Ahoj všem. Jsem auto-začátečník, moje první auto je škoda fabia 1.2, koupil jsem jí od rodičů. Doteď sní nebyl jediný problem, je 5 let stará a řídil jí jen můj opatrný otec. Všechny servisní záznam, kontroly, výměny, oleje...všechno tip top. Přišla moje první zima s mojí stříbrnou holkou a dostala mě dokolen.
Byl jsem 14 dní, pracovně v jižních čechách - a auto stálo venku a odpočívalo. Nikdo s ním nic nedělal...
Když jsem se dneska pokoušel nastartoval, celý auto se divně zachvělo a okamžitě chcípla. Takhle jsem to zkusil snad desetkrát , mezitím otevřel i kapotu a mrknul jestli nic nevyteklo, neteče, provozní naplně, jestli něco nezamrzlo všechno OK. Hm divné. Takže sem zalez zpátky do auta a zkusil to s plynem...stejný problém ECU prostě vubec neříkala motoru aby přidal otáčky. Myslel jsem si, že za tech 14 dní se tam třeba usadila nějaká voda, nebo stekl všechen olej zpátky do vany. Takže tomu otáčky třeba pomůžou, to udržet naběhlý než chcípně. Takhle jsem to zkusil zase desetkrát a stejně nic, lehky pokus o otáčky tam byl, ale stejně do 3 sekund chcípla. Nezbylo mi tedy asi nic jiného než jí pořádně vohulit, vím, že se to nemá ale prostě sem tomu studenýmu motoru zatopil podkotlem a nastartoval s plně sešláplým plynem. Skoro držel ....OK zkusil jsem ještě jednou. Dostal jsem se na 7000 tisic otáček, po třech sekundach, když sem viděl, že drží snížil jsem na 3000 a 15 sekundách už sem zahříval na dva tisíce ...zkusil jsem dát nohu z plynu...ok drží udržovací (neutrál) otáčky. To sem si oddech, protože sem myslel, že ho snad budu muset nechat odtáhnout do servisu. Vypnul jsem motor, zkusil to ještě jednou běžně nastartovat bez plynu. A naběhnnul bezproblémů. Jenže! Od motoru je slyšet jakési klokotání, takový šelest, jak kdyby o sebe třeli plasty - kontroloval jsem nic mu nebrání ani nevadí. A co je horší, svítí chyba elektroniky motoru. Ještě přidám informaci, že ze začátku dost kouřil, bílej a docela smradlavej dým. To je ale asi u studenýho motoru ze začátku normální ne ? Kor když startoval hodněkrát, byla tam asi i tím chcípnutím nespálená směs a taaak...V každém případě sem ho nakonec zahřál i přes tu svítíci kontrolku ( doufam, že to neva) na provozní teplotu - auto už nekouřilo a vypadá všechno ok. Jen divně mlatí motor, již popisovaný zvuk a svítí ta kontrolka.
Vždycky tankuju na EuroOil ten aditivovaný benzín Optimal 95, s tím, že dělám pro auto něco navíc, než jen obyčejný natural.
Co stím ? Budu strašně rád za rady, informace, řešení...jak říkám sem nováček v motorismu, rozumím tomu jen povrchově a s autem nebyly nikdy problemy. Jestli se to stalo tím, že stálo 14 dní, bez ježdění ...nebo nevím čím.
Zkoušel jsem i odpojit baterii na minutu, myslel jsem si, že to třeba vyresetuje tu elektronickou jednotku co to hlídá, a že třeba zhasne, pokud už ta závada neexistuje. Ale nezhasla...tak nevím jestli se dá vůbec baterií vyresetovat. Nebo se zapisuje na nějakou EEPROMku.
Děkuju všem zdějším odborníkum za pomoc a informace.