Ládik ML Vloženo 25. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2010 (editace) Som novým členom a zdravím všetkých aktívných členov Škodoviek. Pripravujem Formana na úpravu. Vopred Ďakujem za odpovede Zatiaľ otázky: 1.) Dosadím do Fmena sedadla z peugeota 607 v koži a s v elektrickom prevedení (iba predné). Samozrejme počítam s maximalnými úpravymi koľajničiek . Neviem či sedadla tam vyjdu. ??? 2.) Môžem po znižení svetlej vyšky podvozku, rozšíriť obe nápravy o 4 cm ?( náboj : 2cm ) - Je to znížené cca 5 - 6 cm - možno aj viac. Na origináloch to bolo dosť nízko a teraz fú ha. Neviem či to nebude zachytávať o blatníky. 3.) Máte skúsenosti s prerabkou prednej nápravy na Fačkach, konkrétne výmena prednej Nápravnice a Ramien pre uchytenie Stabilizatora ? Ma to fakt lepšie jazdné vlastnosti v zákrutach??? 4.) Aké sú opatrenia pri odhlučnení karosérie od vibrácií ??? počul som o montážnych penách a pod. úpravach no bojím sa to použiť, nechcem pri nehode zblknuť jak fakľa. 5.) Neviem či niekto skúšal, ale zaujimalo by ma aka je najlepšia spotreba pri 5 rych. stupni, pri akých otáčkach motora, resp. pri akej rýchlosti ? Pomohlo by to 6.) Veľmi základna otázka: Ako dokážem ustáliť resp. maximalne ukotviť zadok Fmena, aby sa mi tak nekyvotal v zákrutách ??? Už šesť krát som dostal hodiny... Auto využívam na prejazd dlhších tratí. Týždenne min. 300 km. Mam aj ďalšie otázky, ale to na neskôr. Ďík za odpovede. Editováno: 25. Prosinec 2010, autor: Ládik ML Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2010 1) Vezmi metr a odměř si šířku pro jednotlivé sedadlo - a pak sedadlo v P 607 a počítej. Uprostřed musí zůstat místo pro spony pásů a ruční brzdu. 2) Nemůžeš bez "vytažení" blatníků do stran - buď musíš vykrojit větší díru (odstranit lemy), nebo je vyklonit do stran, aby se kolo při propérování schovalo do podběhu a nerozsekla se guma o plech. Zase - vezmi metr a při kole bez rozšiřovacích podložek si změř odstup mezi plechem blatníku a vnějškem kola - odečti 2cm plus rezervu a máš výsledek, jak daleko musíš dostat blatník ze současné pozice. 3) Nepíšeš, čím chceš origo díly nahradit - nelze odpovědět. 4) Stavební pěny mívají nehořlavou úpravu, minimálně samozhášivou. Auto při havárii nechytne od pěny, ale většinou od benzínu nebo od zkratu v elektrice. Tlumení kastle musíš začít od zamezení rezonance dílů vyrobených původně z tenkého jednoduchého plechu - podlaha, přepážka mezi motorem a kabinou, dvěře, kapota, střecha - buď přivařením výztuh z plechových profilů, nebo nalepením pásů materiálu tlumícího vibrace (pásů kvůli váze - nejideálnější by bylo polepení po celé ploše). 5) Nejnižší spotřeba je vždycky v okamžiku, kdy má motor nejvyšší točivý moment - najdi si grafy výkonu a točivého momentu (bývají i v údržbových příručkách) a podle otáček a převodových poměrů (nezapomeň na započítání hodnoty stálého převodu v rozvodovce = diferenciálu) si vypočítej počet otáček kol - vynásobením obvodem kol vypočítáš rychlost jízdy. Takhle se dá vypočítat nejideálnější spotřeba na kterémkoliv převodovém stupni, stejně jako počet otáček, na které je potřeba jet, aby se auto pohybovalo těsně pod limitem zákonem určených rychlostí. Je to přesnější než používat mechanický tachometr s jeho velkou toleranční chybou. Sám jsem takto jezdil téměř 6 let - a pokud jsem se spolehl na údaj otáčkoměru (pravidelně 1x ročně kontrolovaný v dílně profi otáčkoměrem), nestalo se mi, že bych kontrolním bodem projel nad limitem. 6) Myslím, že největší chyba bude mezi sedadlem řidiče a volantem - pokud se nepřestaneš pokoušet s předohrabem o drifting nebo se nepřestaneš předvádět "sekáním zatáček" ve vysoké rychlosti, když přitom pokoušís hranice fyziky, nepomůže Ti ani svěcená voda. Jinak mírně pomáhá zvětšení zadního rozchodu a náhrada tlumičů a pružin za kratší a tužší variantu - výrobci mají pro každé auto sady, které jsou optimalizované i podle nejčastěji využívaného zatížení, ale Forman je Forman a s dlouhým zadkem nemůžeš čekat, že se nevykývne do strany. Tady vidíš, že začít musíš především sám u sebe a s tím, co změříš přímo na vlastním autě - a nečekat, až to někdo udělá za Tebe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ládik ML Vloženo 25. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2010 For " Ekkar z Bastlírny " Tak pre vysvetlenie: ( niesom začiatočník u škodoviek, ale u škodovackého fóra) - ( niesom v škôlke, a riešim tu dosť závažne problémy) - normálna debata Odpovede k zodpovedaným otázkam: 1) Totiž som sa pýtal či nevie nahodou niekto o tejto možnosti sedadiel. Asi, keby som mal doma sedadla zo 607, tak si to istotne aj sám zmeriam a nerozpisujem to tuna. 2) Aj napriek rozpisanemu postupu a uprave som videl auta s podobným systemom rozšírenia bez úpravy, čo ma zarazilo. Rozšírim uvidím. 3) No k stabilizatoru, dodám iba to, že osobne viem že na fačka sa davaju ramena s napravnicou z felicie, ktoré su už upravene na uchytenie daného stabilizatora. Iné ramena nepripadajú do úvahy. Pýtal som sa na 4) V sučastosti je viac druhov montážných pien, mne odporučali tie proti mrazom s veľmi dobrým tesiacim a plniacim učinkom - pokiaľ viem z vlastnej skusenosti, horia neuveriteľne rýchlo. Čakal som skôr napady z akych automobilov môžem použit tesiace platy - hlavne na spodnu časť karosérie, kedže hlavne vybracie idu od vozovky. 5) Tento bod je veľmi pekne spracovaný - za to Ťi ďakujem - pozisťujem a využijem to . 6) Viem že chyba nieje medzi sedadlom vodiča a volantom (teda mnou). Auto je ročník 93, a to je dosť. Prežilo veľa. Nanovo som prevaril karosériu, a je na nej nova strieborná metalíza. Na aute si až tak nedovoľujem, bolo by ho škoda. Buď mam v zadu zle pneumatiky, alebo neviem. Dokonca sa mi zdá že jedna zadna strana je mäkšia ako ta druha, čo to asi spôsobuje. Ano - mam zakupeny športove ztvrdeneé pružiny aj s silnejšími-tvrdšími tlmičami, no zatiaľ som to dal iba na prednú napravu a som spokojny veľmi. Zadok auta ma ešte zlobí. Myslel som si že ma niekto skusenosti s upravami ťažiska karosérie, upravenie hmotnosti v predu a v zadu. Dalo by sa to veľmi dobre využiť pri prednom náhone. A " KYVOTANIE" som nemyslel vychyľovanie v zákrutách - ale takpovediac hojdanie karosérie. (Tady vidíš, že začít musíš především sám u sebe a s tím, co změříš přímo na vlastním autě - a nečekat, až to někdo udělá za Tebe) - tak A "tomu" ja nechápem - ja sam u seba ??? a čo ja chcem aby niekto spravil niečo za mňa ??? TAK TO NIE ! Som sa chcel iba poradiť , a podeliť sa o skusenosti v tejto oblasti. No vidím že veľa tunerov tu nieje. Mal som aj Citroen XM 2,1 TD kompletku - no radšej som zostal u fačka. Viem že jazdne vlastnosti fačka sa daju upraviť lebo je to jednoduche auto z hľadiska konštrukcie. Ale aj tak dik za komentár. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2010 No vidíš, jak to jde - hezky popíšeš, cos už udělal a co se chystáš udělat. Toho pažouta není problém najít někde v bazaru nebo v prodejně a oměřit - nenápadně. A k tomu naklánění - nediv se, když máš vyměněnou jen polovičku podvozku. Až to zkrátíš a přitvrdíš celé, budeš doma - ten zadek, co se naklání do stran i v mírné zatáčce je jednak vysoko těžiště, druhak právě ty nevyměněné origo pružiny & tlumiče vzadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.