ani necítiť že zaradí. Výmena oleja originál, základné nastavenie ani adaptácia spojok nepomohli, vo vcds bez závad.  :( To mierne šklbnutie by mi vôbec nevadilo.. ale to občasné kopnutie ma desí, mám pocit že čoskoro sa niečo rozpadne.. Kopne to riadne aj keď zaradím D a pridám plyn.. Keď sa pohýnam a púšťaním brzdu a následne pridám pomaly plyn je to plynulé..   Vedel by niekto poradiť čo s tým, alebo na koho sa obrátiť?

Upraveno od Kamendy

  • Autor

Ano. To škubnutí po zařazení D nebo R a rychlém přidání mě taky štve. Jak říkáte. Když je to pomalu s plynem nebo bez plynu tak ok. Teď to budu dávat do škodovky jestli mi řeknou co to může být

  • 4 měsíce později...

Dělá mi to samé kodiaq 2018 4x4 140kw rozjezdy úplná hrůza, jediné bez plynu jinak obrovský kopenec a 3ka nahoru i dolů někdy se mi zdá že i u 5ky. Prosím jak jste to vyřešili?

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Na chvíli tomu pomohlo vyresetování převodovky. Dál nevím. Auto už nemám. Ale pravděpodobně budete muset řešit spojku, setrvák nebo převodovku. 

Urcite pozriet ci mas najnovsi SW.

Potom reset prevodovky, staci cez VCDS.

Niekto odporuca adaptacnu jazdu, ale ona sa sama nauci.

Akurat, ze vacsinou po 1000-2000km sa to vrati do toho isteho stavu.

Zotrvacnik by som riesil len ked ho pocut za studena, ale je dost mozne, ze on sposobuje vela problemov co tu pisete.

Spojky su od Sachsu na DQ500, nic moc kvalita, ale zas nemate tam 176kW motor ale len 110kW.

Idealne skontrolovat pri vymene zotrvacnika, ale spojky by podla mna smykali, by to bolo vidno na otackomeri.

A zvysok, na DQ500 vacsinou odchadzaju poloosi - ale ako som pisal, pri silnejsich motoroch, a vibrovalo by to.

A mechatroniku by som vobec neriesil, kym nepise chybu na diaq a neradi len parne alebo neparne prevody, riesitelne uz celkom lacno.

Olej sa ako casto menil?

  • 1 měsíc později...
V 15. 2. 2025 na 23:23, Břeťa napsal:

Dělá mi to samé kodiaq 2018 4x4 140kw rozjezdy úplná hrůza, jediné bez plynu jinak obrovský kopenec a 3ka nahoru i dolů někdy se mi zdá že i u 5ky. Prosím jak jste to vyřešili?

Tak vyřešeno, vyměněny spojky a silembloky převodovky a řadí to dobře 

Ano, vymena spojky pomohla aj mne.. uz cca 2000km radi to super, ani necitit kedy.

  • 2 měsíce později...

Mám problém s hlučností převodovky DQ500. VW Passat 176kW 4motion DQ500, 230t. Asi od 200t je slyšet jekot mírně vpředu, nezáleží na zařazeném stupni, ideálně jízda s klasickou akcelerací. Zvuk se projeví velmi lehce při rychlosti cca 37 – 39 km/h a pak zmizí a poté nastoupí v rychlosti 73 km/h, nejvíce do 75 km/h a pak postupně slábne. Při plném plynu, když motor pořádně zabere, tak to slyšet není. Projevuje se to při běžné akceleraci. Při jízdě v kritických rychlostech na N to je slyšet lehce. S rychlostním stupněm to nesouvisí. Ani se zatáčením apod. Jde o zvuk známý jako ječení soukolí při jízdě ve starém autobuse vzadu. Mechanik již měnil gumový kloub na kardanu, i olej v zadním diferenciálu, zda se něco změní, ale nic, je to stejné. Podle něj to dělá vůle na nějakém ložisku v převodovce. Nemáte někdo s tímto zkušenost? Popřípadě doporučení, kdo umí přesně diagnostikovat, odkud přesně jde zvuk při jízdě, nebo nějaký nápad?

Zrejme nejake lozisko. Zdvihnut rozbehnut to a pocuvat.. trakciu vypni.

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.