Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den. Mám fábii combi 1.2 47kw s lpg systémem magic 2. zajima mne spotřeba. na benzín jsem jezdil průměrně za 7.2 litru. Na plyn jezdím okolo 9 až 9,5 litru, ale bralo mi to už i 10. lpg zařizení mam skoro rok a najel jsem na něm zhruba 35000km. Zajímá mne vaše zkušenost se stejným systémem a stejným motorem.Tento vůz nyní prodávam a kupuji novou fábii combi s motorem 1.2 51 kw. zvažuji jaký systém zakoupit. U magicu 2 mne zarážela spotřeba o 2 litry vice na 100 km oproti benzínu. existuje nějaký systém kde bude rozdíl menší? Dále mi u mé fábie svitilo skoro nonstop žluté prasatko, což je tuším kontrola výfukového systému. Bude tato chyba i u noveho systému? Prosim jestli máte někdo zkušenosti, tak rada by mi moc pomohla.

Upraveno od colins
oprava gramatickych chyb :-)

Čau. Já mám elpigaz (přímovstřik) a spotřeba je 8 l LPG+benzín na startování. :) Jinak dřív jsem jezdil na benzín kolem 6,2 l. Kontrolka mi taky ze začátku pořád svitila, po seřizení (byla chudá směs) zhasla a teď je klid. Prasátkem myslíš asi kontrolku motoru :help:

Pokusím se ti to přiblížit co dát do Fabie, vycházím z dvouletých zkušeností a variant zařízení, taky z druhu zákazníků.....

Do Fábií jsem montoval zařízení AutgazAC, BRC, Landi Renzo, nebudem se samozřejmě bavit o podtlaku, auto plní EURO 4, takže pouze vstřikování plynu.

AutogasAC jsem dával jak autoškolám,tak běžným uživatelům, tak i firmám, výsledek....autoškoly OK,ale mírně větší spotřeby/pak vysvětlím/, normální uživatel Ok, pokud na vozidle jezdí nižší počet řidičů/rodina/, dobré spotřeby, u firmy záleží na množství řidičů co s auty "lítá", prostě slabé auto ve firmě, každý mu dává co proto, takže do firem už po dvouletých zkušenostech nedoporučuju/výměna za BRC a klid/

U těchto systémů/do toho padají i konkurenční zař. Lovtec,Tartarini,atd/, se musí perfektně najet křivka výkonu... co je to perfektně? Já ji najedu podle svého stylu, podle toho doladím plyn a předám zákazníkovi ať jezdí, každý máme jiný styl jízdy a navíc jedna veliká nectnost Fábie je v tom, že pokud s autem trošku jedete a držíte plyn víc jak za polovinou, přestanou na autě fungovat korekce na benzínu/spalování se drží v určitém rozsahu/+ -10%/, když je rozdíl větší, rozsvítí se elektronika/prasátko?/ na přístrojovce, nebo nejčastější závada- cikání motoru, snížený výkon- odpojí je vstřikovač některého válce z důvodu přetáčení motoru nebo velmi bohaté směsi- co se vlastně stalo? Jelikož od půl plynu nefungují korekce a auto držel dlouhodobě pod plynem/třeba dálnice/, tyto systémy si s tím neví rady a v tu chvíli začnou obohacovat křivku plynu až konečný výsledek je kontrolka motoru a odpojení vstřiků....toto je problém autoškol, taj je opačný efekt, podtočený motor s přišlápnutým plynem.....neříkám že jsou tyto systémy špatné, pomlouval bych i AC které montuji, ale zkušenost je taková, do rodiny, rozumný řidič, to ano/má ji tady ode mne i MichalJ-snad, má na obrázku takové červené letadlo,zkuste se zeptat/,ale do firem už nikdy,honí auta a chovají se k nim hrozně...

systém, který toto vše eliminuje a dokáže se přizpůsobit je pouze BRC a Landi Renzo, pracují úplně na jiném principu, zařízení se načte na místě s minimálním podtlakem, pak s co největším zatížením/světla,klima servo.../, načtou se otáčky při 3000 a pak to samé po přepnutí na plyn a pak už je jen na zákazníkovi, jak divoce s autem jezdí, někdo 50, jiný 150, pořád si to dopočítává a vylepšuje mapu samo, chybí korekce,nevadí systém si to dopočte a je mu jedno, kdo s tím jede, jestli děda co má 70, nebo s tím letí 20ti letý kluk,po 2000 po montáži se auto zkontroluje o kolik na korekcích ujelo/bývá to max do 5%, takže se kontrolka nerozsvěcuje ani omylem...

Proč to píšu, měl jsem možnost si tyto všechny údaje odzkoušet na namontovaných autech i s tím, že jsem měl na firmách zař. BRC a AC a tam se jednoznačně prokázalo, že pouze systém BRC je schopen se přizpůsobit všem těmto jevům, není to samozřejmě nejdokonalejší zařízení, každé má své mouchy/co dnes nemá/, ale v případě Fábií a její nefunkčnosti korekcí při jízdě za polovinou plynu je to jediné řešení....

Neberte to jako reklamu, chci jen objasnit příčinu problému Fabií, jsem schopen diskutovat dalekosáhle o této problematice, dělám plyn od r 1994 a něco málo o něm vím, ale diskutovat s někým, kdo mi třeba tvrdí, že podtlak do takového auta lze, že je to o penězích, nebo že si někdo ubere 10 stupnů na teplotě aby mu to dřív přeplo a radí to ostatním, to neberu jako diskusi a nemíním to ani komentovat, sám jsem namontoval přes tisícovku aut, každé sám naladil a na každém si ověřil mnoho "špeků" a vylepšení, nechlubím se tím, je to jen o praxi, s fabiema jsem se trápil hodně dlouho než jsem došel k takovému výsledku, potvrdil mi to i náš dovozce, italové v pátek na školení, zahraniční vozy mají své mouchy a specifika taky, doufám že se nebude někdo mračit, že jsem se právě jeho dotknul.....

Jinak další dobrá zpráva pro majitele vozidel s mototory FSI, na podzim už budou pro některé kubatury od VW progamy

na LPG.......

karel, vdaka za detailne info !

-_-

Děkuji Karlovi za z důvodnění,nyní beru vyhody BRC.jen otázka.Proč haníš snižování spínací teploty.Já mám přes léto 20°C a přes zimu 35°C.A nemám problém.je to na doporučení montážníka.Pokud tím něco kazím budu rád pokud mi řekneš co.Dík za odpověď.

Upraveno od colins

Víš proč? Každý program má doporučenou teplotu pro přepínání, např. AC při prvním načítání nabídne 30 st. tak proč ji snižovat, když jdeš dolů, musíš přidat na délce vstřiku a tlaku, to se musí vylaborovat, jenže tlak nemůžeš přidávat, nemá ti to co udělat/reduktor je chladnější a tlak neudělá, vysvětlím ti to jinak, představ si PB lahev s hořákem, pustíš plyn a pak vem lahev a rychle ji otoč dnem nahoru a zpět, vletí ti tam kapalina, toto se může stát při snižování teploty, vlítne ti kaplina přes vstřiky, ty se zmrazí, a pak do motoru, a tam se ti plyn prudce roztáhne, dál snad nemusím pokračovat, navíc, není plyn jako plyn, někteří co mají plyn za pár kaček tam mají skoro samý butan/někdy i celoročně, taky tu máme 2 pumpy na Třebíčsku/a tam bys měl mít alespoň 60 st. aby se to odpařovalo.... výrobce ví, kolik je minimum, že některý mechanik je blb a na přání majitele teplotu sníží je jeho věc, já ti ji taky snížím, ale v tu chvíli mi podepíšeš papír, že po mě nebudeš požadovat náhradu v případě poškození motoru....

Tak blb nevím,ale není to na mé přání,ale dělají to u každého auta.Navíc pouze přes letní období.Kdy je teplo.Nejsem ten typ co chce ušetřit za každou cenu a proto se ptám.Nedělá mi to žádné problémy a proto jsem rád,že to osvětlíš.A je moc dobře ,že jsi napsal podrobně v čem je rozdím v systémech.To si myslím hodně lidem ,kteří zvažují montáž pomuže.

Upraveno od jarda217

Ano mám plyn (AutogasAC) od Karla.lpg a spokojenost. Na tom ježdění víc lidí něco je: většinou jezdim já a auto dost honim a vše je OK, občas s nim jede tatík a hodně často se mu rozsvítí kontrolka motoru - má jinej styl jízdy. Pak do toho sednu já a po pár nastartování kontrolka zhasne.

PS.: mě se kontrolka už několikrát rozsvítila v tunelu - horší vzduch?

Ty mi dáváš otázky..... to opravdu nevím, ale AC má Map senzor, takže umí rozpoznat, jestli jedeš na horách nebo u moře a podle toho koriguje směs, ale v tunelu???? Je možné že větší koncentrace spalin může i na to mít vliv, měl jsem toto vědět minulý týden, zeptal bych se italů, jak by se tvářili, ale určitě by do příště nějak odpověděl, minule/před 5ti lety/ tu byl technik a ptal se na mě, jesli budu na školení, pamatoval si, jak jsme 16 hodin najížděli program na první Octu u nás se systémem SQ Fast/to byla ta moje/, takže je to borec, co nezapomíná, takže příště se zeptám.....

  • Autor

Karle děkuji Vám za doporučení systému.Zřejmě se rozhodnu pro ten typ BRC.o kolik procent se mi teoreticky zvýsí spotřeba oprpti benzinu v %?Jak jsem již psal. u Magicu 2 mám spotřebu zhruba o 20% a víc. je jasné že asi záleží na stylu jízdy,ale zkusme vychazet z průměru 7.2 litru benzínu u u fábie.Kolik zhruba stojí BRC i s montáží?

S tím tunelelm jsem to dal jen jako tak mimochodem - možná jen náhoda. -_-

Spotřeba: před plynem dlouhodobá 6,8 dle PP (a ten byl trochu optimistickej), plyn mám dlouhodobě 7,7 (přesně) + trochu benzínu na starty.

Ale je pravda, že to plynem víc honim - přece jenom ta cena je :D

Pokusím se ti to přiblížit co dát do Fabie, vycházím z dvouletých zkušeností a variant zařízení, taky z druhu zákazníků.....

Do Fábií jsem montoval zařízení AutgazAC, BRC, Landi Renzo, ..... na podzim už budou pro některé kubatury od VW progamy

na LPG.......

Předem Vám děkuju za odpověď už před zhruba měsícem. Tak tady jsou v kostce přesně popsány moje problémy se STAG300. Nevím sice, na jakém pracuje principu, ale při posledním seřízení auto funguje skvěle pouze ve městě, na dálnici a při potřebě vytočení motoru je konečná. Po chvíli se objeví check, začne blikat při přidání plynu (i jen mírném), auto zacuká, změním styl na motýlí nohu a při předjíždění přepínám pro jistotu na benzín, protože jinak auto normal zvadne a pomůže jen vypnutí klíčku a znovu nastartovat. Moc príma i na dálnici ve stoupání! Po chvíli se situace opět opakuje, a to nemusím mačkat plyn ani do čtvrtiny. Teď jdu na roční garanční prohlídku a z výše uvedených řádků mě nutně napadá, že v servisu mi přes jinak docela vstřícné a pohodové jednání tohle rozhodně neřekli a zda mám systém, resp. ŘJ reklamovat, protože kromě prvního půlroku prostě nefunguje tak jak má. Už jsem tam byl snad osmkrát a stále to není ok. Škoda, že se tyto řádky neobjevily už před rokem, volil bych jinak. A to se rozhodně nepovažuji za žádného bezmozka, který na jednadvojku šlape co to dá, styl mé jízdy je spíše defenzívní.

Upraveno od colins

Na Fábii 1,2 47kw mám taky Magic2 a sem s ním maximálně spokojený. Sice ze začátku byli nějaké problémy ( rozsvěcování CHECKU atd ) ale teď má už cca 30 000 klid. Problém byl v servise který montoval, jsou sice šikovní a ochotní, ale nějak se s tou fábkou nemohli domluvit. Nakonec pomohlo seřízení v Ostravě. Předělali vstřikovače na jiné mýsto, dali je dojiné polohy + a to je nejdůležitější je že je zkalibrovali - jak nevím, chtěl jsem být u toho, ale nešlo to. Pak auto seřídili pomocí vagu od kut vyčetli adaptační koeficienty. Rozdíl v jízdě plyn/benzín nelze poznat, přepnutí taky ne. Teplotu přepnutí mám nastavenou na 50st.C ale tak jsem to chtěl. V zimě sice jedu delší dobu na benzín ale to nějak neřeším. Za posledních 30 000 mám průměrnou spotřebu plyny 6,5 - 6,8 l plynu na 100km, po dálnici při 120 - 130 km/h mám průměr 7,5 l/100km.

  • 3 měsíce později...

Ahoj.

Omlouvám se, že to píši sem, ale myslím si, že je tu nejlepší diskuze na téma LPG.

Mám felicii 1,3 mpi 50 kw najeto 70 000 tis. Který systém je pro tento motor nejvhodnější?

Napřed jsem byl rozhodnutý pro klasický systém (LOVTEC), ale po projití tady toho fora jsem nějak znejistěl jestli tam není lepší dát Sekvenční vstřikování.

Jinak za rok najedu asi 20 000 km.

Za každou radu budu vděčný.

čau.

Lovtec jsem měl na svojí bejvalé felince 1.3mpi 40kw,najel jsem na tom za 2 roky víc jak 60tis.km bez nejmenšího problému.Jinak dávat na felinu 1.3 sekvenci je podle mě zbytečný přepych!Sekvence se např. dává na 1.6 z důvodu plastového sání a to ty nemáš,tak ti ho případný zpětný zášleh nemůže roztrhat a podtlak stojí o cca 10tis.Kč méně.

Upraveno od hony

JJ, taky bych volil podtlak. Sekvenční je na filcku zbytečný přepych. :palec2:

Na Felicia v typovkách není ani vstřikování schválené, navíc felda není sekvenční ale polosekvenční, podtlak je odzkoušený, vyhodíž zbytečně peníze navíc...

Ani tam sekvenční nedávej lol

Nebo budeš mít problémy :palec2:

Já sem to zkusil a podruhé už to neudělám.

Standardní mixér nějaký lambda systém, jestli chceš být "kápo", tak systém kde je i teplotní čidlo na vodu pro přepnutí a neřešit ;)

Super!!!

Díky moc. Trošku jsem se vyděsil, když jsem zde pročítal témata a zjistil jsem co dělá systém s reduktorem za bordel, ale tak doufám, že to budu mít dobře nastavené.

Jsem rád za každou radu.

Ještě potřebuji poradit jaký systém vybrat. Je to sice složitá otázka, ale protože s LPG začínám tak vůbec nevím který.

Tady už máte nějaké zkušenosti tak si nechám rád poradit a přidám se do klubu "jezdím na LPG" :)

Mám na výběr tyto systémy: BRC, Tomasetto, Autogaz AC a Lovtec.

Můžete to prosím nějak seřadit od nejlepšího? Pokud to teda vůbec jde, protože mezi němi asi nebude takový rozdíl.

A ještě jednou díky.

Jinak omlouvám se, že s felicii otravuji na foru s fabii. :worthy

To je lpg forum,já sem taky lezu s oktavkou :p

BRC, Tartarini,Lovtec, ty mají tschválrné typovky, AutogazAC jsou jen zař. na vstřikování plynu,Tomaseto je typ multiventilu, ne zařízení, my montujem BRC- elektronický red., elektronika-Just,Stag 150,Blitz, vše s měřením paliva,nádrž válcová 45, 50, 55, 60l nebo toroid 40 l .....

BRC, Tartarini,Lovtec, ty mají tschválrné typovky, AutogazAC jsou jen zař. na vstřikování plynu,Tomaseto je typ multiventilu, ne zařízení, my montujem BRC- elektronický red., elektronika-Just,Stag 150,Blitz, vše s měřením paliva,nádrž válcová 45, 50, 55, 60l nebo toroid 40 l .....

Jo díky za upozornění. Já jsem si myslel, že jsou to všechny různé systémy. :kol-139:

Pouze jsem to okopíroval na stránce kde montují to LPG.

Tak nakonec mám na výběr mezi BRC a Lovtec.

A asi se rozhodnu pro BRC snad neudělám chybu, jinak díky za rady.

Jen doufám, že to bude mít nějakou rozumnou spotřebu, protože teď na benál mám dlouhodobou průměrnou spotřebu 6l.

BRC JUST - ale je dražší, než prachobyčejný LambdaGasBlitz.

Lovtec bych nebral.

Jinak dneska tam byla ta bab s tou feliciu pojebanou já se z ní zblázním fuck

Upraveno od PauLofWoCC

  • 1 měsíc později...

Dobrý den,

Chystáme se koupit ojetou fábii 1.4 16V 55kW.Měsíčně najede minimálně 2000km s 75%ním podílem dálnice.Řidičem bude přítelkyně.O víkendu to zase dostane do ruky syn a ten z toho asi udělá zavodní auto.Takže auto bude fungovat v hodbě různých režimech.

Jaký systém zvolit?

Tady ve Zlíně se montují:

Autogaz AC

STAG300

Elpigaz

Tartarini

Landi Renzo

Magic2

BRC

Ještě by mne zajímal názor těch co mají zkušenost s těmito firmami ze Zlína které provádí montáž:

AUTOPLYN CENTRUM, Zín-Želechovice

HL Propan

MAT servis

Díky za vaše informace.

s Autogaz AC + stag 300 + F 1.4 Mpi mam dobre skusenosti, ked sa raz dobre nastavi tak sa nijako nerozladuje.

Pokial ide o rozne styly jazdenia, tak sekvencne BRC sa vraj vie dobre na to adaptovat, ale zase bude asi drahsia montaz..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.