kajosekXXX Vloženo 1. leden 2011 Sdílet Vloženo 1. leden 2011 čau lidi,potřeboval bych radu,jak mám zapojit na favorita s karbecem otáčkoměr s felicie,nedávno jsem tam dával palubky z felcky a nevím jak zapojit otáčkoměr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. leden 2011 Sdílet Vloženo 1. leden 2011 U karbcáku to bude problém - tam patří jiný otáčkoměr, než do vstřikového. Rozdíl je ve vstupním signálu - ten pro karbcák si "bral" impulsy z nízkonapěťové strany zapalovací cívky, přetvarovával je speciálním integrovaným obvodem na stejnosměrný signál (MAF115) a ten "měřil" ručičkovým přístrojem. Ocejchovat se to dalo i obyčejným transformátorem s výstupním napětím 10-12V a s jednoduchým nebo dvojcestým usměrňovačem - pokud se použilo jednocestné usměrnění, musel otáčkoměr ukázat po přivedení takového napětí na svůj vstup hodnotu 1500rpm a když se použilo dvojcestné usměrnění, tak hodnotu 3000rpm. Felicie už byly všecky vstřikové (aspoň na tuzemském trhu), takže palubní deska dostávala signál z ŘJ motoru a netuším, jestli to byly impulsy o stejném kmitočtu, s jakým šly z ŘJ zapalovací impulsy na zapalovací trafo nebo později u MPI na lištu. Těch feliciových palubek byly minimálně 3 různé verze a na tuhle otázku by mohl odpovědět jedině někdo, kdo podrobně zná princip funkce všech - a musel bys sem dát přesný typ a nejlíp i fotku přední i zadní strany toho sdruženého přístrojového panelu, aby se dalo líp poradit. Možná že by se někdo takový našel i vedle u "feliciářů" - zkus nejdřív hledat tam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajosekXXX Vloženo 1. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 1. leden 2011 jj jasné,takže to nebude tak lehké jak jsem si představoval,no musím to nějak vyřešit aby to fungovalo a ty se v tom celkem vyznáš jak jsem četl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. leden 2011 Sdílet Vloženo 1. leden 2011 Vyznám, ale nemám přesnější informace o tom, jak to je zapojené ve vstřikových Favoritech a ve Felinách - dodělával jsem to jen do několika karbcových a to tím způsobem, že se měnil buď jen budík z vrakáče za původní hodiny, nebo se přehazoval původní tachometr (kvůli kilometrům) do nového přístrojového štítu. U některých favoritů bylo potřeba natáhnout další drát od cívky ke konketoru pod palubovkou, u jiných už byl a stačilo jen osadit ten budík a připájet na desce propojku. Těch verzí bylo moc podle druhu výbavy (lišila se elektroinstalace) a ročníku výroby - minimálně 4-5 u Favoritů a nejmíň 3 u Felin. Takže vždycky to bylo spíš takový "Azore hledej!" se zkoušečkou nebo měřákem v ruce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajosekXXX Vloženo 5. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. leden 2011 ty myslíš co,aby jsem vyfotil??ten plošňák kde jsou ty budíky přimontované??a ten typ kde zjistím té přístrojovky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Tady: ODKAZ jsem nalinkoval odkazy na knížky, kde jsou i schémata elektriky - do Favorita. Stejné nakladatelství vydalo i knížky o Felinách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.