Ahoj všem. Po roce (s pauzama, protoze v létě to nebylo prakticky slyšet) jsem to konečně vyřešil.
Od začátku... Specialista Martin Vaculík říká, že to dělají rozvody. Určitě nedělají, protože mě to dělalo i po výměně (rozvody Continental) kolegovi na S3 1.6TDI také.
Opravdu jsem tomu věnoval mraky a mraky času, kdy jsem pomocí VPN prošel snad všechny fóra na světě, videl nespočet videii. Strašně hodně se objevuje, že to dělá olejové čerpadlo a pak se objevuje i řemenice na klikové hridely a na tu jsem se právě zaměřil. Pořídil jsem si stetoskop na auta a poslouchal. Ten zvuk jde z olejové vany hned za řemenicí, kde je klika. Řemenice trošičku poskakuje, což by asi neměla. Každopádně se jinak jmenuje tlumič kmitu. Nova řemenice stojí 3500kč. Ale jelikož jsem si nebyl jisty, jestli to je tím, koupil jsem remenici z Alegra za 250kč 🤣 ano 250kč original VW AG. Polak píše, že byla pouze namontovana, ale auto nikdy nejelo. Což odpovidal i stav. Otlaky od šroubů, ale drážky nebyly ošoupané od řemenu. Pak dalsi 200kč za nové šrouby z Continental z ČR(potrebujete jen ty 4)malé. Řemenici jsem vymenil a nastartoval,pořád stejný chraplavý zvuk. Měl jsem to spojené i s výměnou oleje. Kdy i do motoru leju aditivum. Poprvé jsem vyzkousel Mannol 5w30 a adetivum od BG. Dřív Castrol 5w30 a adetivum Likqui moly ceratech.
Dva dny ježdění po městě zvuk stále slyšitelný. Pak jsem už jezdil do práce 17km z toho asi 14 po dálnici a z motu ani ťuk. Krasnej dieslovej zvuk bez toho sileneho chroupání. Tak doufam, že to není jen na chvilku a už to bude dobré. Zatím je to tyden a je klid. Uvidime, až bude ráno mrznout. Na fotce je zajištěna stará řemenice proti pohybu klínovym řemenem.