skockin Vloženo 19. leden 2011 Sdílet Vloženo 19. leden 2011 Zdravím, koupil jsem Octávku 1, 1.9 tdi, 66 kW (dle předchozího majitele čipnuto na 83kW). Podle štítku, co jsem našel v motorovém prostoru, tam naposledy nalil OMV Bixxol premium 5W-30 long V7 (rukou psáno na štítku). Co jsem našel, tak to bude asi tento http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1469 . No a já bych raději přešel z longlife oleje na nelonglife olej. A ted se ptám - mám to dělat? Co je pravdy na tom, že to není uplně nejlepší pro motor ho nechat koupat tak dlouho v těch sr.... Auto je QG1 tedy s proměnlivými intervaly. Co je tam fyzicky jinak, že to spadá do QG1 a ne QG0 či QG2? A to že to má zvýšený výkon by oleji vadit nemělo že? Tak a ted co vybrat? Něco co má VW 505 00, VW 505 01 třeba tohle??: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1286 . (ten bixxol co tam ted je, má 507 00??? je to v pořádku? Dle "návodu" by tam mělo být 506 00 či 506 01) Díky moc Martin Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 19. leden 2011 Sdílet Vloženo 19. leden 2011 (editace) Obecná pravidla použití motorových olejů norem VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen. Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00 Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00 Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00 - pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek. Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!). - pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně). - pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!! - pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem. - pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit. Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2. Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené!! Pro motory R5 a V10 TDi vyrobené od ledna 2006 a vybavené DPF, koncern Volkswagen umožňuje použití oleje s normou VW507.00 Editováno: 22. leden 2011, autor: Wojnar 3 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 19. leden 2011 Sdílet Vloženo 19. leden 2011 (editace) Z toho je jasné, že pokud máš QG1 nemusíš nic dělat, jen hlídat interval 15.000 km. Anebo si to dát překódovat ať to hlídá ŘJ. Jinak se stejně doporučuje, teda spíš nedoporučuje těch 15.000 striktně dodržovat a měnit olej raději dřiv. Mám taky QG1 a překódovávat to nebudu, páč chci měnit olej dříve a na to mně neupozorní ani pevný interval (15.000) QG2. Nakonec je tam i, že VW 507.00 NEVADÍ. PS: Záměrně needituju předchozí příspěvek, ale píšu rovnou nový abych nekazil tak krásný popis pravidel, když už jsem se s tím tak s*al. Jo, a tady je zdroj ze kterého jsem čerpal. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/3-INFORMACE/14-Pouziti-oleju-pro-diesely-VW Editováno: 22. leden 2011, autor: Wojnar Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lanny Vloženo 19. leden 2011 Sdílet Vloženo 19. leden 2011 To Wojnar: moc pěkný a vyčerpávající příspěvek ! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky