Zdravím všechny,
Obracím se na vás s prosbou o radu nebo nápady.
Mám Supa 2017, najeto 214 tis a pri studeném startu byly slyšet rozvody, plus i po zahřátí cvakání z místa rozvodů. Byly vyměněny komplet rozvody ( napínák byl už na 7 zubů myslím ) a magnet na vačce sání. Použili se originální díly a když se mi auto vrátilo, vydávalo divné zvuky ( to cvakání se neztratilo ) a postupně začal motor znít jak diesel. Mechanik mi poradil jestli to není i ten druhý magnet, tak jsem ho odpojil a motor hned utichl. Vyměnil se tedy i druhý magnet a auto se zdálo ba volnoběh v pohodě. Bohužel jsme ale neudělali testovací jízdu ( pospíchal jsem pryč ). Druhý den jsem konečně vyjel a autem do práce a po zahřátí začal motor zase klapat a i od 2500 otáček i dunit. Zkusil jsem tedy znovu odpojit tan zadní magnet a motor zase utichl. Mechanik si zase vzal auto k sobě, našel že se lehce hnuly na rozvodech nějaká závaží a zjistil i že je vyrachtany silentblok na převodovce. Včera mi to dovezl a přijde mi že se motor lehce utichl, pořád tam ale slyším klepání a občas i lehké zakopnutí motoru. Plus mi přijde že už ne tolik, ale že motor stále víc duní, než by měl a než se dělaly rozvody. Mechanik byl i ve škodovce na diagnostice, kde nebyla žádná chyba ohledně motoru, ale nahrávaly novy soft do převodovky, protože ta vyhodila chybu. Podle mechanika to může být už jen dvouhmota...
Začínám být lehce zoufalý, protože auto doteď fungovalo dobře, bez problémů ale bohužel to stále není to auto co jsem znal. Výkonově mi přijde stejné jako předtím a při jízdě nevynechává, jen prostě podle mě víc duní než bylo předtím.
Napadá vás někoho co by to mohlo, nebo případně nějaké doporučení kam s tím zajít? Mechanik už podle mě neví co dál...
Díky za vaše rady, plus přikládám video při odpojení magnetu, jak motor zněl, než se udělalo seřízení těch závaží.
VID_20231028_153907.mp4