-
Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody
Jairo, zaujíma ťa dĺžka samotnej reťaze, alebo dĺžka vysunutia napínáku? Ak reťaze to by šlo, ale vysunutie napínáku záleži aj od opotrebenia a tolerancií ozubených kolies a klzných líšt. Aj malé odchylky u dielov spôsobia na napínáku odchylku v milimetroch. (vid funkcia tg) Takže presná odpoveď neexistuje.
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
-
Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
Ja by som do toho ruského napínáku nešiel. Reťaz je dlhá a kvôli tepelnej rozťažnosti ho na doraz dotiahnuť nemôžte, musíte tam nechať malú vôľu. Problém je, že tato vôľa sa za jazdy poriadne nevymedzí, lebo pri prerábke odvŕtate guličkový ventil a bez ventilu bude pri rázoch reťaze počas celého behu motora lietať piest napínáku vo vymedzenej vôli. Tlak oleja a struny na správnu funkciu nestačí, ventil je dôležitý.
-
Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody
25 zubov
-
Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody
Tlak pružiny môjho napínáku je 6kg na začiatku a 11kg na konci. Priemer piestu mám 15mm a tlak oleja mám vyšší. Ale správna úvaha, že funguje aj ako samostav-tlmič rázov. Ak motor zastane v nevhodnej polohe vačková hriaďeľ sa vďaka ventilovým pružinám snaží pretočiť kľukovkou v smere otáčania motora a tlačí na napínák. Pri vyťahanej reťazi, opotrebovaných klzných lištách, blbej kombinácii tolerancii pružín, môže reťaz skočiť po odstavení motora lhotakovou moznosťou 4 alebo 5.
-
Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
v starých TSI hrkajú nenapnuté reťaze, v nových hydraulicke nastavovače vačkových hriadelí. priemer piestu v napinaku je 15mm a olej v nom slúži na tlak, ale aj ako tlmič, preto bez oleja to bude hrkať. A či olej vytečie alebo nie záleží na polohe v akej zastaví motor. Ak niekto skúsil točiť vačkovou hriaďelou vie, že na pretočenie treba značnú silu aby sa prekonala pružina ventilu (aj pružina vysokotlakového čerpadla), po prekonaní pružiny zas naopak vačka ženie cez rozvod kľuku. To vytvára napínanie reťaze stridavo na jednej a druhej strane. Ak motor zastaví v polohe, že reťaz je napnutá na strane napínáku a napínák má mäkšiu pružinu ako vyvoláva ťah ventilovej pružiny a pružiny čerpadla, tak napínák je prekonaný, zasúva sa, olej z neho sa vytláča a pri ďalšom štarte sa ozve hrkotanie.
-
Benzin v oleji 1.2 TSI
Kolíček, akú máš spotrebu keď to držíš nad 3000ot/min?
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
-
Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
Pawouk dik za fotky. Mne sa z tej poslednej fotky zdá že články ktoré sú v rade 4 sú hrubšie ako članky v rade s 5mi kusmi. Myslím, že súčet hrúbok tenších 5článkov je zhodný so 4mi hrubšími. Ale aj tak celkovo tá reťaz z rapida mi nepríde oveľa odolnejšia oproti starej tenkej. Ja to vravím stále, problém nie je ani tak reťazi ale v napínáku.
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
- Řetěz v rozvodech 1.2 TSI
voodoo123
Uživatel
-
Registrace
-
Poslední návštěva