Jak jsem řešil Posilovač
Fabia combi 1.9TDI 74KW r.v 2000
Příznaky
1. ze začátku "mžourání "světel a vnitřního osvětlení při zastaveném autě kdy jsem netočil volantem většinou se to dělo večer a nebo když pršelo nebo bylo vlhko
2. po krátké době od prvního příznaku občas šel volant více ztuha
3. po nějakém tom měsíci se mi už objevovala signalizace volantu s vykřičníkem a servo šlo častěji a častěji ztuha bylo to znát hlavně při parkování před supermarketem a zajíždění do garáže
Jak jsem to řešil
Nejprve jsem zkoušel hladinu kapaliny v servu posilovače přístup k víčku nádobky se servo kapalinou na (vyndat baterku, vyndat airbox, vyndat plastový box na baterii a pod nim je zelené víčko (TRW) nebo šedé víčko (KOYO) nádobky) kapalina byla OK, pro jistotu jsem zkontroloval manžety na posilovači zda nejsou od kapaliny nebo nejsou popraskané.
Pak jsem se chtěl podívat na senzor úhlu natočení volantu (ten se nachází skoro u hřebene posilovače na hřídeli od volantu) přístup k senzoru na (vyndat airbox, dát stranou odhlučňovací filc nad čidlem - je pak lépe vidět na samotný senzor, imbusem povolit horní šroub čidla- já to dělal zezhora, pak rukou jsem šroubek vytočil a vyndal, druhý šroubek je přístupný zespoda - sundat kolo a už by mělo bejt na šroub dobře vidět já jsem si dal ještě noviny na nápravnici aby mě šroubek neskončil někde vně. a na špičku imbusu dal vaselinu aby tam po vyšroubování šroubek držel a nespadl - je tam opravdu špatný přístup já měl 20cm dlouhý imbus ten byl akorát. samozřejmě oba šroubky se dají vyndat spodem ale mě přišel ten horní líp vyndat vrchem.
čidlo jsem si nechal připojené k servu a jen sem si ho povytáhl rozdělal a vysušil nastříkal bezbarvým lakem kvůli odražení vlhkosti.namontoval zpátky, a kupodivu se nic nezměnilo bylo to pak jen snad horší. takže zbytečná práce
zde je umístě no na posilovači ten senzor úhlu
senzor pohled od kola zespodu
Pro ověření že je senzor úhlu v háji jsem ho odpojil od servočerpadla (stačí si sundat přední levou mlhovku a za ní uvidíte servočerpadlo stačí odpojit konektor úplně napravo když stojíte čelem k autu) auto se chovalo stejně jako předtím Tužší volant (světla už nemžourali protože vadné čidlo bylo odpojeno a nedávalo špatné signály servu a tudíž zbytečně nekolísalo napětí nebo proud teď nevím protože falešný signál uvedl na chvilku do chodu servo které má velký odběr a v tu chvíli nezbylo tolik šťávy pro světla)usoudil jsem že je potřeba čidlo nové když jsem viděl ty ceny za senzor myslel jsem že mě vomejou nakonec jsem ho koupil v prondu za TRW 2600kč s tím že staré sem jim musel vrátit ... pozn. k servu TRW jedině TRW senzor a ke KOYO jedině KOYO nejde to kombinovat! čidlo jsem vyměnil a je po problémech musim zaklepat.
zde je přístup k vyndání mkhovky stačí vytrhnout plast vedle ní a dostanete se ke šroubům
odpojit ten konektor napravo
zde oba senzory
Když jsem natahoval nový senzor měl jsem sundaný podběh a narazil jsem na kryt servočerpadla který se rozpadl jak čokoládový mikuláš (křehký) tak jsem ten plast sundal a vyndal jsem také vodou nacucaný molitan co byl okolo servočerpadla (nepochopitelně hadice která odvádí vodu z kanálků pod baterkou ústila přímo na servočerpadlo...)