Publikováno Září 12Zář 12 Mohu poprosit vlastníky PHEV, aby sem nasdíleli své zkušenosti?Tj. například:dlouhodobá spotřeba kWh a l/100km při vašem stylu jízdyco za funkce se vám na vozidle / ovládání motoru líbía co vám naopak vadíDíky
Září 14Zář 14 Mám Superb IV - iV 16 měsíců najeto 35 000 km a co se týče spotřeby jsem asi ideální případ provozování , doma zásuvka , v práci zásuvka , jednou až dvakrát týdně cesta delší jak 100 km , pak zapínám hybridní režim.pak výpis jízdních dat dlouhodobě ukazuje : 1,8 l/ 100 km 13,9 kWh/100 kmprůměrná rychlost 58 km /hMoje nejvyšší spotřeba 4 l/ 100 km 7 kWh/100 kmprůměrná rychlost 77 km /hUrčitě to není auto pro obchoďáka bydlícího v paneláku bez možnosti nabíjení v práci , pak 200 kg balastní hmoty se spotřebou podobnou a nebo i vyšší než holé 1.5 TSI.
Září 15Zář 15 Nevím teda jak u škodovky, ale protože nějaký nesmyslný předpis EU vymyslel jakým způsobem se "měří" spotřeba paliva a elektriky u PHEV, auta většinou ukazují totálně skreslené parametry. A všichni jsme spokojeni jak jsme zelení :)Příklad: ujedeš 200 km, z toho prvních 100km elektrika, zbytek palivo. Systém zjistí, že jsi spotřeboval 20kWh elektriky a 6L paliva.Správně by teda snad mělo být, že tvoje průměrná spotřeba je 20kWh/100km a 6L/100km (nepočítám, že něco elektriky získáme jízdou z kopce nebo brzděním).Systém ovšem nesmyslně počítá spotřebu elektriky i paliva na celkovou vzdálenost 200km a zobrazí -> 10kWh/100km a 3L/100km. Takhle to počítá u několika jiných značek, které znám - teda nemám ověřeno jak u škody. Ale 1,8 l/100km mám pocit že to škoda dělá úplně stejně - a nebylo by se čemu samozřejmě divit.Já si u mého PHEV píšu natankované palivo a spotřebovanou elektriku a rozpočítam je podle najetých kilometrů na elektriku a na spalovací motor. Výsledek je pak trochu jinak a reálně.Dále počítám cenu za palivo a elektrickou energii dohromady a vypočítám kolik bych měl spotřebu pouze paliva za tuto cenu.Zásadní vliv na provozní náklady má počet km najetých v okolí domova elektrikou a možnost nabíjení za cenu energie doma - v mém případě nabíjení doma 0,14EUR/kWh (plus část "zdarma" z fotovoltiky) vs. 0,39EUR/kWh AC nabíjení 22kW vs. 0,59EUR/kWh DC 50kW nebo třeba 0,81EUR/kWh DC 150kW.Dále zásadní vliv na spotřebu elektrické energie má použití elektriky - dálnice 110kmh je třeba 18kWh/100km, 145kmh je 25kWh/100km.Rovněž vysoký vliv na spotřebu elektrické energie, resp. dojezd má použití topení v zimě a klimatizace v létě. Je potřeba počítat se zkrácením dojezdu o 10-15km.Co se mi líbí na (mém) PHEV:absolutně nejlepší je, že vždy usedáš do klimatizovaného nebo vytopeného vozu, protože si můžeš nastavit kdy třeba ráno odjíždíš nebo prostě spustíš klímu/topení 10min před odjezdem přes aplikaciv mém případě, kdy nabíjím doma ze zásuvky 3x25A a jezdím hodně okruhy do 100km v konečném účtování "fiktivní spotřeba" přepočtena na benzín pod 4L/100km s autem které má 330kza jízdu třeba 200km brzděním elektromotorem získám 15-20km energie do baterky, které bych u spalovacího motoru proměnil na teploakcelerace při předjíždění - protože reakce elektromotoru je samozřejmě úžasná ve srovnání se spalovacím motorem. U DSG jak jsem ho měl kdysi možnost zažít, kdy DSG často neví který kvalt tam strčit to musí být ještě pozitivnější zjištění.Co se mi nelíbí - no za rok a 30 000km najetých zatím nic, ale na co je potřeba trochu dát pozor:palivo E10 má životnost ca 3 měsíce, tzn. pokud jezdíš pouze elektriku, je potřeba tankovat palivo s rozvahou. Já třeba beru pouze 15L pokud vím, že nikam dál nejedu, aby se palivo "obnovovalo" častěji. A navíc přidávám VIF, který má zamezit "stárnutí" palivapokud vím, že nedojedu na elektriku nenechám jet baterku do nuly a pak třeba posledních 5km na motor, ale naopak navolím jízdu čistý motor, abych motor jízdou nahřál a odpařil z olejové lázně jednou za čas palivo a kondenzovanou vodunepoužívám moc klasický jízdní režim Hybrid, který v podstatě neustále spouští a vypíná spalovací motor. Toto pouze u dlouhých (delších) jízd když je motor zahřátý.edit: dojezd 120km, ale doporučení je pak batérii nabíjet na max 80%, tj. dojezd je 96kmedit: potřeba mít vícero karet na nabíjení. Teoreticky nemusíš, ale pokud chceš skutečně výhody elektriky používat, je potřeba se podívat na vhodnost jednotlivých poskytovatelů z hlediska sítě nabíječek, ceny a roamingu. Například karta od mého výrobce má roaming v celé Evropě, ale třeba v SK má lokální poskytovatel daleko lepší ceny Upraveno Září 16Zář 16 od OpelIns1
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.