Publikováno Leden 1, 201114 r čau lidi,potřeboval bych radu,jak mám zapojit na favorita s karbecem otáčkoměr s felicie,nedávno jsem tam dával palubky z felcky a nevím jak zapojit otáčkoměr
Leden 1, 201114 r U karbcáku to bude problém - tam patří jiný otáčkoměr, než do vstřikového. Rozdíl je ve vstupním signálu - ten pro karbcák si "bral" impulsy z nízkonapěťové strany zapalovací cívky, přetvarovával je speciálním integrovaným obvodem na stejnosměrný signál (MAF115) a ten "měřil" ručičkovým přístrojem. Ocejchovat se to dalo i obyčejným transformátorem s výstupním napětím 10-12V a s jednoduchým nebo dvojcestým usměrňovačem - pokud se použilo jednocestné usměrnění, musel otáčkoměr ukázat po přivedení takového napětí na svůj vstup hodnotu 1500rpm a když se použilo dvojcestné usměrnění, tak hodnotu 3000rpm. Felicie už byly všecky vstřikové (aspoň na tuzemském trhu), takže palubní deska dostávala signál z ŘJ motoru a netuším, jestli to byly impulsy o stejném kmitočtu, s jakým šly z ŘJ zapalovací impulsy na zapalovací trafo nebo později u MPI na lištu. Těch feliciových palubek byly minimálně 3 různé verze a na tuhle otázku by mohl odpovědět jedině někdo, kdo podrobně zná princip funkce všech - a musel bys sem dát přesný typ a nejlíp i fotku přední i zadní strany toho sdruženého přístrojového panelu, aby se dalo líp poradit. Možná že by se někdo takový našel i vedle u "feliciářů" - zkus nejdřív hledat tam.
Leden 1, 201114 r Autor jj jasné,takže to nebude tak lehké jak jsem si představoval,no musím to nějak vyřešit aby to fungovalo a ty se v tom celkem vyznáš jak jsem četl
Leden 1, 201114 r Vyznám, ale nemám přesnější informace o tom, jak to je zapojené ve vstřikových Favoritech a ve Felinách - dodělával jsem to jen do několika karbcových a to tím způsobem, že se měnil buď jen budík z vrakáče za původní hodiny, nebo se přehazoval původní tachometr (kvůli kilometrům) do nového přístrojového štítu. U některých favoritů bylo potřeba natáhnout další drát od cívky ke konketoru pod palubovkou, u jiných už byl a stačilo jen osadit ten budík a připájet na desce propojku. Těch verzí bylo moc podle druhu výbavy (lišila se elektroinstalace) a ročníku výroby - minimálně 4-5 u Favoritů a nejmíň 3 u Felin. Takže vždycky to bylo spíš takový "Azore hledej!" se zkoušečkou nebo měřákem v ruce...
Leden 5, 201114 r Autor ty myslíš co,aby jsem vyfotil??ten plošňák kde jsou ty budíky přimontované??a ten typ kde zjistím té přístrojovky
Leden 5, 201114 r Tady: ODKAZ jsem nalinkoval odkazy na knížky, kde jsou i schémata elektriky - do Favorita. Stejné nakladatelství vydalo i knížky o Felinách.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.