Rada007
Uživatel-
Počet příspěvků
72 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Rada007
Nováček (1/14)
2
Popularita
-
Naštěstí jsem měl možnost vyměnit Fabii za Scalu. Zažil jsem nevídaný nárůst komfortu. Žádné poskakování na nerovnostech a v zatáčkách mnohem větší jistota. Fabka se při rychlejším průjezdu zatáčkou kroutila, skoro bych řekl přetáčela (přestože má přední pohon). I s dalšími zlepšeními jsem velmi spokojený, dokonce mám dojem, že se výrazně nešetřilo ani na interiéru (dokonce je velká část z měkkého plastu). Kola jsou tam 16", šířka 205 (Fabie měla R15/185), profil 55. Fabie modelový rok 2022 by už mohla být na nové platformě, tak třeba Scalu trochu dožene i co se týká podvozku.
-
@fandax17 Vyřešil jsem to tak, že jezdím do práce zase starým autem (14 let). To sice také není extra komfortní, koupil jsem ho ale před 7 lety za necelých 100 tis., takže jsem mu ochoten leccos prominout. Staré auto je navíc na LPG, takže i ušetřím. Když jedeme mimo město na výlet, tak tam jsou silnice většinou v lepším stavu, takže je to celkem v pohodě. S Fabií II ji bohužel porovnat nemohu, tu nikdo v okolí nemá. Od té doby, co jezdíme s Fabií výrazně méně po městě výrazně klesla spotřeba (o víc než litr). Konečně také nějaké pozitivum. Celkově mě ale nové auto docela zklamalo. Přijde mi, že dříve dělali auta fortelnější. U nového stačí k poškození málo a to jak zvenku tak v interiéru.
-
Dnes jsem na náplavce mluvil s prodejcem Škodovky a podle něj není 81 kW verze dostupná. Prý kvůli nějakým problémům ve výrobě. Kdy bude dostupná nevěděl. Jediná Fabie, kterou tam měli, byl hatchback 70 kW ve výbavě Monte Carlo. Z webu Škoda Auto: "FABIA MONTE CARLO je určena všem vyznavačům sportovní jízdy." S motorem 70 kW to budou skutečně ohromující sportovní zážitky.
-
1.2 TSI jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet. Mám 1.0 s DSG a bohužel to není moc vyladěné spojení. Převodovka drží motor většinou mezi 1 a 2 tis. otáčkami a občas je mi toho motoru líto. Když to situace dovoluje, tak dávám režim sport a trochu víc na to šlápnu, motor se pak nedusí. Když je někdo přede mnou, tak naopak zrychluji hodně zlehka a většinou se nepěkným zvukům z motoru také vyhnu. Do města je podle mě turbomotor celkově nevhodný (i kvůli vysoké spotřebě), na dálnici a okreskách jsem s ním spokojený. Manuál půjde víc vytáčet, takže to s ním třeba nebude tak hrozné ani ve městě.
-
Pro (skoro)důchodce je volba asi celkem snadná a nemá daleko k ideálu. Tedy snadná u HB nebo u ojetiny. U nového kombi už MPI není k dispozici. Pro rodinu je to horší. Uznávám, že ten motor jede lépe, než jsem čekal, ovšem také víc papá. DSG řadí plynuleji, než jsem čekal, také ale v určitých situacích dusí motor. To jsem ale víceméně čekal, protože na automaty laděné na spotřebu a emise jsem tuto kritiku již četl.
-
Tak to je síla☹️ Myslel jsem si, že to bude článek o nadupaných V12 a podobných supermotorech a ono je to o obyčejných motorech v obyčejných ojetinách. Nesouhlasím s tím, že zákazníci nechtějí hybridy. Ja bych si ho klidně koupil. Cesta do práce s Toyotou Yaris - průměrná spotřeba 4,3 litru. Cesta do práce s Fabií 81 kW - 6,5 litru. A to jedu půlku po jižní spojce a celkem brzy ráno. Pokud bych poskakoval někde po centru, tak by byl rozdíl určitě ještě větší. Doplnění: dnes jsem jel později, chvíli jsem tedy popojížděl v koloně a spotřeba šla nad 7 litrů. Do města bych tedy takzvaně moderní turbomotor nedoporučoval. V mém případě je ve městě o to horší, že mám DSGčko a to ve standardním režimu motor trápí v nízkých otáčkách. Režim sport považuji za povedený a k motoru šetrnější. Zkusím jet příště na sport s uvidím, co to udělá se spotřebou. Doma máme ještě staré a malé auto s atmosférou. Známí se mě ptali, jestli ho prodám. Říkal jsem, že ne a stále víc se toto rozhodnutí ukazuje jako správné. Kdybych neměl tak omezený rozpočet, tak bych pravděpodobně šel do Mazdy s 2,5 litrem. Bohužel si ale mohu dovolit jen Fabii s tříhrnkem.
-
https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody Tato verze byla první, kterou odstranili v rámci "redukce komplexity". Z několika zdrojů jsem měl informaci, že se nabídka motorů pro MR2019 a MR2020 rozšiřovat nebude. Navíc z ceníku naopak 81 kW verzi odstranili. Není to tedy spíš chyba konfigurátoru?
-
Před FL byla za 36 000 Kč. Po FL za 30 000 Kč, ale jen krátce. Nepamatuji si na slevu čehokoliv jiného, než právě DSG ve Fabce. Pak ještě stáhli u 81 kW manuál, takže to vypadalo, že chtějí zákazníky do DSG vyloženě přinutit. V jiných fórech lidi hodně prskali, že stáhli ten manuál u nejsilnější verze. Podle šéfa Škodovky to bylo z důvodu redukce komplexity. https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody Pak to ale ještě Škodovka vylepšila tím, že stáhla i to DSGčko. K tomu už jsem vyjádření nečetl. Buď jde také o redukci komplexity a nebo o to, že by motor nesplnil eko normu.
-
Za těch 30 tis., za které byla ve Fabii, to byla dobrá koupě. Ve Scale je za 40 tis., tolik už bych asi nedal a určitě bych za ní nedal 50 tis. za které ke třeba v Octavii.
-
Jak jsi to tady zmínil, tak jsem si vzpomněl, že se přišlo ještě na další podvodníky. VW je v tomto neznámější, možná proto, že se na ně přišlo nejdříve (jestli si to dobře pamatuji) a že je VW větší automobilka, než Renault nebo Opel. Zrovna to RDE je podle mě přímý důsledek podvodů. Byrokraty z Bruselu by možná doteď nenapadlo požadovat testy v reálném provozu. Mrzuté na tom je, že automobily podváděly a odnese to zákazník, který už v podstatě nemá z čeho vybírat. I ta redukce komplexity v tom ale podle mě je. Motor 85 kW je a nejspíš i bude k dispozici v mnoha jiných modelech (Scala, Octavie, Karoq a asi i v Kamiq) a ve Fabii asi ne. Není úplně vyloučené, že jednou ve Fabii tento motor bude, zatím to tak ale nevypadá. Je pravda, že DSG celkem ochotně podřazuje, ale aby se v režimu D dostaly otáčky nad 3 000, to už na to musí řidič hodně šlápnout. Režim sport je podle mě k motoru šetrnější, ale zase je o něco méně šetrný k peněžence. I když nepřijde mi, že by se spotřeba nějak dramaticky zvyšovala. Zkusím zajet stejnou trasu na D a na S a porovnám to. Ten, kdo zajíždí auto jen na D, ten ho podle mě moc dobře nezajede. I z tohoto důvodu bych nechtěl ojeté auto s DSG.
-
DSG v režimu D udržuje otáčky při klidné jízdě mezi jedním a dvěma tisíci. Nepoškozuje to motor? Vždycky se tvrdilo, že nejvíc se ničí motor podtáčením, ale nevím, jestli to neplatilo jen u atmosfér. Jsou ty otáčky pro turbomotor OK?
-
Kdo ví, jak to je, ten to nepoví, protože to nesmí říct. Když Škodovka stáhla šestistupňový manuál u motoru 81 kW, tak taky spostu lidí tvrdilo, že je to kvůli tomu, že automat se lépe ladí pro splnění emisních norem. Je to pravda nebo ne? A pokud ano, to se nepovedlo vyladit ten motor ani s DSG? Není za tím spíš redukce komplexity? Pokud je to skutečně kvůli emisím, tak je to téměř jistě další z důsledků mnohaletého podvádění koncernu při emisních zkouškách (ve VW si mysleli, že stačí software a nemusí tolik investovat do vývoje čistších motorů). Nevím o jiné automobilce, která by u některého modelu přišla téměř o všechny motorizace. Ale třeba to ještě přijde, ostatní mají zpravidla kratší dodací lhůty, takže mohou nevyhovující motory stáhnout později. Podle mě jde spíš o tu redukci komplexity, kterou už někdo jinde také zmiňoval. Fabka byla jediný model s motorem MPI 55 kW a TSI 81 kW. Osobně by se mi líbila Scala s DSG (když je ve Fabii nedostupná), tam je ale jen s 1.5 TSI nebo 1.6 TDI a obojí je přes půl milionu?
-
Když používají ve všech modelech stejnou převodovku, tak se nedivím, že už ve Fabii není. Tam dostali od zákazníka 30 tis., u ostatních modelů dostanou 50 tis. Dokud se to nepo mi připomíná "Jaká je šance vyhrát v loterii? Pokud si nevsadíte, tak žádaná".
-
Tak to možná bylo u jiné automobilky, která má jiný automat pro motory s nižším kroutícím momentem a jiný pro motory s vyšším kroutícím momentem. Také rozdíl v ceně (ve Fabii bylo DSG za 30 000 Kč a v ostatních modelech většinou za 50 000 Kč) mě utvrzoval v tom, že nejde o stejnou převodovku. Zřejmě tedy mohu počítat s dlouhodobou dostupností náhradních dílů. A co ty náklady? Dá se to nějak odhadnout? Kolik stojí výměna oleje se dá jednoduše zjistit, ale co případné opravy? Nevysají mi konto?
-
DSG už ve Fabii nebude (někde jsem četl, že ostatní modely mají trochu jiné DSG). Budou k sehnání náhradní díly třeba i za 15 let?