Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Skoro toho tvýho mazlíka lituji. Než zažívat takovéto teplotní šoky, tak by určitě raději stál na mrazu. Tohle mu vůbec nesvědčí.

Proč mysliš? Právě že bych řekl, źe to je pro auto mnohem lepší. Samozřejmě, že pokud mám auto od soli, tak topení v garaži vypínám a nechám ho radší v chladu, ale stále i tak je tam lehce nad nulou. Tím že motor není promrzlý, tak se rychleji zahřeje na provozní teplotu což určitě je velké plus, navíc na mrazu trpí i lak auta, baterka, interier atd... Právě že větší teplotní šoky jsou u promrznutého motoru, kde je dejme tomu motor při nastartování na -10°C a po 10 minutách jízdy je na +70°C a víc, což je mnohem větší teplotní šok

  • Autor
Proč mysliš? Právě že bych řekl, źe to je pro auto mnohem lepší. Samozřejmě, že pokud mám auto od soli, tak topení v garaži vypínám a nechám ho radší v chladu, ale stále i tak je tam lehce nad nulou. Tím že motor není promrzlý, tak se rychleji zahřeje na provozní teplotu což určitě je velké plus, navíc na mrazu trpí i lak auta, baterka, interier atd... Právě že větší teplotní šoky jsou u promrznutého motoru, kde je dejme tomu motor při nastartování na -10°C a po 10 minutách jízdy je na +70°C a víc, což je mnohem větší teplotní šok

Jediné plus je co se týče toho motoru. Pro lak je každopádně lepší když takovéto teplotní skoky nezažije. Navíc, když ten taplotní rozdíl 20 - 30 stupňů umocníš okamžitou jízdou, čímž dochází k rychlejšímu zchlazení. Druhý extrém je, když promrzlý vůz dáš do teplé garáže. Co se stane. Ve všech dutinách včetně nádrže začne kondenzovat vlhkost a stékat po stěnách. Dnešní vozy jsou už z hlediska koroze v dutinách poměrně dobře ošetřeny, ale nějakou technologickou chybu nebo zanedbání vyloučit nemůžeš. Nakonec můžeš koupit i vůz úplně nový který má opravovaný lak a je otázkou, jak dokonale. Pokud by jsi takto vůz používal před cca dvaceti lety, do dvou let by ti prorezavěl. Přiznávám, dělal jsem tenkrát stejnou chybu a taky jsem na to doplatil.

Přesně tak jak píšeš...takhle tchán pohřbil Favorita...honem z mrazu do temperovaný garáže...nejdřív odešly přední blatníky, pak začaly reznout pístky v brzdách, lanovod ruční brzdy, pak šly prahy a když jsem zjistil, že reznou misky tlumičů vpředu i vzadu, šel do bazaru...

ale ak nemáš vyhrievanú garáž tak by to nemalo vadiť nie? ja nemám ale iba sa pýtam :help:

ja som si myslel ze ked sa predava auto v bazari..a je tam napisane ze GARAZOVANE tak je to dobry jav...ci sa mylim?

Jediné plus je co se týče toho motoru. Pro lak je každopádně lepší když takovéto teplotní skoky nezažije. Navíc, když ten taplotní rozdíl 20 - 30 stupňů umocníš okamžitou jízdou, čímž dochází k rychlejšímu zchlazení. Druhý extrém je, když promrzlý vůz dáš do teplé garáže. Co se stane. Ve všech dutinách včetně nádrže začne kondenzovat vlhkost a stékat po stěnách. Dnešní vozy jsou už z hlediska koroze v dutinách poměrně dobře ošetřeny, ale nějakou technologickou chybu nebo zanedbání vyloučit nemůžeš. Nakonec můžeš koupit i vůz úplně nový který má opravovaný lak a je otázkou, jak dokonale. Pokud by jsi takto vůz používal před cca dvaceti lety, do dvou let by ti prorezavěl. Přiznávám, dělal jsem tenkrát stejnou chybu a taky jsem na to doplatil.

Pokud je v garáží průvan (jako že je, když mám vyplé topení) a teplota kolem 0°C tak to mokrému a zasolenému autu snad vadit nemůže ne? Právě díky tomu jsem tak řešil svojí garáž aby auto buď rychle celé oschlo lehkým, ale stálým průvanem studeného vzduchu (to pokud je promrzlé a špinavé od soli) a nebosi je puštěné topení na cca. 10° - 15°C a to v případě, že je auto komplet čisté a suché (nebo právě doumyvané, utřené, ale občas někde nějaká kapka vody zůstane, tak tak díky vyšší teplotě auto dokonale oschne)

Možná vám to připadá složité řešít jestli průvan v garáží a chladno nebo bezprůvanu a teplo, ale není, jde pouze o zvyk a auto si zatím nikdy nestěžovalo ;)

  • Autor
Pokud je v garáží průvan (jako že je, když mám vyplé topení) a teplota kolem 0°C tak to mokrému a zasolenému autu snad vadit nemůže ne? Právě díky tomu jsem tak řešil svojí garáž aby auto buď rychle celé oschlo lehkým, ale stálým průvanem studeného vzduchu (to pokud je promrzlé a špinavé od soli) a nebosi je puštěné topení na cca. 10° - 15°C a to v případě, že je auto komplet čisté a suché (nebo právě doumyvané, utřené, ale občas někde nějaká kapka vody zůstane, tak tak díky vyšší teplotě auto dokonale oschne)

Možná vám to připadá složité řešít jestli průvan v garáží a chladno nebo bezprůvanu a teplo, ale není, jde pouze o zvyk a auto si zatím nikdy nestěžovalo ;)

Nejde o to, jestli je suché nebo mokré. Jdo o tu vlhkost, která přechodem z mrazu do tepla v dutinách kondenzuje.

Nyní, v mrazivých dnech, mám chladič zakrytý. :feve: Jezdím kratší vzdálenosti, tak do 30 km. S tím zakrytím mám motor zahřátý po 7i km. A k těm garážím. Většina z nás,(aspoň si to myslím) nemá vytápěné garáže, tak teplotní šok ee.

Když je venku -15, tak v garáži -4st. :)

  • 1 rok později...

ja som si myslel ze ked sa predava auto v bazari..a je tam napisane ze GARAZOVANE tak je to dobry jav...ci sa mylim?

Je protože většinou takové to auta nejsou moc poškrábané,ale jinak je to pro ně horší.

Ale jinak je u dieselu normální, že se tolik nezahřejou. Nezbude jim tolik přebytečného tepla při pracovním procesu motoru než jako u benzínu.

Upraveno od Sniper_2003

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.