Přijde mi, že se zvuk objeví vždy v situaci, kdy tah motoru je skoro stejný setrvačnosti auta. Nejvíc je to znát při zrychlení třeba na 1800 - 2000 otáček a pak pozvolnému ubírání plnynu a ještě než se pustí plyn a brzdí se motorem začne motor takhle rachtat. Další co jsem vysledoval je, že když jedu např 20 a sundám nohu z plynu v motoru klepne a naopak když třeba zrychlím, klepne taky. Je to jakoby tam něco mělo velkou vůli a lítalo tam a zpět podle toho jestli motor táhne, nebo se nechá tlačit.
Nejhorší je, že to lze pozorovat pouze za jízdy, a když to někomu vysvětluji tak si pošlape plyn na místě a tvrdí, že je to v pohodě. Nejsnazší by bylo, kdyby se to vzalo na válce a stálo se vedle auta a poslouchalo co to dělá za jízdy. Ale vysvětluj v servisu někomu jak má hledat chyby na autě.