Práveže koncové polohy ti môžu fungovať, chyba môže byť v tých medzi polohách. Tá klapka z otvoreného stavu ide do polky dráhy do tzv. proti prievanového režimu a až následne pokračuje do úplne zatvoreného pri recirkulácií. Klapka tiež redukuje prúdenie napr. na diaľnici aby sa do interiéru netlačil vzduch pretlakom.
Dokáže sa to práve seknút v polohe kedy neprepúšťa vzduch ani z vonku ani z vnútra interiéru.
Osobne sa mi to stalo a prejavilo tak, že motor klímy tlačil vzduch na max výkon ale dnu išiel ozaj len slabý vánok. Problém bol potencimeter v motorčeku, ktorý mal prerušenú dráhu niekde uprostred. Zvyčajne môže byť len mazivom kontaminovaný, stačí ak bežec na poťaku stratí polohu a ona sa zastaví v tej polohe.
A čo vraví inak diagnostika?
Zdravím, založil jsem toto téma, protože jsem nenašel místo, kde by se někdo věnoval přímo a jen tomuto tématu.
Budu rád, když sem napíšete své rady a poznatky z praxe.
Člověk si koupí nové auto např. Škodu Scala 1.0TSI 85kw rok 24. Podepíše papíry, potřese pravicí, dostane klíčky, sedne a jede.
Ale co teď? Jak se mám k autu chovat? Čeká mě zajetí motoru. Všichni chceme kvalitně zajetý motor. -ALE Jak? Jaké otáčky dodržovat? Delší trasy - kratší trasy? Kdy motoru začít přídávat? Do té doby dávat plyn jen do půlky? Když dojedu, nechávat "vychladit" turbo? Po kolika ujetých KM je motor zajetý?
Napište a poraďte nejen mně, ale i ostatním jak na to a pojďme se o tom trochu pobavit.
Předem děkuji za všechny sdílené zkušenosti.
Těžko říct, co se týče mě - nejsem moc vysoký a nemám problém s nastavením sedačky řidiče a ani středová loketní opěrka mi nečiní problém. Podotýkám, že mám SIII ve verzi Sportline, takže sedačky jsou o něco odlišné než u ostatních verzí. Naopak ani delší cesty ( klidně 1000 km) mi nečiní nějaké zdravotní problémy (a to i přes to, že mě občas zlobí záda).
Doporučil bych vyzkoušet sedačku v jiném S III.
Původní Kodiaq měl volitelně možnost přímé kontroly tlaku v pneumatikách - Asistent KONTROLY tlaku v pneumatikách. Nová verze podle návodu už nikoliv a zůstal jenom Asistent SLEDOVÁNÍ tlaku v pneumatikách. Nevíte, jestli by nešla nějak doplnit? Třeba kódováním + doplnění čteček + samozřejmě samotné senzory? Ten nepřímý způsob, který koncern obvykle používá je k ničemu. Dokonce i S4 má možnost přímého měření a má stejný infotainment.