Přejít na obsah

OpelIns1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    162
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení OpelIns1

  1. Tento typ diskuzie je snáď v 20-tich vláknach - vo všetkých modeloch, vo všetkých motoroch. A u iných značiek beží táto nikdy nekončiaca debata 15 rokov - našiel som diskuziu u Toyoty z roku 2011. Neprečítal som tu všetky vlákna, ale nikde som tu nenarazil na príspevok niekoho, kto sa venuje tejto problematike profesionálne vo svojej práci, má merané hodnoty opotrebenia a korózie motora a nepíše len o svojich pocitoch. (ak tu je takýto príspevok prosím link). Tiež som sa podivil oleju 0W-20 v O4. V predchádzajúcich autách som mal 0W-30. V jednom z vlákien o oleji v sekcii O4 je krásna tabuľka s asi 10 alebo 15 parametrami rôznych značiek oleja, z ktorých je niekoľko dôležitých pre životnosť a prácu motora. Takže som začal čítať čo tieto parametre znamenajú. Je zaujímavé čítať príspevky - ľahko zistíš, že ľudia chápu že napríklad mobilné telefóny za 25 rokov existencie prešli extrémnym vývojom, motory áut prešli vývojom (žigulík 1500ccm mal 75koní, 1.5TSI poľahky 150 u iných výrobcov aj 180) ale u olejov stále u mnohých platí, čo je riedke nie je dobré. A pritom oleje vyvíjajú rovnako vzdelaní a skúsení ľudia ako mobily a motory. 0W-20 alebo 10W-40 je len a len označenie, ktoré hovorí o viskozite - rozumej hustote alebo riedkosti kvapaliny. Viskozita neznamená sama o sebe schopnosť mazať a udržať trecie plochy v správnej kondícii. Keď to preženiem, napríklad med má vynikajúcu viskozitu ale do motora by si ho nechcel. Link na Plusku hovorí len to isté - vysvetľuje že čísla znamenajú hustotu oleja. Nič o kvalite, nič o vlastnostiach, nič o "trvanlivosti". Navyše číslo 20 alebo 40 neznamená automaticky, ako olej znáša vysoké teploty (ako pri nich stráca vlastnosti) ale opäť len informáciu akú má hustotu pri danej teplote pri ktorej sa merania podľa normy SAE uskutočňujú. Kto napísal tento článok v Pluske nie je jasné, často píšu podobné články ľudia, ktorí nemajú s danou problematikou nič spoločné len okopírované alebo preložené texty, Z mojej branže môžem dať množstvo príkladov. Je dobré si prečítať niečo aj o ostatných parametroch oleja a nakoniec zistíš, že riedkosť oleja nemusí byť na škodu ale možno že je naopak u moderných motorov potrebná. A neslúži len na úsporu paliva ako sa to prezentuje. Napríklad rýchle tečenie oleja v motore dané riedkosťou oleja rýchlejšie odoberá teplotu z chladených častí namáhaného motora. Tak sa tieto časti neprehrievajú a nie sú namáhané zvýšenou teplotou. Rovnako ani olej potom nie je natoľko prehriaty a nepripaľuje sa na horúcich plochách vo vnútri motora. Takže riedky olej naopak môže strácať svoje vlastnosti vďaka nižšiemu prehrievaniu pomalšie. Píšem "môže". Môžeš si to vyskúšať v domácich podmienkach napríklad prípravou krupičnej kaše - čím pomalšie miešaš, tým viac sa pripaľuje na horúcich stenách kastróla. To, že je olej redší vôbec nemusí znamenať že rýchlejšie stráca svoje vlastnosti. Tie sú dané aditívami v oleji, ktoré sú "liečivou látkou". U moderných motorov je jedným z dôležitých parametrov schopnosť oleja chrániť proti korózii TBN a TAN a ďalšie parametre. Riadky vyššie nikde netvrdia, že olej má byť v aute 100tkm ani 30tkm ani 5tkm. Len chcú upriamiť vašu pozornosť na to, že viskozita neznamená dobrú starostlivosť o motor. Sú to len čísla, ktoré vyčísľujú jednu z vlastností oleja. Viskozita tiež nezamená koľko km olej v motore vydrží. Olej - aditiíva - strácajú účinnosť nie len najazdenou vzdialenosťou. Takže aj výmena po 3000km nemusí byť postačujúca ak auto jazdí 1000km ročne.
  2. prečo myslíš že 5W-30 alebo 10W-40 bude vyzerať po 15000km alebo 30000km inak ako 0W-20 ? máš k tomu nejaké informácie, že olej 0W-20 "bude vyzerať horšie" a v čom vlastne má vyzerať horšie, aký dôležitý parameter oleja bude u 0W-20 horší?
  3. Rozumím a pak také plně chápu a díky, že jsi vzal dotaz "neosobně". V některém z vláken, protože je snad u každého modelu a každého motoru u jednotlivých modelů prakticky stejné vlákno byl snad link na odbornou odpověď a ta říkala, že vyšší viskozita 5-30 bude generovat vyšší tlaky v celém systému který je nastaven na velmi řídký olej. To myslím že je dost závažný argument. A dále, že vrstva oleje bude rovněž jiná než na kterou je vše navrženo. Určitě bych do toho nešel, radši přijít o 500Kč (20 EUR je dnes jako 20 Kčs) než si nadělat problémy. Pokud jezdíš za rok více než 15000km tak bych klidně radši protáhnul u dieselu interval na rok.
  4. souhlas s poznámkou moderátora nad tvým příspěvkem - již to zde bylo diskutováno mnoho krát. Přesto a neber toto příliš osobně: co tě prosím vede k tomuto dotazu - máš pocit že výrobce tě chce podvézt a nutí ti špatný olej? Vím, že dnes mnozí si třeba ordinují sami antibiotika, protože si přečetli na internetu od neznámeho anonyma co mají za chorobu a jak ji léčit. Na jiném fóru si koupí člověk nové auto a automaticky se ptá jak odstavit EGR ventil a vyhodit DPF. Tak by mě prostě blbě zajímalo pozadí dotazu. Za mne bych NIKDY neměnil z pťedepsaných 0-20 za 5-30. Nejsme již v období žigulíků a Š100 kdy to bylo skoro jedno. Ale je to každého volba.
  5. mám tiež problémy s parkovacími senzormi, ale mne to píše, že mám vyčistiť predné senzory. Nie je čo čistiť, sú nablýskané ako Kojakova lebka.
  6. Dnes totálny výpadok on-line navigácie Škoda. Niekoľko havárií a výpadok semaforov na jednej križovatke spůsobil kolaps dopravy v Bratislave. Kolony zo všetkých smerov zhruba 2-2.5hod. Navigácia WAZE - všetko červené Navigácia Google - ukazuje dopravné komplikácie v trochu menšom rozsahu ako WAZE Navigácia Sygic - spoľahlivo vyhľadáva voľnejšie cesty a vedie mimo zápchy kde sa dá Navigácia Škoda - ukazuje dlhodobé uzávierky, ale žiadne aktuálne upchaté cesty. Tak som parkoval hodinu najprv na D1 a potom ďalšiu hodinu na R7... Asi toľko kolón naraz "výkonné servery Škoda" (ako sa to píše v marketingových materiáloch) nestíhali
  7. tak pred návštevou servisu resp. reklamáciou by som určite skúsil najprv iný android telefon vo svojom aute a potom "nefunkčný" telefon v inej O4. Myslím, že ŠA urobí ako prvé že zorganizuje upgrade SW na 1941
  8. práve pred chvíľou som pozeral v obci na 50kmh. Mám manuál a toto jazdím na 4. Spotreba (samozrejme že iná cesta a nie úplne rovina) sa pohybovala 3.8 ÷ 4.5. To, čo píšeš vyššie je myslím v poriadku a auto zrejme nemá žiadny problém. Priemer 8, ktorý máš je daný zrejme len tvojím spôsobom používania auta - napríklad krátke trasy, mesto, ťažká noha.
  9. určite je to na 95% vždy o spôsobe jazdy. pravda, že ráno do obchodu a späť a len 50-kou a je tam 12,6 l/100, trasa 3km a 2x štart.. Takže by bolo dobré aby @tropsnom skúsil napr. dlhú rovinku s teplým motorom a tempomatom 50kmh, 70kmh, 90kmh a môžeme porovnávať +/- spotreby s našimi autami.
  10. Ale 8 je fakt moc pokiaľ nejazdí každý deň Deggendorf-Mnichov 200kmh.
  11. Hele, Blackberry KeyOne Android 8.1, 7 rokov, nemenil by som za žiadny nový zázrak. Funguje s Columbusom bezchybne a perfektne - hovory, zoznamy, kontakty. starým telefonom to nebude, skôr implementáciou komunikácie v Hauwei H56, SW1941
  12. Ak potrebuješ doplniť plyn do klímy po 26000km a dvoch rokoch tak si myslím, že máš niekde netesnosť. Mám 20 mesiacov a 125000km a auto chladí ako šialené. Plyn do klímy som musel doplňovať len v jednom aute za posledných 25 rokov kde bol prerazený kamienkom výparník takže logicky po jeho výmene to museli naplniť komplet.
  13. Na obrázku prikladám toho tvojho fogla. A po otvorení okna s detailami vidíš čo je to za "čerpačka"
  14. Červený fták je benzínka, ktorá má takéhoto červeného fogla v znaku. Ak tam bude Shellka tak tam bude znak Shell. každého ftáka a iné zvery ktoré sa tu objavia sa dajú identifikovať veľmi jednoducho - stačí klepnúť prstom na zobrazenie a natiahne sa okno v ktorom je celý popis všetkých zobrazených ikon - v tvojom prípade to bude - elektrická nabíjačka - majiteľ, výkon nabíjačky, miesto kde je - fták - názov čerpačky, s možnosťou zistiť ceny a otváracie hodiny - práca na ceste - čo je to za obmedzenie a možnosť obísť toto obmedzenie k tomu čas cesty k danému objektu a možnosť zobraziť ho na mape.
×
×
  • Vytvořit nový...