Přejít na obsah

Částečné zakrytí motoru v mrazech


Jir-ka

Doporučené příspěvky

Zajímalo by mne, jestli někdo alespoň částečně omezujete přístup ledového vzduchu do motorového prostoru v mrazech pod -10. Moje zkušenost: -13 st. a v mírné zátěži motor nedosahuje provozní teploty ani po 80ti km. Na 90 se dostane v kopcích, ale obráceně opět teplota klesá. Termostat je údajně v pořádku. Vypadá to, že je schopen se částečně chladit náporem vzduchu. Motor 1,9 TDI 77 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přijeď a já ti to ukážu :smich: .

Ptal jsi se čím to může být, tak jsem ti napsal můj způsob řešení. A jestli je to 3 nebo 3,5 km je snad jedno né? Mě se auto v říjnu zahřálo na provozní teplotu jen při delším stání na křižovatce nebo jízdě do kopce. Jakmile jsem se rozjel, spadla teplota na 1/4. Vyměnil jsem termostat a je to v poho. Asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímalo by mne, jestli někdo alespoň částečně omezujete přístup ledového vzduchu do motorového prostoru v mrazech pod -10. Moje zkušenost: -13 st. a v mírné zátěži motor nedosahuje provozní teploty ani po 80ti km. Na 90 se dostane v kopcích, ale obráceně opět teplota klesá. Termostat je údajně v pořádku. Vypadá to, že je schopen se částečně chladit náporem vzduchu. Motor 1,9 TDI 77 kW.

Já mám ten samej motor a ten samej problém.Termostat je vyměněný,chladič mám zakrytý komplet a je to k ničemu.Nevím co s tím.Připadá mi,že o chvíli dřív se ohřeje motor,když jedu např.prvních 10km s vypnutým klimatronikem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám ten samej motor a ten samej problém.Termostat je vyměněný,chladič mám zakrytý komplet a je to k ničemu.Nevím co s tím.Připadá mi,že o chvíli dřív se ohřeje motor,když jedu např.prvních 10km s vypnutým klimatronikem.

To je jasný, topení je vlastně taky chladič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiež mám 1,9TDi 77kW novú, ná 10t km a v týchto mrazoch okolo -10 sa veľmi rýchlo ochladzuje pri jazde z kopca a aj samotným státím na mieste keď len klepe na voľnobeh teplota pomaly klesá a to mám na skúšku daný kartón odspodu skoro cez celý chladič, prijazde dolu kopcom je to trochu lepšie, ale na ten voľnobeh to tuším moc vplyv nemá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja s ochlazovanim motoru problem nemam. U nas ted byly mrazy kolem -20°C a auto se ohralo na provozni teplotu kazdy den co jsem jel v tech mrazech za 3km presne (presne proto, protoze vim jak dlouhy ten usek je, bo ho jezdim kazdy den). Pokud si ovsem zapnu topeni na maximum, tak se mi motor ohreje na prvozni teplotu az za 4,2 km. Z kopce si teplotu udrzi i pri -20°C. Ja teda vzdy prvnich 5 km mam topeni vypnuté, pouze mam nastaven ofuk predniho skla studenym vzduchem a po 5 km jizdy pak zapnu topeni na 22°C a do 2 min je v aute fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja s ochlazovanim motoru problem nemam. U nas ted byly mrazy kolem -20°C a auto se ohralo na provozni teplotu kazdy den co jsem jel v tech mrazech za 3km presne (presne proto, protoze vim jak dlouhy ten usek je, bo ho jezdim kazdy den). Pokud si ovsem zapnu topeni na maximum, tak se mi motor ohreje na prvozni teplotu az za 4,2 km. Z kopce si teplotu udrzi i pri -20°C. Ja teda vzdy prvnich 5 km mam topeni vypnuté, pouze mam nastaven ofuk predniho skla studenym vzduchem a po 5 km jizdy pak zapnu topeni na 22°C a do 2 min je v aute fajn.

Ale ty máš asi benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo mam benzina, ale myslím že to nevadí že jsem se tu vyjádřil. Nikde nebylo psáno že to je pouze pro TDI topic.

Jinak ohledně toho puštění topení do kabiny když ještě není motor zahřátý je si myslím lepší vyčkat než se rafička teploty vody dostane na 90°C, zbytečně se tak prodlužuje zahřívání motoru a tu chvilu to v tom "chladku" v autě vydržíte. Aspoň mě to přijde takhle lepší, než mít pušťený topení od nastartovaní a tím pádem pomaleji zahřívat motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo mam benzina, ale myslím že to nevadí že jsem se tu vyjádřil. Nikde nebylo psáno že to je pouze pro TDI topic.

Jinak ohledně toho puštění topení do kabiny když ještě není motor zahřátý je si myslím lepší vyčkat než se rafička teploty vody dostane na 90°C, zbytečně se tak prodlužuje zahřívání motoru a tu chvilu to v tom "chladku" v autě vydržíte. Aspoň mě to přijde takhle lepší, než mít pušťený topení od nastartovaní a tím pádem pomaleji zahřívat motor...

No nevim..pokud je venku -15°C, jedou v autě tři lidi a budu foukat ledovej vzduch bez topení na přední sklo i zevnitř vozu, tak po 200metrech jízdy dojde k jevu, který se nazývá kondenzace páry...a ta pěkně namrzne zevnitř a vidíš leda kulový...

Moderní diesely jsou dost účinný a jejich ztrátové teplo je dost malý, takže málo zůstává i na vytápění...mě taky špartne ohřejvá octa...topí hned, ale provozku dosáhne tak po 15km jízdy na stupeň rychlostí kolem 100km/h...samo mluvím o vnější teplotě -15°C a méně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice jsem v zadání psal o motoru TDI, ale mohou se vyjádřit i majitelé benzínů. Ale některým příspěvkům prostě nevěřím. Protože ani benzínový motor promrzlý např. na -15 se nemůže na provozní teplotu ohřát po 3 km. Určitě ne u Octávky. Mám to z vlastní zkušenosti s Octávkama 1,6 55 a 75 kW a ta vzdálenost je min. 2x delší. A to většinou jedu po výjezdu do hodně mírného kopce. MPi u Fabie je na tom o něco lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejrychleji se zahřívaj služebáci :smich: .. sry, jenom vtípek. Mno, ty 3 km.. pokud bych nechal ještě před jízdou běžet chvíli motor na volnoběh, jel v ranním městském provozu se semaforama a po těch 3 km ještě zaparkoval podélně dokopce mezi auta, tak bych tomu i věřil, že se kapalina dohřeje na provozní teplotu. Ale klidnou okresní jízdou tomu nevěřím, i když se benzín zahřeje rychleji než nafta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejrychleji se zahřívaj služebáci :smich: .. sry, jenom vtípek. Mno, ty 3 km.. pokud bych nechal ještě před jízdou běžet chvíli motor na volnoběh, jel v ranním městském provozu se semaforama a po těch 3 km ještě zaparkoval podélně dokopce mezi auta, tak bych tomu i věřil, že se kapalina dohřeje na provozní teplotu. Ale klidnou okresní jízdou tomu nevěřím, i když se benzín zahřeje rychleji než nafta.

Možná jsi to trefil. Není km jako km. Já neuvažuji městský provoz, ale relativně plynulou jízdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsak ja taky myslel plynulou okresni jizdu rychlosti kolem 70 km/h na 4 zarazeny stupen po rovince, mozna mírné stoupaní. I v -15°C se mi motor zahřeje do 3 km od nastartovaní (motor na volnobeh pustenej nemam, hned po nastartovani vyjizdim, imho studenemu motoru volnobeh vubec nesvedci)

Jedinej drobnej detail o kterém jsem se zapomel predtim zminit je to, ze vyjizdim kazde rano do toho mrazu z garaze kde je + 10°C :kol-18:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsak ja taky myslel plynulou okresni jizdu rychlosti kolem 70 km/h na 4 zarazeny stupen po rovince, mozna mírné stoupaní. I v -15°C se mi motor zahřeje do 3 km od nastartovaní (motor na volnobeh pustenej nemam, hned po nastartovani vyjizdim, imho studenemu motoru volnobeh vubec nesvedci)

Jedinej drobnej detail o kterém jsem se zapomel predtim zminit je to, ze vyjizdim kazde rano do toho mrazu z garaze kde je + 10°C :kol-18:

Aha. Tak to jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nic nemám a se zahřátím problém taky nemám

to iste aj ja...ak motor malicko zatazite tak myslim ze to ide v pohode..myslim ze potiahnutie vo vyssich stupnoch 3-4-5 do 2500 ot./min motoru neuskodi... samozrejme ak to situacia na ceste dovoluje...aa myslim ze uz tu jeden topic o tomto je ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...