Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mohu poprosit vlastníky PHEV, aby sem nasdíleli své zkušenosti?

Tj. například:

  • dlouhodobá spotřeba kWh a l/100km při vašem stylu jízdy

  • co za funkce se vám na vozidle / ovládání motoru líbí

  • a co vám naopak vadí

Díky

Mám Superb IV - iV 16 měsíců najeto 35 000 km a co se týče spotřeby jsem asi ideální případ provozování , doma zásuvka , v práci zásuvka , jednou až dvakrát týdně cesta delší jak 100 km , pak zapínám hybridní režim.

pak výpis jízdních dat dlouhodobě ukazuje :

1,8 l/ 100 km

13,9 kWh/100 km

průměrná rychlost 58 km /h

Moje nejvyšší spotřeba

4 l/ 100 km

7 kWh/100 km

průměrná rychlost 77 km /h

Určitě to není auto pro obchoďáka bydlícího v paneláku bez možnosti nabíjení v práci , pak 200 kg balastní hmoty se spotřebou podobnou a nebo i vyšší než holé 1.5 TSI.

Nevím teda jak u škodovky, ale protože nějaký nesmyslný předpis EU vymyslel jakým způsobem se "měří" spotřeba paliva a elektriky u PHEV, auta většinou ukazují totálně skreslené parametry. A všichni jsme spokojeni jak jsme zelení :)

Příklad: ujedeš 200 km, z toho prvních 100km elektrika, zbytek palivo. Systém zjistí, že jsi spotřeboval 20kWh elektriky a 6L paliva.

Správně by teda snad mělo být, že tvoje průměrná spotřeba je 20kWh/100km a 6L/100km (nepočítám, že něco elektriky získáme jízdou z kopce nebo brzděním).

Systém ovšem nesmyslně počítá spotřebu elektriky i paliva na celkovou vzdálenost 200km a zobrazí -> 10kWh/100km a 3L/100km. Takhle to počítá u několika jiných značek, které znám - teda nemám ověřeno jak u škody. Ale 1,8 l/100km mám pocit že to škoda dělá úplně stejně - a nebylo by se čemu samozřejmě divit.

Já si u mého PHEV píšu natankované palivo a spotřebovanou elektriku a rozpočítam je podle najetých kilometrů na elektriku a na spalovací motor. Výsledek je pak trochu jinak a reálně.

Dále počítám cenu za palivo a elektrickou energii dohromady a vypočítám kolik bych měl spotřebu pouze paliva za tuto cenu.

Zásadní vliv na provozní náklady má počet km najetých v okolí domova elektrikou a možnost nabíjení za cenu energie doma - v mém případě nabíjení doma 0,14EUR/kWh (plus část "zdarma" z fotovoltiky) vs. 0,39EUR/kWh AC nabíjení 22kW vs. 0,59EUR/kWh DC 50kW nebo třeba 0,81EUR/kWh DC 150kW.

Dále zásadní vliv na spotřebu elektrické energie má použití elektriky - dálnice 110kmh je třeba 18kWh/100km, 145kmh je 25kWh/100km.

Rovněž vysoký vliv na spotřebu elektrické energie, resp. dojezd má použití topení v zimě a klimatizace v létě. Je potřeba počítat se zkrácením dojezdu o 10-15km.

Co se mi líbí na (mém) PHEV:

  • absolutně nejlepší je, že vždy usedáš do klimatizovaného nebo vytopeného vozu, protože si můžeš nastavit kdy třeba ráno odjíždíš nebo prostě spustíš klímu/topení 10min před odjezdem přes aplikaci

  • v mém případě, kdy nabíjím doma ze zásuvky 3x25A a jezdím hodně okruhy do 100km v konečném účtování "fiktivní spotřeba" přepočtena na benzín pod 4L/100km s autem které má 330k

  • za jízdu třeba 200km brzděním elektromotorem získám 15-20km energie do baterky, které bych u spalovacího motoru proměnil na teplo

  • akcelerace při předjíždění - protože reakce elektromotoru je samozřejmě úžasná ve srovnání se spalovacím motorem. U DSG jak jsem ho měl kdysi možnost zažít, kdy DSG často neví který kvalt tam strčit to musí být ještě pozitivnější zjištění.

Co se mi nelíbí - no za rok a 30 000km najetých zatím nic, ale na co je potřeba trochu dát pozor:

  • palivo E10 má životnost ca 3 měsíce, tzn. pokud jezdíš pouze elektriku, je potřeba tankovat palivo s rozvahou. Já třeba beru pouze 15L pokud vím, že nikam dál nejedu, aby se palivo "obnovovalo" častěji. A navíc přidávám VIF, který má zamezit "stárnutí" paliva

  • pokud vím, že nedojedu na elektriku nenechám jet baterku do nuly a pak třeba posledních 5km na motor, ale naopak navolím jízdu čistý motor, abych motor jízdou nahřál a odpařil z olejové lázně jednou za čas palivo a kondenzovanou vodu

  • nepoužívám moc klasický jízdní režim Hybrid, který v podstatě neustále spouští a vypíná spalovací motor. Toto pouze u dlouhých (delších) jízd když je motor zahřátý.

  • edit: dojezd 120km, ale doporučení je pak batérii nabíjet na max 80%, tj. dojezd je 96km

  • edit: potřeba mít vícero karet na nabíjení. Teoreticky nemusíš, ale pokud chceš skutečně výhody elektriky používat, je potřeba se podívat na vhodnost jednotlivých poskytovatelů z hlediska sítě nabíječek, ceny a roamingu. Například karta od mého výrobce má roaming v celé Evropě, ale třeba v SK má lokální poskytovatel daleko lepší ceny

Upraveno od OpelIns1

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.