Jump to content

Výměna rozvodů


007jarda

Recommended Posts

Zdravím,

 

mám dotaz, za chvíli budu majitelem Škoda Octavia 3 110kW, 2.0TDI, vůz má najetých poctivých 163 000 km, předpokládám rozvody udělat co nejdříve, že? Rok výroby září 2013.

 

Máte případně doporučení na servis? Autorizovaný nebo klasický někde v Praze/Praha-východ?

 

Díky moc za info a přijetí ?

 

Jarda

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ano, dle dílenské příručky je doporučeno při 210 tkm. U mnoha těchto motorů jsou však měněny dříve kvůli nefunkční nebo prolínající vodní pumpě. Pokud tam dáš novou revidovanou sadu rozvodů s inovovanou vodní pumpou (s keramickým přesouvačem), tak budeš mít už na doživotí toho auta klid. Tedy ve finále nejlepší u jetého auta udělat je chvíli po koupi a mít klid. K tomu měnit poctiv olej po 15 tkm + u tebe už by měla být i výměna brzdovky (tedy měla být již provedena, ale to asi vidíš ve výpisu z elsy. A na škodu není při tomto stáří a kilometrech ani preventivní výměna oleje v převodovce. Tu ale dělá málokdo. Palivový filtr dle předpisu výrobce tě čeká také za chvíli, takže když to shrnu, udělat komplet filtry + náplně + rozvody a máš od auta na nějakou dobu pokoj.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Pawouk pinned this topic
  • 2 months later...

Udělej to hned , mam sice 135 kw a měl 190 tis, auto nevykazovalo zadne problemy, presto byla pumpa zadrena a remen ze strany zubu popraskany. A originalni rozvody vuci neoriginalnim se cenou moc nelisi,spis jde o to kdo ti to za kolik udela a jak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Já dělal rozvody při 190tkm (2.0 TDI 110kW) a v pořádku vše. Nechtěl jsem čekat až na 210, ale prý bych ničemu neuškodil. Problém je, že dneska už není octavka jako octavka. Dva stejné motory mohou prostě vydržet jinak. Koupíš Octu a vydrží ti bez problému a některá se s**e od počátku, nejspíše jako každé jiné auto. Pokud nemáš s autem nějaké problémy, neřešil bych to, jinak výměna při těch 190-200 ideál. Jet to zbytečně durch na 210 jenom proto, že je to v příručce asi není třeba.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahoj taky se teď se svým scoutem chystám dělat rozvody. (Mám najeto 189tkm) Dokáže mi někdo poradit jaká vodní pumpa patří do motoru 2.0 TDI 110kW 4x4 CRMB? 

  • Vodní pumpa DOLZ A255V (s integrovaným čidlem)
  • Vodní pumpa DOLZ A255 (bez integrovanýho čidla)

Tyto dvě pumpy mají stejný OEM kód 04L121011L, na tomto autě už byla vodní pumpa jednou měněna a ve faktuře je právě tento OEM kód. Nevím, jaký je rozdíl mezi těmi čidly.

Pokud to někoho zajímá, tak při výměně té pumpy na 142tkm v autorizovaném servisu nevymněnili(!!!) rozvody. Tomu opravdu nerozumím.

 

Díky za rady!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

@PetrPan87 A neměla ta zasekávající se vodní pumpa být  spíše tou původní originální chladící kapalinou pro diesely, která dle všemožných recenzí a testů v médiích nebyla zrovna OK a tvořil se tam v ní tzv. šlem, který zapřičiňoval i to zasekávání vodní pumpy? Určitě Ti budou měnit při výměně vodní pumpy i chladící kapalinu, tedy měli by tam dát již tu jinou, nově předepsanou, ale doporučuje se i několikerý proplach chladícího systému, aby tam nezůstali zbytky toho šlemu a nová pumpa by pak mohla zase zlobit.  Raději se na to v servisu poptej, aby to neodrbali.

Nepíšu to zde z vlastní zkušenosti, ale na internetu i v motoristických časopisech je o tom dosti psáno, tak ať Ti to udělají pořádně.

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...