Jump to content

tom01

Uživatel
  • Content Count

    123
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

20 Excellent

About tom01

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

453 profile views
  1. Dodatečné moduly fungovaly co jsem tu na fóru četl jen na starších autech. Pro Rapid ani Fabii III před fl nic takového neexistuje. I když rád bych se mýlil 😉
  2. No jestli by se kvůli tomu musela měnit i řídící jednotka auta a všechny stahovačky, tak to je tedy spíš ten úlet než něco proveditelného. Ale tušil jsem to. Nezbývá mi než nechat dokodovat aspoň to řidičovo okno, což je tedy skoro na nic, ale aspoň něco...
  3. Přesně, střídám Fabii, která toto před bezmála 20-ti léty měla, Oktávku 2 a občas právě Rapida. Je to děs. Nejsem elektrikář (doma si zapojím tak akorát zásuvku), takže ze schémat toho moc nevyčtu. Tuším, že asi jen o jiném modulu ve dveřích to asi nebude, to už by měl kdekdo. Jde mi jen o to zjistit co vše řádově vyměnit a co by to řádově stálo. Pokud by to nebyl úplně úlet, tak bych to někomu svěřil, klidně Wirerovi 😉. Aspoň bych si udělal výlet na Slovensko 😁
  4. Wirer, už jsi řešil možnost výměny HW s dojezdy z face Fabie? Hodně by mě zajímalo, jestli je něco takového proveditelné a co vše by to obnášelo. Při současném horku...
  5. Hm, zkusím si odpovědět sám... Když se dívám do těch stažených manuálů, tak 02T_0DF má jen 5 rychlostí (tuším že to bude 1,0TSI 70kW dle schéma řazení a je bez dvouhmoty). Pět rychlostí má také 0A4 (dle dvouhmoty asi pro disel 1,4Tdi) a 0CF (dle schéma řazení asi pro 1,0Mpi). Pro 1,0TSI 81kW je převodovka 02U_0DQ - ověřeno na modelu Rapid 1,0TSI (DKR 81kW) má na převodovce vyraženo 0DQ 301 103. Tak to jen tak pro info
  6. tom01

    Škoda Octavia IV (2020)

    Zde kvalitní foto zblízka: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-octavia-combi-maskovani-prototyp.A190604_143003_automoto_fdv/foto Je vidět, že je na tom hodně maskování...
  7. Skvělé, už jsem si stáhl motor 1,0TSI (mám Rapida DKR, 81kW). Dřive jsem si od tebe stáhl 1,0TSI pro Scalu, ale to už je přeci jen trochu jiný motor bližší spíš Oktávce (dvouhmota atd.) Poprosil bych ještě o jednu malou radu, která 6-ti stupňvá manuální převodovka patří k tomuto motoru? Připadá mi, že by to mohla být 02U nebo 02T - osatní jsou DSG, či nějaké automaty?? Je mezi 02U a 02T nějaký rozdíl? I když ono pro moji potřebu je to asi jedno - potřebuji jen postup pro kontrolu hladiny oleje, max. jeho výměnu. Díky moc
  8. Pecka. Sháním toto sice pro Rapida, ale když zkombinuji 1,0TSi ze Scaly a starší příručky z na Rapid 2013/14, tak to zhruba mám. Šlo mi hlavně o motor a ten by měl být identický?
  9. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Chtěl bych poprosit, zda by někdo nasdílel plán servisních prohlídek na Rapid 1,0 TSI (kód motoru DKR). Kdysi to bývalo součástí servisních knížek, které člověk k novému autu dostal. Nyní je to elektronicky a celkem by mě zajímalo, co se po jakých kilometrech má dle výrobce kontrolovat, měnit atd (náplně, svíčky, filtry, klima, podvozek atd. atd.). Nedaří se mi to nikde po webu dohledat. Popř. si to nějak poskládám, pokud by byl servisní plán pro stejný motor v jiném modelu... Snad to není supertajné Díky
  10. tom01

    Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

    Dneska se stejnou fabií u mě zastavil kolega na parkovišti (dostal ji před měsícem). Tak jsem si s tím chvilku sjel (neměl jsem moc času, ale zajímalo mě to). Kvalita sedaček obdoba (seřízování lepší ve Fabii - klasicky růžicí místo pákou jak někde v Peugeotu...), Rapid mi uvnitř připadá na šířku lepší, ale z Fabie lepší výhled. Jízdně jsem nezpozoroval nějaký citelný rozdíl (kola opravdu R15, a jel jsem fakt kousek na 10 minut - nebyl moc čas). Moje rychlé postřehy - oproti Rapidu se to startuje tlačítkem (Rapid klasika klíčkem), dojezdy na všech 4 oknech s DO ovládáním (Rapid jen u řidiče s tím že DO jde údajně dokódovat - ale jen u řidiče), couvací kamera (na Rapidu jen zadní čidla). Zadní sedačky - citelně méně místa oproti Rapidu, zadní opěradlo na fabii bez průvlaku pro lyže s loketkou (což Rapid má a docela oceňuji - na běžky nebo dvoje sjezdovky super). Kufr samozřejmě o dost větší, ale ten v Rapidu SB mi stačí. Vizuálně (což je čistě subjektivní) je Rapid SB na R16 s větším zadním sklem takový šmrncovnější, než Fabka na R15... Sečteno potrženo, zůstávám u Rapida - je prostorově vyváženější. Jízdní vlastnosti obdobné. Ve fabii se vzadu krčíte jen proto, abyste měli rekordní kufr (i když do nedávna ve F II combi jsem to tak měl ). Chybějící dojezdy zkousnu, už jsem si stejně musel zvyknout. Absenci hagusů u mě kompnezuje průvlak na lyže což, mám několikrát vyzkoušeno je to ve výsledku pohodlnější. Couvací kameru nepotřebuju, donedávna jsem neměl ani zadní čidla. No nebudu z toho víc dělat vědu. Auta jsou to dost podobná až na tem poměr objem kufru / místo vzadu. Takže se ani nedivím, že Fabie Combi pomalu skončí a bude na výběr mezi Scalou a Kamíqem... Všem dík za jejich postřehy a rady
  11. tom01

    Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

    Fabia je ještě "poslední" s 81 kW manuál.Takže motorizace stejná. Na Rapidu mám kola R16, Fabia nevim je to také style plus. Trochu jsem sám popřemýšlel o prioritách a kloním se spíš k Rapidu s větší kabinou a kufrem tak akorát. Pro mladou rodinu mi to připadá lepší. S Fabií si sjedu, uvidím sám. Díky za vaše postřehy.
  12. tom01

    Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

    Také mám teď dilema. Jezdím od podzimu Rapidem SB style plus mr 2019. Je to firemní na 3 roky oper. leasing, pak bych jej rád odkoupil. Teď mám ještě možnost naskočit do čerstvě vyrobené Fabie 3 combi style plus ve stejném režimu. S tou Fabií si určitě pro srovnání sjedu. Půjčím si to na den dva. Ale Boban píše např. o citlivosti na boční vitr u Fabie atd. To asi nevyzkouším. Na Fabii se mi líbí větší kufr s roletou místo plata, hagusy, dojezdy oken atd. S Rapidem jsem ale až na dojezdy oken docela spokojený. Menší kufr mi tak nějak stačí. Tuším z většího podvozku Rapidu jeho větší stabilitu oproti fabce v kombiku. Fabia má v poslední generaci prý až moc měkký podvozek. Zkusím i posezení - přední sedačky Rapidu nic moc, fabia má zase údajně lepší. Před Rapidem jsem jezdil s Fabií 2 combi 1.2 tsi. Ta měla podvozek jak trakař a boční vítr byl v ní hodně znát. Rapid mi přijde podvozkově že oproti F II o dost tišeji našlapuje a např. ten boční vítr není tak znát. Zkrátka prosím ty kdo mají bohatší zkušenosti s oběma modely o radu - má smysl o Fabii v dané konfiguraci uvažovat nebo je v globálu v dané konfiguraci lepší Rapid s dokodovanym dojezdem aspoň u řidiče. Dík 😉 Třeba po Rapidu dostanu za 3 roky Scalu, takže Rapida pak zase vyměním za ni. 😁
  13. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Až se trochu ojaří a naběhnou ještě nějaké km, tak budu měnit olej a chci se taky kouknout na ten vzduchový filtr. Postup jem si našel v DP na OIII pro motor 1.2 TSI, ale mělo by to být úplně stejné a musím říct, že mě teda celkem nadzvedla ta složitost - to ze starších aut opravdu neznám...
  14. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Takže nejdřív se sundavá celý ten plastový hrnec, kterej si někde na stole otočím a rozeberu?
  15. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Včera jsem se díval jak se otvárá airbox se vzduchovým filtrem, mám na mysli samozřejmě 1,0 tsi. Nevíte někdo? Jsou tam asi nějaké šrouby zespoda, ale nechce si mi věřit, že by se to rozebíralo takhle pitomě... Díky
×