Přejít na obsah

wood

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení wood

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. wood

    Zamlžování oken

    Nevím - to mi poradili v servisu, když jsem si na to poprvé stěžoval... :-)
  2. wood

    Zamlžování oken

    Vzhledem k tomu, že mě toto téma dost zajímá, tak jsem se odhodlal se zde po několika letech zaregistrovat. Zamlžování čelního skla u OII je pro mě stále záhadou. Nic takového jsem nepozoroval u žádného jiného auta, se kterým jsem jezdil. Vždycky u jiných aut stačil lehký ofuk čelního skla a opar snad tak do minuty zmizel. Mám OII 1,9TDI 77kW, bez klimatizace, bez vyhřívaného čelního skla a bez spousty jiných vymožeností, jako třeba přídavné topení. Teď je to třetí zima, co ji mám. Zamlžování se u mě děje hlavně při teplotách kolem nuly a samozřejmě pod bodem mrazu, takže hlavně ráno, když je auto studené. Oškrabu případnou námrazu, nastartuji, chvíli nechám motor brblat, než si nasadím panel od rádia a než se připoutám. Snažím se "nefunět" abych si sklo nezadýchal zevnitř. Celou tuto dobu je sklo krásně průhledné. Jakmile však ujedu možná 100-200m začne se okno mlžit. Ale přitom ne zevnitř, ale zvenku. Dá se to utřít stěračem, ale pokud mrzne, tak po utření začne sklo prokvétat ledovými květy a to jsem v pr... a nevidím vůbec nic anebo se to prostě zamlží znovu. Pomůže jedině zastavit, během té chvilky nikoho nenabourat, pustit maximální ofuk čelního skla (ledovým vzduchem) a čekat alespoň 5 minut, než postupně odspodu skla to zamlžení "neodejde". Jednou jsem dostal skvělý nápad na sklo stříknout ostřikovačem (předesílám, že zásadně neředím nemrznoucí směs do ostřikovače a používám směs na -30st.), udělal jsem to po najetí na státní silnici v koloně aut bez odstavného pruhu. To mléčné sklo, které se mi okamžitě vytvořilo bych už nechtěl znovu zažít. Napřed jsem si myslel, že se to rosí zevnitř, ale protože čelní sklo zásadně nerozpatlávám, tak mi trvalo delší dobu, než jsem zjistil, že je to zvenku. To jsem zkoušel i jízdu s otevřenými okýnky - nesmysl. Je úplně jedno, jestli hned při nastartování pustím ofuk skla na první, druhý, třetí stupeň, nebo vůbec. Přitom čelní sklo často umývám zevnitř. Nepoužívám žádné přípravky proti rosení - akorát to nechává film na skle, který je moc "příjemný" při jízdě proti slunci. Takže k těm poznámkám zde ve fóru: - děje se to od novoty a už mám třetí sklo (první prasklo krátce od výroby, druhé po roce od šutru). Nezdá se mi tedy, že by bylo pokaždé špatně nasazené. - jak jsem psal, tak klimatizaci nemám, ale prý se zanáší pylový filtr, který způsobí malý proud vzduchu a udržuje vlhkost. Ani po výměně to nebylo o nic moc lepší, snad jen, že opravdu ventilátor víc foukal. - přivřená klapka vnitřního okruhu - to mi někdo radil už před rokem, mnoha lidem to skutečně pomohlo (a asi to pomůže i Vám), ale bohužel ne mě. Zkrátka nevím. Tyto problémy asi nezná ten, kdo má vyhřívané čelní sklo a přídavné topení. Protože po zahřátí se přes den sklo už neorosí a když, tak už potom jedině zevnitř při dešti, prudké změně teploty za jízdy apod. A to už považuji za normální. Takže ráno než vyjedu, tak si rozbalím malé keramické topítko na 12V, které položím na palubovku, vyjedu opatrně o 10minut dřív abych ještě mohl někde na kraji zůstat stát a pokud se mi začne rosit sklo, tak sedím a čekám... Ani nevíte jak moc mě to s... Zatím ještě letos nebyla pořádná zima, ale pak je to každý den... Asi mi nic neporadíte a v servisu tvrdí, že je to normální a je to jenom můj pocit, že je to nějak extrémní. Tak jsem se chtěl alespoň vypovídat... :-))
×
×
  • Vytvořit nový...