Publikováno Březen 25, 201114 r Mam taký problem, ze ked startujem,tak bez plynu nenastartuje. Mne sa vidi, ze tam sitic nefunguje. Jedno je, ci je teply alebo studeny motor, musim startovat s plynom. Co tam moze byt za chybu? Kolko by ma asi vysla oprava ak je vadny automaticky sitic? Jedna sa o Škoda Felicia 1,6 benzin. Diky. Upraveno Březen 25, 201114 r od SLAMO
Březen 25, 201114 r Největší chyba je u Tebe doma mezi stoličkou a klábosnicí... Felicie "jednašestka" má vícebodové vstřikování paliva, takže jí porucha "automatického sytiče" dosti dobře nehrozí - to si pleteš se starším karburátorovým Favoritem, který takové zařízení skutečně měl. Sytič nahrazuje speciální režim přípravy směsi a posunu okamžiku zážehu, který řídicí jednotka Tvého motoru používá v okamžiku startu - bude tam asi nějaká chyba v nastavení a bez kontroly elektronickou cestou ji nejsi schopný ani zjistit, natož opravit. Ve Tvém konkrétním případě doporučím obrátit se na odbornou opravnu, nemusí být zrovna značková, ale měl by to být člověk s odborností automechanik a s přístupem k zařízení nazývanému VAG, který poleze pod kapotu - Ty sám to radši nedělej, s takovými znalostmi o vozidle si jen přiděláš ještě víc problémů než máš doposud.
Březen 25, 201114 r Autor Inac urazlive narazky, ako "Největší chyba je u Tebe doma mezi stoličkou a klábosnicí..." si mozes odpustit. Som sa normalne a slusne pytal a dufam, ze na slusnom fóre. Ja tú Feldu nepoznam, kupil to teraz chlapec a ma to taku zavadu. Ja mam Feldu 1,3 a podla toho, ze sitic je zapnuty pri starte a automaticky sa vypne, som povazoval sitic za automatický. Manualny je zrejme napr. na Š105. Ale aj tak diky za solidnu odpoved. Upraveno Březen 25, 201114 r od SLAMO
Březen 25, 201114 r Ani Feli 1,3 neměla automatický sytič - protože se už od prvopočátku vyráběla se vstřikováním, nejdřív (modelové ročníky 95 a 96) s jednobodovým (stejné vstřikování SPI jako poslední modely Favoritů), později s vícebodovým vstřikem MPI. Abys mohl mluvit u Felicie o nějakém sytiči, musel bys mít některou z Felicií, určených výhradně pro export do méně rozvinutých zemí, které i přes ročník výroby daleko po datu, od kterého se i do staršího Favorita přestal montovat karburátor Pierburg, byly tímto typem zařízení pro přípravu směsi osazovány. Na trh v ČR ani v SR se neměla dostat ani jediná - nesplňovaly pro danou dobu uvádění do provozu požadovanou emisní normu Euro. Pokud nějaká taková v těchto zemích jezdí, jedná se buď o nějaký prototyp, nebo amatérskou nepovolenou přestavbu. Prostě jakmile má motor elektronikou řízené vstřikování, o žádném sytiči se u něj nedá mluvit - jen o krátkodobém použití zvláštního režimu vstřikování, které zvýší bohatost směsi a usnadní tak start motoru. Takže zase rána vedle...
Březen 25, 201114 r Autor Tak podla tohoto co si teraz napisal .... Prostě jakmile má motor elektronikou řízené vstřikování, o žádném sytiči se u něj nedá mluvit - jen o krátkodobém použití zvláštního režimu vstřikování, které zvýší bohatost směsi a usnadní tak start motoru. Takže zase rána vedle... ... mi to je už jasné ako to je. Ja mam Feldu 1,3 / 1995 a ta Felda 1,6 je rok 1997. Teda zrejme to zachrani iba servis. Dík.
Leden 5, 201312 r chtěl bych se zeptat, jestli měly sytič i staré dieselové motory, které ještě neměly elektronicky řízené vstřiky nebo žádné dieselové motory (starší i novější) sytič nemají? Pokud neměly sytič, jak byly u starších dieselů řízeny volnoběžné otáčky po studeném startu a jak jsou řízeny u moderních dieselů? Díky
Leden 5, 201312 r Tyto motory mají odstředivý regulátor. Něco jako tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Watt%C5%AFv_odst%C5%99ediv%C3%BD_regul%C3%A1tor Akorát, že neovládá ventil pro přívod páry, ale výšku zdvihu vstřikovacího čerpadla.
Leden 5, 201312 r ten odstředivý regulátor mají i moderní dieselové motory s řídící jednotkou nebo už ne?
Leden 6, 201312 r myslel jsem to tak, jestli u moderních dieselových motorů s řídící jednotkou jsou volnoběžné otáčky při studeném motoru zvyšovány právě tou řídící jednotkou jako u moderních benzinových motorů nebo je to řešeno jinak
Leden 6, 201312 r Ne, napsal jsi: ten odstředivý regulátor mají i moderní dieselové motory s řídící jednotkou nebo už ne? Proto jsem tak odpověděl. Ne, moderní dieslové motory s elektronikou žádný odstředivý regulátor nemají. Volnoběh udržuje elektronika.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.