
JakubPatek
Uživatel-
Počet příspěvků
23 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení JakubPatek
-
Ještě mám menší info - než mě auto předali, tak mě na základě mojí stížnosti na škubání motoru v nízkých otáčkách kouknuli do sání u ventilů a ukázali mě fotky... no nestačil jsem se divit kolik karbonu se tam usadil špatným spalováním. Fotky jsem si posílat nenechal, přišlo mě to zbytečné, ale tolik karbonu hlavně na druhém válci bych čekal třeba při 150tis km, ne při 32t km které mám najeto. Ale je to tím že to neřešili včas i když jsem to urgoval. Výsledek je tedy takový, že mě servis v rámci záruky bude čistit komplet sání, akorát ta mašina je někde v servisu a ten jí bude vracet na konci března, Po přeházení vstřiků je chování motoru stále stejné. Servis mě sdělil, že mám chudou směs a že by to mohlo být způsobené tím karbonem, jenže karbon je jen následek špatného spalování. Párkrát jsem auto projel s diagnostikou a podle dat co jsem nasbíral přes CarScanner mám hodnoty na LTFT -10% trvale běhěm jízdy, někdy skočí i na -15%, takže problém je opačný pokud nelže ŘJ nebo diagnostika. Já teď tedy jezdím normálně dál, uvidím co se bude dít až vyčistí sání, ale dle mě to nepomůže a je potřeba vyměnit vstřiky/cívky.
-
Tak menší aktualizace ohledně mého problému. Najezdil jsem cca 2000km od posledního servisu. Od včera je auto v servisu, závada je tam stále na stejném válci, takže mě zítra prohází vstřiky a odpoledne jedu auto vyzvednout a budu jezdit dále a zase po nějakém čase se tam zastavím, případně dříve pokud se vyskytne problém dříve. Ještě mě měřili komprese na válcích, ty jsou téměř jako z továrny - 11,4 až 11,7 baru. Až budu mít další info, dám vědět, ale zatím to podle všeho vypadá že by mohli měnit vstřiky.
-
Tak zatím nic nového, auto bylo v servisu přes víkend, proházeli mě svíčky a cívky mezi 2 a 3 válcem a mám jezdit. Zatím jsem od té doby najezdil cca 400km a kontrolka se nerozsvítila, ale to cukání při studeném motoru a nízkých otáčkách je tam stále citelné, hlavně teď když je -4°C. Mám s tím jezdit dále, aby mohli diagnostikovat zda je vadný vstřik.
-
Tak bych rád doplnil ještě pár informací. Vypadalo to, že je od toho klid na nějakou dobu, téměř 2 měsíce byl klid. Nakonec se mi před 14ti dni zase po studeném startu rozblikala kontrolka motoru. Týden na to jsem měl cestu do práce a během jízdy se mi tato kontrolka už trvale rosvítila, takže jsem to rovnou místo do práce vzal do servisu ale ještě než jsem to předal, jsem si načetl chybu a je tam uložena P02D0 (offseat learning at minimum). Dneska budu čekat že mě zavolají, když ne tak odpoledne zavolám sám a dám pak vědět, tipuji ale vadný vstřik.
-
No to sice rozebírá a celkem do hloubky, ale já nebudu v záruce měnit díly z vlastní kapsy, OE cívky a svíčky by mě vyšli na cca 6 tis. Bohužel při servisní prohlídce žádná DTC chyba uložena nebyla a tak jsem to zatím dále neřešiil. Byl jsem se ovšem zeptat v jiném AS v mém městě a tam mě technik poradil, ať vyzkouším místo 100 oktanu (Verva 100) běžný 95 s aditivy, ale to jsem jíž vše vyzkoušel za ten rok co auto mám, s odůvodněním že jsou citlivé vstřikovače na kvalitu benzínu. Tak jsem začal tankovat obyč 95ku na ONO, teď již tuším třetí nádrž a kontrolka se zatím od poslední chyby nerozblikala. Někde tady na forum jsem ale našel příspěvěk, kde se tohle řešilo a jako jedna z možností bylo špatné natočení svíček tkzv. indexace, ale já na to nemám nářadí natož odvahu zkontroloval svíčky, viděl jsem video výměny svíček a je to tam hrozně natěsno s těmi cívkami.
-
V září jsem byl na dovolené v Gďansku, tam jsem jel cca 100-110 kde to šlo (okresky, rychlostka), spotřeba v cíli byla 4.3L, ale cestou zpátky jsem to "drtil" 150km/h dle tacho po dálnici, i tak to bylo krásný a průměr se zvedl na 5.1L/100km (foto ale nemám) Fabia III Combi 70kw manuál
-
JakubPatek začal sledovat Zavada P0303 + P01C4 = 1.0TSI 70kw
-
Tuto chybu řeším se servise už od června tohoto roku. Byl jsem na diagnostice - chyba zapalování na druhém válci. Když se to stalo znovu (po spadnutí otáček po startu se rozbliká na 10s kontrolka motoru), objednal jsem se na servis. Trvalo to bohužel ale tři týdny než se na mě dostalo a chyba tam už nebyla (zpočátku jsem jim nevěřil), ale byla aktualizace SW řídící jednotky). Když jsem tam byl znovu spolu s jinými závady tak opět - žádný DTC kod nebyl uložen. Nato jsem se zeptal technika, jak je to možné a ten mě odpověděl, že v případě sporadických chyb je z výroby nastaven počet startů (prý cca 50 startů), po kterém se chyba vymaže pokud se neobjeví v daném rozmezí znovu. Moje auto má aktuálně najeto 27xxx takže ještě stále zánovní, kontrolovali mě svíčku ale ta byla dle vyjádření servisu čistá. Co mě ale zarazilo je, že tato chyba se zapalováním se mě minulý týden objevila hned dvakrát po sobě, poprvé při studeném motoru a poté i při již ohřátém. Tak jsem se dnes odpoledne naštval a píchl tam svou diagnostiku a víte co? Žádný DTC kod není v ECM uložený a to jsem od pátku do dnes provedl 4 starty od poslední chyby. Ve středu vezu auto na první servisní prohlídku, tak jsem zvědavý zda jim ODIS chybu načte a uvidí ji. Bohužel se mi přestává líbit přístup servisu a tak začínám sbírat na vlastní pěst důkazy skrze diagnostické data. A takhle pro představu vypadá celkový součet chyb zapalování, vůbec nevím zda je to normální projev mít tolik chyb uložených.
-
Ano to tvrdím v prvním příspěvku. Jenže když jsem si dohledal podle ETKY fotky těch kompresorů, tak Denso má jiný štítek než jsem viděl já na svém autě když jsem měnil olej v motoru. Koukal jsem na to sice zrcátkem ale vím jistě že tam bylo Made in Poland taky ale Denso je Japonská výroba (alespoň dle štítků) a dle webu skoda-dily Proto ta hloupá otázka. Ve výsledku je to samozřejmě jedno, pokud pískání přestalo tak je vyměněný. Dneska jsem se sice kousek projel po městě, ale objevil se mi jiný problém s autem takže jsem neposlouchal. Ukáže čas co tenhle kompresor vydrží
-
Tak jsem se před hodinkou vrátil z AS. V rámci záruky vyměněn klimakompresor (byť jim to trvalo 5 dní), jen mě trochu mrzí, že jsem si nevyfotil původní protože si nejsem jistý zda mi dali nový. Je tu někdo kdo dokáže rozeznat ze štítku datum výroby? Jinak mi tam dali Sanden, takže žádný Denso (asi není skladem?). V pondělí mě čeká cca 750km dlouhá cesta, tak pořádně otestuji klimatizaci. Pro info, cena opravy cca 18,000 ,-
-
Já se díval když jsem v 16k km měnil olej v motoru, mám tam Denso, ten má být Japonského původu ale já na něm mám vyrobeno v Polsku 😀 Já mám jeden z posledních kusů co sjeli z linky (10/2022) a tam se montovalo už jen Denso, které jsem zde v komentářích našel jako bezproblémové (měnil se Sanden za Denso). Spíš je to myšleno v duchu informativního charakteru a chtěl jsem se podělit o zkušenosti.
-
Tak update: Víkend byl teplý, byť nijak nadměrně. Každopádně jsem neváhal a zajel do servisu. Tam si to šel poslechnout sám přijímací technik a "nějaký" manager, takže to slyšeli dva páry uší, plus jsem poté při následné rezervaci termínu zaslal technikovi video které jsem natočil (to co je zde na forum) a jsem objednaný na servis na 8.7, týden před cestou na dovolenou, takže dám pak vědět. Dle nich kdy poslouchali v motorovém prostoru se shodli, že to bude nejspíše vadný klimakompresor.
-
Ahoj. Tak trošku oživím toto téma. Byl jsem dnes vyzvednout auto z AS tady u nás ve městě s popisem závady "z kabiny se ozývá pískání pří zapnutém A/C v místech palubovky". Provedli běžné úkony (doplnění média, test netěstnosti,doplnění oleje v klimakompresoru) s výsledkem že chladícího média tam bylo dost (po cca 1 a 3/4 roce od uvedení do provozu). Nic jsem prozatím neplatil, s tím že se mi ještě ozvou, neboť jsem jim jasně řekl, že se to děje nejvíce s teplých dnech, což teď aktuálně nejsou. Dojel jsem domů, zaparkoval a zkoušel různě nastavovat teplotu na Climatronicu a ejhle - písklo si to sem tam, i když slabě. V příloze jsem nahrál tento rušivý zvuk (týden staré, když bylo venku kolem 20°C), který je slyšitelný najvíce na konci videa (cca 0:49), tak posuďte sami. Tuto sobotu jedu cca 100km trasu ráno tam a večer zpátky, to už bude dostatečné teplo na to, aby se to projevilo. Dám vám vědět, jaký byl další postup AS. Zatím se mi jeví solidně a chci k nim jezdit po celou dobu životnosti auta (nebo dokud jej neprodám ) EDIT: V autě mám kompresor DENSO z výroby, jen mě zarazilo že na něm je napsáno Made in Poland MR 10/2022 IMG_1213.MP4
-
Já kabel kupoval původně pro starší Fábii kde fungoval perfektně, pak jsem na sklonku loňského roku pořídil novou Fabii (roční vůz) a chtěl jsem se trochu porozhlédnout co bych si mohl dokodovat sám, nejen autobaterii. Kabel vlastním s čipem Atmega - A verze VCDS je 23.3.1 takže tam by problém být neměl, asi spíše soudím že problém bude v kabelu dle vašich reakcí, to mě nevadí. Primárně jsem toto téma založil kvůli ELM 327 v souvislosti s baterií. V tom Car Scanner jsou totiž dvě možnosti ohledně platformy MQB a je možné, že jsemm vybral špatnou a to bude celý problém proč mě můj ELM adaptér píše že nefunguje kodování. Ale také mě stále napadá jestli moje auto nemá již SFD funkci, která je implementována na nové platformě MQB Evo (tj. Octavia IV a Golf Mk.IIIV)
-
Ale to já hledat nepotřebuji, jen jsem zmínil že moje čínské VCDS nepodporuje kodování ani adaptaci, takže nechápu ostatní zde na forum, jak jim to může fungovat. Byl jsem schválně znovu v autě s diag VCDS a diagnostika píše že mám upgradovat na nejnovější verzi SW, protože moje auto není podporované. Proto jsem chtěl vyzkoušet ELM 327 adaptér protože jsem si sliboval, dle témat zde na forum že to bude fungovat ale nefunguje, takže jsem se rozhodl založit toto téma a doufat, že třeba někdo řešil podobný problém. Dneska jsem po výletu zkoušel ještě tu otevřenou kapotu a zataženou ruční brzdu, ale Car Scanner stále píše že kodování je vadné nebo není dostupné. PS.: Baterie asi 7 let stará nebude, dle "tabulky" co je zde někde na forum by tomu tak mělo být ale vypadá to že ne, neboť 5té číslo v pořadí mám "2" což značí rok 2022.
-
Baterie je špatná, protože mě buď oškubal prodejce (Autorizovaný) nebo paní která to auto měla na leasing si z toho chtěla "něco" odnést. Zjistil jsem totiž že v autě je jednak 7 let stará autobaterie (ale auto je +- rok staré) ale také špatná kapacita (49 Ah místo 60Ah) a já té baterii prostě něvěřím, ale bohužel nevím na jakou kapacitu je v současné chvíli nakodovaná autobaterie v BCM.