Přejít na obsah

2.0 TDI CFHC motor škube po startu + ztráta výkonu

Marvy

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

mám O2 FL Scout s motorem 2.0 TDI 103kw CFHC, manuální řazení, 2012, najeto 98000km (původní km, auto první majitel od koupě). Někdy v červnu mě zacukal po startu motor jak kdybych tam měl špatně zařazený kvalt, od té doby se to dlouho neobjevilo a neřešil jsem to. Někdy v půlce srpna mě auto začalo znovu zlobit. Po startu motor intenzivně škube a nemá výkon. Tento problém je provázen velice nepěkným zvukem a když auto v tomhle okamžiku zastavím tak intenzivně zapáchájí výfukové splodiny. Tento problém se neděje každý start ale také se to děje i když je motor teplý. Většinou je po problému po ujetí cca 3-4km. Byl jsem za svým mechanikem a proveřil auto na VCDS a žádná chyba se nikde neobjevila. Zkoušeli jsme provést otestování vstříků a ty byli v pořádku. Podle něj by všechny problémy jako je EGR nebo turbo apod ukázali chybu právě na diagnostice protože vše v autě má čidla. Po znovuvložení vstřiků bylo asi 5 startů v pohodě, poté jsem natankoval plnou a druhej start mě to zase začalo zlobit.

Rád bych nějaký tip na co se zaměřit, autem bylo asi cca 60k kilometrů ježděno trasy cca 25km a zpět, poté jsem jej dostal do vlastnictví já a jezdil jsem velmi krátké trasy do práce (asi 10km). Poslední rok jezdím často trasy cca 140km za přítelkyní každý týden. Na autě je dělán servis oleje a filtrů každý rok, v 60k jsem dělal výměnu oleje v haldexu, v 65k jsem dělal rozvody a pumpu asi v 8mi letech auta. Naftu čerpám poslední léta pravidelně na Eurobit, občas vezmu lepší v ONO, také jsem občas tu a tam přidal aditivum do plné nádrže. Software by měl být původní tedy dieselgate.

Díky za tipy. Martin

Editováno: , autor: Marvy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

• Pawouk změnil název na 2.0 TDI CFHC motor škube po startu + ztráta výkonu

Zapojit se do konverzace