Přejít na obsah

OII vs Sup II, oba 1.8TSI.


Rosta1.8

Doporučené příspěvky

Ve čtvrtek jsem měl možnost poprvé osobně vyzkoušet nové ho Supa II s motorem 1.8TSI.Stejnou trať jsem nejprve projel se svou Okinou Combi 1.8TSI pak se Supem a znovu se svou Okinou.Zaměřil jsem se na čtyři věci: 1.motor, 2. odhlučnění, 3. vnitřní prostor pro řidiče a 4. podvozek. Ve všech recenzích se psaly ódy jak je Supík lepší než OII ve všech směrech a tak jsem byl zvědav na realitu.

1. motor-musím potvrdit, že ač je Supík těžší Okiny na dynamice motoru se to ani nepozná, jede opravdu dobře a to i do kopce.Na RS samozřejmě nemá, dá se ale směle porovnávat s OII 1.8TSI.

2-odhlučnění-tady bych lehce nesouhlasil s recenzemi, že Supík má lepší odhlučnění motoru než v mé Okině-poslechově je to úplně stejné, je však pravda, že mám na kapotě protihlukový papundekl jako mají diesely a motor mi běží opravdu potichu.

3.vnitřní prostor pro řidiče-upřímě nějak jsem čekal více místa především v příčném směru, je to trochu lepší než v Okině ale ne o moc.Mě jako řidiči celkem není nic platný, že na zadních sedadlech mají místa habaděj, to mi k jízdnímu komfortu a pohodě při řízení není nic platný.Pokud by se spolujezdec vedle mě rozhodl opřít se o středovou opěrku, už tam pro mě moc místa není.

4.podvozek-Supík byl obutý do 225/40 R18 a podvozek byl úplně stejně tvrdý jako moje Okina na 195/65 R15-takže ódy na plavnou jízdu, které se Okina nemůže varovnat se s tímto obutím nekonají ale samozřejmě to může být pravda na základním obutí Supíka tj. 205/55 R16, a u chystaného combi.Co ale musím ocenit u podvozku, sedí stejně dobře jako u Okiny a vůči starému Supíku je to opravdu citelný rozdíl.Úplně zmizelo to příčné naklánění a pohupování, které bylo u Sup I nápadné.

Závěr-zajímalo mě jak moc si jako řidič v Supíku polepším vůči Okině a odpověď není až tak jednoznačná, trochu si polepším ale ne o moc.Supík je auto velký jako kráva, hlavně podélně (parkovací senzory se opravdu hodí) cenu pro Combi v Ambition odhaduji na 970 tis + vyšší pojistka a náklady na servis.Jako reprezentační auto jistě nemá chybu ale z mého pohledu tj. dostat se pohodlně z bodu A do bodu B si nejsem úplně jist smysluplností jeho koupě.Nový Supík jezdí dobře ale na základě oslavných recenzí jsem od něj čekal více-asi nesmím ty recenze tak prožívat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak myslíš, že je lepší si koupit zase O2??? Nějak tuhle otázku řeším...

No velice o tom přemýšlím.Zdá se mi koupě OII po modernizaci možná výhodnější nežli kupovat Supíka-cenový rozdíl je okolo 200 000,-, dražší pojistka i servis a náhradní díly. My jezdíme jen ve dvou a tak prostor vozu určitě nevyužijeme, spíše mi šlo o větší komfort jízdy-ten tam je ale ne zas o tolik větší aby to stálo za zvýšené investice.Pokud máš rodinu a hodně jezdíte, tam to smysl má anebo pokud ti finanční situace dovoluje koupit Supíka a provozovat ho bez problémů pak není co řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak je to prostě větší auto s delším rozvorem, a proto nemůžu souhlasit s tím, že to sedí jako Octa. Kdo je trochu závodník tak ví, jak ten relativně krátkej rozvor a dlouhý převisy dokážou v zatáčkách Octě pěkně nakopat. Ostatně ta koncepce dlouhý karoserie s krátkým rozvorem je pěkně blbá a byla to od výrobce jen nepovedená snaha dostat auto do třídy, kam ve skutečnosti nepatří. Co se SII týče, naprosto jsem nepochopil, proč ten původní rozvor ze SI zkrátili a auto naopak prodloužili. Na délku karoserie 4840 mm to má opět dlouhý převisy, nicméně proti Octě to je nebe a dudy, takže to i úplně jinak sedí.

Stran hlučnosti taky nemůžu souhlasit, protože jedna věc je vlastní hluk od motoru, ovšem věc druhá je aerodynamickej hluk a hluk od podvozku a ty jsou teda proti OII odhlučněný parádně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja bych malicko reagoval, na jednu stranu se v prvni prispevku hlasa, jak moc se SII zlepsil oproti SI, ale co sem mel moznost jezdit, tak mi komfortem pride podvozek SI mnohem lepsi nez u OII. S novym supem sem jeste nejel takze nemuzu posoudit, ale kdyz si to vemu logicky, musi byt dle mych kriterii SII uplne jinde nez octa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja bych malicko reagoval, na jednu stranu se v prvni prispevku hlasa, jak moc se SII zlepsil oproti SI, ale co sem mel moznost jezdit, tak mi komfortem pride podvozek SI mnohem lepsi nez u OII. S novym supem sem jeste nejel takze nemuzu posoudit, ale kdyz si to vemu logicky, musi byt dle mych kriterii SII uplne jinde nez octa.

jestliže má SI rozvor 2 800 mm a OII 2 580 mm, tak to někde musí být poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestliže má SI rozvor 2 800 mm a OII 2 580 mm, tak to někde musí být poznat.

Rozvorem to ani tolik není hlavní rozdíl je v měkčím nastavení pružin a tlumičů u SI, což ho dělá proti OII opravdu mnohem komfortnější ale zase se víc příčně naklání a pohupuje což když jezdíš s dost tvrdou OII Combi a jen někdy s SI přijde nezvyklé.Osobně mi přijde lepší tvrdší podvozek OII-je to ale zřejmě otázka zvyku.Z tohoto pohledu mi podvozek nového SII přišel stejně tvrdý jako u Okiny-vůz však byl na 18" kolech a to jej jistě přitvrdilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...