Dobrý den, pánové,
mám stejný problém, i když s Octavií, ale principiálně je to jedno - koupil jsem si auto za milion, které nelze používat, neboť cinkání je natolik agresivní, že kromě toho, že narušuje duševní zdraví řidiče (lze jej přirovnat k waterboardingu), velmi výrazně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, protože odpoutává pozornost řidiče od dění na poz. kom. Servisy neví, co s tím, mají desítky až stovky nespokojených zákazníků, a Škodovka se nám vysmívá.
Přístup Škodovky, že je to vlastně v pořádku, mne osobně nepřekvapuje a čekal jsem jej. Popravdě nevěřím ani v ten zázračný a spásný software; pokud by chtěli, naprogramoval by jim jej student průmyslovky v okresním městě za basu Plzní během jednoho odpoledne. A proč jsem tohoto názoru? Motory 1.5 TSI spojené s manuální převodovkou se projevují velmi výrazným škubáním, zejména za studena, ale tak ve 40 % případů i po delší jízdě. Škodovka zpočátku tvrdila, jak vyvíjí software, který problém vyřeší, poté jej "vyvinula", po instalaci se však nic nezměnilo. Nyní tvrdí, že je to přirozený projev tohoto motoru a je to v pořádku (co to jen připomíná, že?). Tohle všechno vím, protože doma bohužel jedno vozidlo vybavené tímto "motorem" máme - taky stálo skoro milion.
A teď, co s tím? Že si už nikdy v životě Škodovku nekoupím, to je jasné (i když mne to mrzí - v roce 1971 můj děda prodal Fiata 600 a od té doby se nám doma střídaly pouze Škodovky a až do koupi výše zmíněné 1.5 TSI v roce 2020 /kterou jsme ale považovali za klopýtnutí Š-A/ jsme byli spokojeni), ale co s autem za milion, které je nejen nepoužitelné, ale taky neprodejné? Jako jednotlivci nic nezvládneme, Škodovka si s námi vytírá zadek. Nedovedu si taky představit auto vracet, zákony a práva spotřebitele jsou jedna věc, ale skutečnost je vždycky poněkud odlišná. Napadá mne:
1) Vytvořit "nějaký" právníkem k dokonalosti dovedený a neprůstřelný dokument, který pro reklamaci použijeme všichni a využijeme sílu masy.
2) Medializace celé věci; tady se ovšem bojím, že do toho nikdo nebude chtít jít, protože všechny televize používají vozidla značky Škoda a předpokládám, že je nekupují za stejné peníze jako obyčejní zákazníci. Na druhou stranu, covid a Ukrajina už nikoho nebaví a tohle se jeví jako slušná kauza.
3) Koupit za vlastní peníze nový volant, nechat jej v autorizáku (kvůli záruce) namontovat a auto prodat nějakému nešťastníkovi a doufat, že se mu závada projeví až po šesti měsících a jednom dni.