Přejít na obsah

Vymena rozvodového remeňa


superflo

Doporučené příspěvky

Ahojte,

chcel som sa Vás opýtať či už niekto z Vás menil svojpomocne rozvodový remeň na felícii 1.6MPi. Mne bol menený v servise na 75 000km.... no teraz mam nabehaných 108 000km. Ako som naňho pozeral je vcelku zachovaly žiadne poškodenia som nezbadal..no to nemusim ani vidieť a môže rachnút a pozeral som do knihy AKO NA TO!! a nevzyzerá to byť veľmi ľahké. Robil to už niekto sám??

Za nejaké rady, typy,skúsenosti vopred ďakujem.

Neviete čo to asi komplet stojí v dnešnej dobe v servise koplmet praca+remeň+kladky??

DIK -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Felicii se toho nechalo jeste pomerne dost udelat doma, kdyz prisla rada na rovodovej remen u nasi 1.6 (mela najeto 40 tis. km za 8 let, jednalo se o preventivni vymenu), sel tata po zjisteni pracovniho postupu rovnou do servisu, na domaci prostredi je to uz pomerne znacne narocny.

Takze spis bych doporucoval servis. Cenu z hlavy nevim, pokud bude zajem, zkusim najit fakturu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zas myslím, že to tak složité není. Zatím sem ho neměnil, ale bylo nutné ho napnout. Mám Ujeto 45000km za 10 let a když sem sundal horní kryt a zatlačil na řemen, při jeho uvolnění se ozvalo cvaknutí, tzn. napínák už je na dorazu. Řemen je jak nový, tak ho ještě chvíli nechám. Napnutí je skoro stejná práce jako výměna. Musí se sudat plochý řemen, pak řemenice a spodní kryt. Pak povolit napínák a napružit ho tak, aby šipka ukazovala do štěrbiny a pak dotáhnout. Při výměně je potřeba navíc uvolnit zavěšení motoru, aby bylo řemen kudy provléknout a pohlídat si značky, aby byl správně nastavený rozvod. Ta spodní značka není od nikud vidět (možná zrcátkem), ale dá se snadno nahmátnout. Podrobných návodů je všude plno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cracken: Prave, uvolnovat motor v zaveseni a to bez potrebneho nacini a pomucek se jevilo jako prilis pracne a i rizikove.

superflo: Myslel tim jako 8 kilo, tedy 8000,- Sk.

Jen by me zajimalo, proc je u problematiky vymeny rozvodoveho remenu zminovana pumpa. Pumpa ceho???

Pumpa - čerpadlo chladící kapaliny, jelikož je součástí rozvodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslene to bolo vymena rozvodoveho remena + napinacej kladky + cerpadla chladicej kvapaliny - 8000Sk, bez cepadla cena 3k-4k (k-tisic).

chcel som sa len prezvediet na kolko vydu taketo opravy, bo auticko mam len tyzden a v tychto vodach namam vobec prehlad a vzhladom na cenu cerpadla (1300Sk - aspon taku som nasiel na nete v ceniku) mi ten rozdiel pripada markantny.

uvazujem ci to neprehodim doma - jediny problem vydim v spravnom dotiahnuti napinacej kladky.

Editováno: , autor: Canti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cracken: Prave, uvolnovat motor v zaveseni a to bez potrebneho nacini a pomucek se jevilo jako prilis pracne a i rizikove.

superflo: Myslel tim jako 8 kilo, tedy 8000,- Sk.

Jen by me zajimalo, proc je u problematiky vymeny rozvodoveho remenu zminovana pumpa. Pumpa ceho???

Pumpa - čerpadlo chladící kapaliny, jelikož je součástí rozvodů.

Tak tohle me napadlo taky, ale to prece neni nutne menit, resp. nema predepsany interval vymeny, nebo se pletu???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...