Majakmp3 Vloženo 12. Září 2010 Sdílet Vloženo 12. Září 2010 Forman za vlhka (déšť, rosa) nenastartuje. Startér točí, svíčky hází jiskru a jsou vlhké, ale motor nenaskočí (vůz nelze ani roztlačit). Stejně se auto chová, pokud najedu v malé rychlosti do hlubší kaluže, pak ihned motor začne cukat, jako když nejede na všechny válce, a jakmile se sníží otáčky, tak motor zhasne, a už nejde nastartovat a ani roztlačit. (Pomůže denní odpočinek - pokud svítí slunko, je sucho a neprší). Vyměnil jsem zapalovací jednotku (vypadá jako hranatá indukční cívka) - nic, zkontroloval kabely a vyměnil svíčky. Jediné, co by mohlo být nějak ovlivněno vodou jsou kabely vedoucí od lambda sondy, a konektor světla zpátečky vedoucí z převodovky. Kabely od lambda sondy vypadají suché a ani po otření se nic nemění. Konektor na couvací světlo je sice na převodovce uražený, takže couvačka nesvítí, ale to by dle mého soudu nemělo mít vliv. Myslím, že problém bude někde v elektrice, teď jenom najít kde. Ze zoufalství jsem také vypnul alarm s imobilizérem, ale bohužel bez jakékoli změny. PS: Baterie je v pohodě - žádné podezřele rychlé vybíjení, pojistky nepraskají, zádný zápach spálené kabeláže. Palivové čerpadlo se také zdá být OK. Tento stav už trvá dva týdny, a rád bych závadu odstranil, protože mě vážně irituje, že auto jezdí pouze za hezkého počasí. Předem děkui za rady. Díky Jáňa e-mail: majakmp3@hotmail.com Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Září 2010 Sdílet Vloženo 13. Září 2010 Vyměň si i všech 5 kabelů včetně koncovek ("fajfek") a víčko rozdělovače - pokud možno i s palcem. Máš tam někde vlasovou prasklinu v izolaci nebo svod po špíně, nejspíš ve víčku a jak tam nasákne voda, dělá to svody - to, že na svíčkách vytažených "na luft" hází jiskru ještě neznaměná, že je schopný dát jiskru i ve válci pod tlakem při kompresi. Měl jsem podobnou potíž, po navlhnutí mi Forman (viz podpis) jezdil vždycky chvíli na 3 válce, nakonec to místo zjistil kámoš, když si "šáhnul" - byla prodřená izolace na kabelu ke 4. válci a vn přeskakovalo někam ke konstrukci chladiče. Pokud to je ve víčku nebo v kabelu cívka-rozdělovač, je to prakticky neopravitelné, musí se příslušné díly vyměnit. Samotný kabel cívka-rozdělovač nekoupíš, takže rovnou celou sadu - a můžeš vyzkoušet, jestli to dělá jen ten 1. Dobrý způsob jak zjistit podobné šlehy je podívat se na motor při pokusu o natočení v úplné tmě - svody jsou samozřejmě vidět, pokud jsou na vnitřní straně víčka, nechávají černou vypálenou cestičku na povrchu bakelitu - opět, je to neopravitelné, nějaké vyškrábání nebo vybroušení nepomůže, drsný povrch "láká" vn výboj stejně jako původní vypálený, víčko se musí vyměnit. A kup si v prodejně s autopříslušenstvím nějaký vodoodpudivý sprej a na to zapalování ho nastříkej, prodává se jich mraky, mně se osvědčoval starý "HD-sprej". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.