Zdravím pánové, děkuji za podnětné informace o bateriích v nových autech.Zrovna řeším podobný problém na Škoda F3 z roku 2015.
Baterie nová z výroby EFB 59 Ah, 320A odešla bez varování (pouze 1x hláška "baterie je třeba nabít jízdou") s napětím cca 9,8 - 10,1 V=.
Tak jsem ji zkoušel nabíjet nabíječkou CTEK MXS 5.0 "vzpamatovala" se na cca 2x start auta a pak zase konec (napětí 9,9-11,2 V=)
Máte pravdu v tvrzení, že AKU "ničí" jejich inteligentní nabíjení a systém SS ve vozidle.V mém starém Ford-Focus byl tyristorový regulátor napětí s klasickým Pb akumulátorem, který tam vydržel za všech podmínek (teplo/zima) cca 12 roků. Samozřejmostí bylo jeho pravidelné dobíjení před zimou.Napětí (U) tohoto regulátoru bylo nastaveno na hodnotu 14,5 -14,7 V=, s tím, že dobíjecí proud (I) je řešen vnitřním odporem akumulátoru (jeho konstrukce) a tím procházejícím dobíjecím proudem (A) ohmův zákon I = U / R [A; V, Ω]..Většinou jsem kontroval, aby dobíjený akumulátor příliš nevařil = neplynoval.Nové zapouzdřené akumulátory jsou již jiné konstrukce a také jiných nabíjecích vlastností (jedna z nich je, že mají napětí (V), ale nedávají žádný proud (A)! z toho plyne, že nové akumulátory a jejich konstrukce nejsou tak kvalitní jako původní staré Pb aku. Celé bych to shrnul tím, že čím je novější výrobek, tím je víc ECO a tím víc to stojí za ho..no.Nás to ale stojí víc a víc peněz v konečném důsledku! Viz FVE (fotovoltaika) a jejich ECO.
U mé fabie III je u minus pólu baterie konktetor kde jsou dva tenké káblíky, k čemu tam slouží víte prosím někdo? a proč jsou dva na mínus pólu vozidla?nebo je v přípojné krabičce ještě nějaký "odpojovač" baterie?Děkuji za odpověď.H