Přejít na obsah

km7ecz

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení km7ecz

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Dedicated Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

5

Popularita

  1. Zdravím, vyzkoušel jsem na Rapidovi ( modelový rok 2018) s halogenovými světly vybavenými parabolami, LED náhrady Philips Ultinon Pro6000 LED H7. Naneštěstí s LED náhradami se světelná stopa pravého světlometu úplně rozpadla, typická šikmá linie osvitu krajnice přechodu světlo tma nikde. U levého světlometu je světelná stopa lepší, teoreticky by se dala seřídit pozice. Vyzkoušeno i prohození obou LED modulů mezi světlomety, výsledek úplně stejný. Výškové naklopení světlometů na stopu nemělo prakticky žádný vliv. Když jsem mírně nahnul LED modul a přidržel v upínacím mechanizmu paraboly pravého světla, bylo vidět, že se světelná stopa změní a začne se podobat stopě, kterou kreslí halogenová žárovka (podařilo se mi dostat LED čipy modulu na jedné straně modulu do místa, kde je vlákno halogenové žárovky). Porovnával jsem LED moduly s klasickou halogenovou žárovkou a výrobci se sice povedlo dostat čipy LED hodně blízko místu, kde je vlákno H7, ale kvůli odvodu tepla od čipů LED nejsou úplně ve stejném místě a jsou od sebe vzdáleny cca 3mm, kde prostor mezi nimi vyplňuje hliníkový chladič (případně měděná destička). Rapid má poměrně malé paraboly a tipuju, že tím pádem i malá změna pozice zdroje světla výrazně ovlivní výslednou stopu. Tyto náhrady LED mají sice homologaci (světelný tok 1500lm a barvu světla 5800K) pro jiné vozidla (světlomety), ale Rapid dle mého názoru na tyto moduly homologaci nedostane. Osram Night Breaker LED je konstrukčně hodně podobný, takže situace bude s největší pravděpodobností podobná. Vyzkoušel jsem náhrady umístit i do dálkových světel, ale konstruktéři udělali otvor s víčkem pro výměnu žárovky mimo její osu, takže moduly, tam kvůli chladiči s ventilátorem do mechanizmu uchycení nejdou vložit. Nakonec jsem vrátil původní halogenové žárovky. Možná v budoucnu přijde nová generace LED modulů, která bude konstrukčně lepší, ale nesázím na to. Moduly vyzkoušeny i ve vozidle Škoda Octavia 3 předfacelift a tam kreslí světelnou stopu velmi podobnou jako halogenové žárovky H7. Přikládám pár fotek světelné stopy Rapida na stěně ze vzdálenosti 10m. 🙂 Potkávaci vlevo 1x halogen Osram Night Breaker Silver H7, vpravo 1x LED Philips Ultinon Pro6000 HL H7: Potkávací 2x LED Philips Ultinon Pro6000 HL H7, dálkové 2x halogen Osram Night Breaker Silver H7: Potkávací 2x LED Philips Ultinon Pro6000 HL H7: Potkávaci 2x halogen Osram Night Breaker Silver H7:
  2. Ahoj, Před 4 roky jsem se pokoušel odhlučnit Fabii 2 1.4TDI (neřešitelný úkol) a rok před tím Felicii 1.3 BMM Nejvíce inspirace jsem nasbíral na těchto stránkách: ahifi.cz/odhlucneni-vozidel-tlumeni-aut/ Mají tam nafocených hromadu fotek ohledně montáže auto hifi, odhlučnění dveří a hlavně odhlučnění hluku kol (polepují plastový podběh i karosérii pod koberečky). Každopádně, z vlastní zkušenosti, pokud se do toho pustíš, čeká Tě hromada práce: rozebrat, očistit, odmastit, nastříhat tlumící materiál tak, aby seděl, polepit bez vzduchových bublin, složit. Upozorňuji na častý neblahý efekt, zatlumíš jeden zdroj hluku a na povrch vyleze jiný: vytlumíš přední podběhy a uslyšíš hluk pronikající přes přední dveře nebo A sloupky, vytlumíš zadní podběhy a uslyšíš hluk pronikající přes dno kufru. Já na firemním Rapidu mám obuty kola s pneumatikou 185/60 R15 a hluk od kol prakticky nezaznamenávám (jízdní vlastnosti, ale nic moc). Díval jsem se na fotky tvého Rapida a tipuju, že tam máš obuté kola s pneumatikou 215/40 R17, ta šířka a nízký profil udělají při odvalování své. Pneumatiky máš ještě z výroby? A kolik máš na nich najeto? Zkoušel jsi na autě kola s pneumatikou od jiného výrobce? Nebo kola s menším rozměrem 215/45 R16, jestli je tam nějaký rozdíl? Předpokládám, že do menších jít asi nechceš :). S pozdravem Kamil
  3. Taky na to koukám. Je klidně možné, že u některých větších disků je použitá lehčí slitina. Když by ty větší disky byly moc těžké (slabší tříhrnek by je asi horko těžko roztáčel :D), tak by to časem rychle odneslo i zavěšení, silentbloky, horní uložení tlumičů, nehledě na to, že tlumič by to taky asi často neuhlídal a mlátilo by to o dorazy. Samozřejmě nejspolehlivější je, pokud si to člověk zváží sám, na webu tam mohl napsat kdokoliv cokoliv a vzhledem k tomu, že se všechno kopíruje tak to můžou být hodnoty z úplně jiných disků.
  4. Tak jsem narazil na Polský web se škoda příslušenstvím sklep.skoda.pl :) Škoda MATO 15" 7,5 kg Škoda Carme 15" 8,18 kg Škoda Italia 16" 8,5 kg Škoda Rock 16" 8,5 kg Škoda Propeller 15" 9,43 kg Škoda Savio 17" 10,5 kg Škoda Prestige 17" 10,5 kg Škoda Camelot 17" 10,5 kg Škoda Beam 16" 12 kg Škoda Clubber 17" 12 kg Škoda Ray 17" 12,25 kg Škoda Dione 16" 12,25 kg Škoda Antia 16" 12,25 kg Plechový disk 15" Pirelli Cinturato Winter 185/60 R15 88T 16,50 kg Rezerva 6.0JX15 ET 38 s pneu185/60 R15 15,7kg Škoda Dione 16" Pirelli Sotto Zero 3 215/45 R16 86H 18,30 kg Škoda Deneb 15" Pirelli Cinturato Winter 185/60 R15 88T 14,50 kg Škoda Savio 17" Bridgestone Blizzak LM-32 215/40 R17 16,50 kg Tak a teď kterému webu věřit více... českému nebo polskému :D
  5. To wirer: jestli máš možnost je zvážit celé, sem s nimi :). Napiš i s jakou pneu máš obutou, pokud se najde její hmotnost, tak to aspoň budeme vědět +- autobus. To brrrrm: Zkusím pohledat.
  6. Zdravím vespolek, vybírám disky na Rapida a při brouzdání na všemožných internetových obchodech u prohlížení různých vzhledů kol, jsem neustále ubíjen marketingovými kecy typu: "Kola z lehkých slitin mají příznivé rozložení hmoty, což se pozitivně projevuje poklesem hodnot setrvačných sil rotujícího kola, tím se zvyšuje dynamika akcelerace i brzdění. Díky snížení neodpružené hmotnosti vozu přispívají k lepšímu pocitu z jízdy." Jsem se rozhodl si udělat takové malé srovnání hmotností disků :). Celková hmotnost disku sice nic neříká o rozložení hmotnosti v celém disku (následně obutá pneumatika na disku tvoří podstatnou část hmotnosti a je nejdál od středu kola), ale aspoň rámcovou informaci by to poskytnout mohlo. Hodnoty prosím berte s rezervou, čerpal jsem výhradně z informací na internetu. Pokud víte kde najít relevantnější zdroj hodnot hmotností disků, nebo máte možnost nějaký disk na Rapida (nebo Fabii III) zvážit, prosím sdílejte. Plechové disky 6Jx15 5x100 ET38 57 KFZ 7760 15" 8,2 Kg KFZ 8380 15" 8,9 Kg KFZ 131500 Hybridní kolo 15" 9,0 Kg Alu disky Škoda Škoda Carme 15" 5JA071495 8Z8 7,5 kg Škoda CYGNUS 15" 6V0071495D 8Z8 8,2 kg Škoda Matone 15" 6V0071495A 8Z8 8,8 kg Škoda MATO 15" 6V0071495 8Z8 ??? (7,5 kg nebo 8,8 kg) Škoda Propeller 15" 5JA071495A 8Z8 ??? Škoda Rock 16" 6V0071496C 8Z8 9,3 kg Škoda Vigo 16" 6V0071496D FM9 9,5 kg Škoda Evora 16" 5JA071496G 8Z8 9,7 kg Škoda Antia 16" 5JA071496 8Z8 10,5 kg Škoda Italia 16" 6V0071496 FL8 10,5 kg Škoda Beam 16" 5JA071496 FM9 10,5 Kg Škoda Dione 16" 5JA071496B 8Z8 ??? Škoda Torino 17" 5JA071497AAJX2 10,5 kg Škoda Blade 17" 5JA071497F HZ9 10,5 kg Škoda Savio 17" 5JA071497B FL8 10,7 kg Škoda Capricornus 17" 5JA071497K HA7 11,2 kg Škoda Trius 17" 5JA071497T 8Z8 11,2 kg Škoda Ray 17" 5JA071497 8Z8 12,25 kg Škoda Prestige 17" 5JA071497A ZG6 ??? Škoda Camelot 17" 5JA071497A 8Z8 ??? Škoda Vega 18" 6V0071498 JX2 ??? Alu disky s parametry uvedenými ve velkém TP Alutec Grip PS 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,4 kg DEZENT RE 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,41 kg DEZENT TY 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,44 kg ENZO G 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,52 kg DEZENT TI 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,67 kg DEZENT TC 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,86 kg DEZENT TD 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,87 kg DEZENT TX 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,09 kg Ronal R53 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,1 kg Ronal R42 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,5 kg Ronal R56 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,6 kg BROCK RC30 KS 7Jx16 5x100 ET46 57,1 8,9 kg WSP ITALY W463 7Jx16 5x100 ET46 57.1 9,6 kg WSP ITALY Cirus 7Jx16 5x100 ET46 57.1 9,6 kg Platin P58 Silber 7Jx17 5x100 ET46 63.4 9,93 kg BROCK RC30 KS 7Jx17 5x100 ET46 57,1 10,0 kg Alu disky s mírně odlišným ET RONAL LSX 7Jx16 5x100 ET45 68 9,15 kg DOTZ CP5 7Jx16 5x100 ET45 60,1 8,6 kg DOTZ CP5 7Jx17 5x100 ET45 60,1 9,86 kg RONAL R54 7Jx17 5x100 ET45 68 10.9 kg MSW 85 7Jx17 5x100 ET45 63,3 10,9 kg Hmotnosti litých, kovaných, hořčíkových disků (seřazených dle hmotnosti) https://www.proracing.cz/fotky12573/3-wheel-weight-weight.pdf Další hmotnosti litých, kovaných, hořčíkových disků (řazeno dle názvu) https://www.docdroid.net/Ub4n422/wheelweights.pdf#page=115 Hmotnosti disků, pneumatik a celých kol http://tiger.nasealbum.cz/Pages/Technika/hmotnosti_kol.htm Zdroje: eshop.skoda-auto.com autokseft.cz seznam-pneu.cz carspneu.cz onlineraeder.de wolfrace.com
×
×
  • Vytvořit nový...