Přejít na obsah

Suim

Uživatel
  • Počet příspěvků

    20
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Suim

  1. Na dq381 a dq500(kodiaq) jde myslím použít jenom 3q0. Do 5q0 by mlátila skříň převodovky. Takže 3q0 jde použít vždycky na na cokoliv. V tom zakroužkování je vidět vybrání pro větší skříně. Když jsi měnil samotnou napravnici, jak se to projevilo akusticky? Mě to výrazně ztichlo. Neslyším rozdíl mezi hrubým a hladkým asfaltem. Tak mě zajímá na kolik se v tom podepsala právě nápravnice.
  2. Jak píše @suri., tak jen upřesním. Těhlice se sehnat dají nové na alegru za cca 10000 za obě což se vzhledem k ceně ložisek a spodních čepů, které byly součástí, dá ještě považovat za akceptovatelné. Ale ramena po bazarech prostě nejsou. A cena za jedno nové je taky okolo 10000. A to je za kus hliníku dost úlet. Výhodou je, že je levé stejné jako pravé, tak se dají sehnat i po jednom bez rozdílu směru. Pokud by to někoho zajímalo, tak hliníkové napravnice se dají sehnat snadno a za rozumné peníze. Ale pozor jsou dva druhy 5q0 a 3q0. Liší se nepatrně tvarem směrem k převodovce. Některé převodovky pak mlátí do nápravnice při nevhodné kombinaci. Pak je ještě problém, že TT má větší průměr čepů na řízení v tehlici, tak nejdou použít kulaky jiné než z TT, ty jsou ale mnohem delší a tak se musí dát i jiné tyčky na řízení. No je toho celkem dost. Já tohle vyřešil kuželovou vložkou.
  3. Myslím že na Passat budou krátký, tyhle ramena jsou jen kombinaci s tehlicema TT které mají jinou geometrii. A myslím, že samotná změna ramen z ocele na hliník nepřinese nic moc. Ja je měnil kvůli tehlicim. Nejcitelnější rozdíl bude v asi v plných silenblocich. Ale možná se pletu.
  4. Jasný, tak už si rozumíme. No, ramena jsem měnil právě kvůli těm tehlicim TT jedno bez druhyho nejde. Tak věř, že co se jízdních vlastností týče je to velkej rozdíl. A akusticky taky. Zas uznávám, že na auto na dojíždění do práce po dálnici je to hovadina, a většině lidí to prostě nebude připadat rozumný. Když ale já z toho mám radost :-D. No zpět k vrzání nápravy. Nikde vůbec nic nevrže.
  5. Jen podle rozměrů z internetu je přední rozchod u superbu o 4cm víc než u O3, tak se obávám, že dát tam ramena a těhlice by vyrobilo strašlivý odklon. Myslím , že bude mít i uložení tlumičů o takovej kus dál od sebe. Ale možná se pletu. Podklady pro upravu na TT jsem čerpal na drive2.ru a dělalo to několik lidí. Ti co neměli FL tak měnili i zadní nápravu na širší. Tu úpravu jak zminujes, jsem nenašel nikde.
  6. Všechno co píšeš tam bylo. A šlo to pryč. Ta Audi TT je přece taky na platformě MQB. Jen má "svoje" ramena a těhlice. Nápravnici sdílí s passatem, nějakými seaty a audi. Řízení je MQB. Vůbec to není složitá úprava. Je to kus za kus. Ložiska, brzdy...vse je stejný, nebo zaměnitelný. Jediný složitý je sehnat to za nějaký rozumný peníze. A důvod? "Je to čisté řešení v rámci platformy a zároveň posun v jízdních vlastnostech." PS: zadní náprava je u TT identická s 03 FL.
  7. Audi TT. Ale obávám se že to jde jen v kombinaci s tehlicema. Samotný ramena budou dřít o ty sériový těhlice. A tehlice z TT mají uložení čepů níž než Octavia, tzn. že jsou jakoby vyšší. Plus teda TT má rozchod o dva cm víc než octavia ale o dva cm míň než Superb(tak asi i Passat), kvůli tomu se musely měnit i poloosy.
  8. Vím, je to reakce na 2 roky starý příspěvek. ALE není to pravda. MQB má celohliníkový setup. Ramena mají plné puky z gumy. Celkově je řízení mnohem tužší a přesto tišší asi kvůli hliníkové nápravnici. Měnil jsem všechno zároveň, tak nemůžu přesně říct, co mělo jaký vliv.
  9. Celé současné zapojení mám provedeno dost provizorně, i tak to zabralo dost času. Mám dokonce ve dveřích natažené kabely a osazené konektory pro nový 4spinac z FL, pokud by přece jenom na dostavbu došlo. Tak uvidíme kam se bádání posune, kdyžtak to někdy předělám a učešu. Mám teď k dispozici Fabii fl s jednotkou 2q0 937 089a se stejnou výbavou tak by byly případně k dispozici data adaptací. Rozdíl je jen díky generaci v jiných světlech a motoru. Jestli jsou i další rozdíly zatím netuším. Budu pokračovat v bádání, a případné postřehy budu sdílet.
  10. Problém vidím spíš v tom že 2q0 má v adaptacích některé kanály které v 6c0 nejsou. Kanály pro zadní okna vypisuje jako nepřístupné.
  11. Vše js měl tutove zapojeno správně, jedině co nevím jestli jsou moturky funkční. Ale nešel mi ani levý ani pravý. Vždy jsem to zkoušel zapojit přes dráty rovnou do předních dveří, dřív než bych rozebíral dveře... Na osazení vypínačů ani nedošlo, dokonce se mi stiskem na 4 vypinaci o octavie po stisknutí ani nerozsvitila oranžová kontrolka pro odpojení oken. Když jsem ji zkoušel na zdroji 12v tak fungovala. Spíš to vypadá že 6c0 prostě nechápe nic co se týká zadních oken s MQB motůrky.
  12. Ale má pq 25 moturky, ty když nakliknu v kódování tak nevidím ani LP ani PP.
  13. Zdravím, 

     pokusil jsem se na F3 před face s BCM 6c0937090d dodělat dojezdy, přední moturky bcm vidí a fungují. Zadní ne. Použil jsem všechny moturky z F3 face. Je nějaká možnost (flash) stávající jednotku upravit tak aby vše fungovalo jako na F3 nebo je nutná výměna za 2q0 ? V autě je kessy, jakou jednotku bych případně musel shánět? Také 090 nebo by stačila 089A(těch je v inzerci plno)?

    Na kolik (odhadem) by ve Strakonicích taková výměna přišla?

    Díky Honza 

    1. ssav666

      ssav666

      ferda25@yandex.ru

  14. Tak jsem se dopracoval přesně do poloviny půlky. 😄 namontoval jsem a zapojil oba přední moturky a když jsem chtěl zapojit zadní, tak se ukázalo, že zadní bcm jednotka prostě nevidí. Tak teď už asi jediné výměna za BCM 2Q0. Přední okna fungují přesně tak jak je na F3 před face zvykem včetně dojezdů teď už na obou stranách, přes kessy se dovírají, ale na dálku spíš nereagují nebo jen velice nahodile. Tím že přední okna jedou přes LIN a zadní postaru jsem si, ale vyrobil docela problém, protože se najednou objevila potřeba ovladače do dveří řidiče, který má přední tlačítka dvoupolohová a zadní tlačítka obyčejná včetně fungujícího odpojení zadního ovládání. Jediné řešení se nabízelo z dvojtlacitka z face vzít tišťák ořezat ho a z 4tlacitka před face vzít zadní včetně přepínače a proletovat je spolu. Nakonec se povedlo. Je to maximálně úchylné řešení, ale potřeboval jsem to auto poskládat do provozuschopného stavu. Na nějakou dobu mi tohle řešení stačí (asi do výplaty). Možná časem zkusím vyměnit BCM a celý projekt dokončím.
  15. Svazky ve dveřích zůstanou původní, jen se mezi tlačítky a moturkem u řidiče a spolujezdce přidá/ubere vodiče. a když jsem zkoušel sehnat piny, tak jsem nakonec sehnal to co jsem sehnal. Chtěl jsem omezit letování na minimum, i když vím, že se mu nevyhnu při připojení LIN.
×
×
  • Vytvořit nový...