Oleje majú množstvo parametrov, verím že im komplexne rozumejú iba odborníci, ja sa držím iba tých základných a to sú napr. 0w40 podľa mňa pre našu stredoeurópsku klímu optimálny do +35, aj sa doteraz používali najmä 5w30 a 5w40 a zrazu skočia na 0w20, rozumiem zámeru že chcú aby bol motor čo najrýchlejšie mazaný za studena aj pri mínusových teplotách ale v tom prípade by sa na obdobie jar leto mal meniť za taký ktorý nebude príliš riedky pri vysokých teplotách. Lenže stále ma to zvádza k faktu že najviac asi záleží ktorý olej sa bude najlepšie správať v prevádzkovej teplote motora okolo 100 stupňov a pochybujem že 0w20 bude to pravé, nerozumiem prečo aspoň na pevný interval nedajú alternatívu keď rovnaký kód motora v inom nastavení ju mať môže. Neviem či pravidlá fóra umožňujú vkladať sem odkazy na iné fóra ale čítal som už o octavii 2.0tsi rs ktorá sa dožila len 70tkm a odišla kompresia na treťom valci, reklamácia bola uznaná ale údajne po dlhších prieťahoch a s neochotou... je to dosť smutné že človek toľko peňazí investuje v dobrej viere že keď dá autu čo potrebuje vydrží mu nejakých 300tkm ale taká doba už asi nebude v resp. bola možno 10 rokov dozadu. Momentálne mám octaviu 1.6 tdi a už som dal do servisu 5000eur, výmena vstrekovacích trysiek pri 190tkm, výmena egr, čistenie dpf, pretesnenie motora, nedávno odišiel alternátor, spotrebné veci neriešim... momentálne mám 250tkm a konečne auto chodí ok, asi nás ale takých bude viac pretože výrobcovia vstrekov garantujú ich parametre na 120 až 150tkm takže toľko aj vydržali, bohužiaľ je to daň za downsizing a ekológiu...