Jump to content

tom01

Uživatel
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

17 Good

About tom01

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

424 profile views
  1. tom01

    Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

    Dneska se stejnou fabií u mě zastavil kolega na parkovišti (dostal ji před měsícem). Tak jsem si s tím chvilku sjel (neměl jsem moc času, ale zajímalo mě to). Kvalita sedaček obdoba (seřízování lepší ve Fabii - klasicky růžicí místo pákou jak někde v Peugeotu...), Rapid mi uvnitř připadá na šířku lepší, ale z Fabie lepší výhled. Jízdně jsem nezpozoroval nějaký citelný rozdíl (kola opravdu R15, a jel jsem fakt kousek na 10 minut - nebyl moc čas). Moje rychlé postřehy - oproti Rapidu se to startuje tlačítkem (Rapid klasika klíčkem), dojezdy na všech 4 oknech s DO ovládáním (Rapid jen u řidiče s tím že DO jde údajně dokódovat - ale jen u řidiče), couvací kamera (na Rapidu jen zadní čidla). Zadní sedačky - citelně méně místa oproti Rapidu, zadní opěradlo na fabii bez průvlaku pro lyže s loketkou (což Rapid má a docela oceňuji - na běžky nebo dvoje sjezdovky super). Kufr samozřejmě o dost větší, ale ten v Rapidu SB mi stačí. Vizuálně (což je čistě subjektivní) je Rapid SB na R16 s větším zadním sklem takový šmrncovnější, než Fabka na R15... Sečteno potrženo, zůstávám u Rapida - je prostorově vyváženější. Jízdní vlastnosti obdobné. Ve fabii se vzadu krčíte jen proto, abyste měli rekordní kufr (i když do nedávna ve F II combi jsem to tak měl ). Chybějící dojezdy zkousnu, už jsem si stejně musel zvyknout. Absenci hagusů u mě kompnezuje průvlak na lyže což, mám několikrát vyzkoušeno je to ve výsledku pohodlnější. Couvací kameru nepotřebuju, donedávna jsem neměl ani zadní čidla. No nebudu z toho víc dělat vědu. Auta jsou to dost podobná až na tem poměr objem kufru / místo vzadu. Takže se ani nedivím, že Fabie Combi pomalu skončí a bude na výběr mezi Scalou a Kamíqem... Všem dík za jejich postřehy a rady
  2. tom01

    Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

    Fabia je ještě "poslední" s 81 kW manuál.Takže motorizace stejná. Na Rapidu mám kola R16, Fabia nevim je to také style plus. Trochu jsem sám popřemýšlel o prioritách a kloním se spíš k Rapidu s větší kabinou a kufrem tak akorát. Pro mladou rodinu mi to připadá lepší. S Fabií si sjedu, uvidím sám. Díky za vaše postřehy.
  3. tom01

    Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

    Také mám teď dilema. Jezdím od podzimu Rapidem SB style plus mr 2019. Je to firemní na 3 roky oper. leasing, pak bych jej rád odkoupil. Teď mám ještě možnost naskočit do čerstvě vyrobené Fabie 3 combi style plus ve stejném režimu. S tou Fabií si určitě pro srovnání sjedu. Půjčím si to na den dva. Ale Boban píše např. o citlivosti na boční vitr u Fabie atd. To asi nevyzkouším. Na Fabii se mi líbí větší kufr s roletou místo plata, hagusy, dojezdy oken atd. S Rapidem jsem ale až na dojezdy oken docela spokojený. Menší kufr mi tak nějak stačí. Tuším z většího podvozku Rapidu jeho větší stabilitu oproti fabce v kombiku. Fabia má v poslední generaci prý až moc měkký podvozek. Zkusím i posezení - přední sedačky Rapidu nic moc, fabia má zase údajně lepší. Před Rapidem jsem jezdil s Fabií 2 combi 1.2 tsi. Ta měla podvozek jak trakař a boční vítr byl v ní hodně znát. Rapid mi přijde podvozkově že oproti F II o dost tišeji našlapuje a např. ten boční vítr není tak znát. Zkrátka prosím ty kdo mají bohatší zkušenosti s oběma modely o radu - má smysl o Fabii v dané konfiguraci uvažovat nebo je v globálu v dané konfiguraci lepší Rapid s dokodovanym dojezdem aspoň u řidiče. Dík 😉 Třeba po Rapidu dostanu za 3 roky Scalu, takže Rapida pak zase vyměním za ni. 😁
  4. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Až se trochu ojaří a naběhnou ještě nějaké km, tak budu měnit olej a chci se taky kouknout na ten vzduchový filtr. Postup jem si našel v DP na OIII pro motor 1.2 TSI, ale mělo by to být úplně stejné a musím říct, že mě teda celkem nadzvedla ta složitost - to ze starších aut opravdu neznám...
  5. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Takže nejdřív se sundavá celý ten plastový hrnec, kterej si někde na stole otočím a rozeberu?
  6. tom01

    Motor 1.0 TSI

    Včera jsem se díval jak se otvárá airbox se vzduchovým filtrem, mám na mysli samozřejmě 1,0 tsi. Nevíte někdo? Jsou tam asi nějaké šrouby zespoda, ale nechce si mi věřit, že by se to rozebíralo takhle pitomě... Díky
  7. tom01

    Škoda SCALA

    Díky, tak nějak jsem tušil, že na Tři krále to ještě nebude.
  8. tom01

    Škoda SCALA

    Když se budu ptát, zda to bude půlka či konec ledna, tak to už jsem asi moc zvědavej a budu brzo starej...
  9. tom01

    Škoda SCALA

    Může někdo prozradit nebo naznačit, jak to bude časově se zveřejněním ceníků a spuštěním příjmu objednávek? Zatím jsem se někde dočetl cosi o průběhu ledna, což je docela široký pojem. Řešíme teď na firmě nový operák na 3 roky, po jehož uplynutí bych auto odkoupil. Rapida, co máme chvilku, a kterého jsem si vytipl k následnému odkupu bohužel odchází na půjčovnu, což bude ohledně zacházení s autem hrob. Další nové Rapidy už objednat nejdou, takže je aktuálně na výběr mezi F III Combi a O III, přičemž O III je už dosti cenově mimo. Rád bych zkusil navrhnou počkat chvilku s objednávkou až bude známa nabídka a ceny Scaly, která se mi líbí nejvíce . Dík
  10. tom01

    Výměna motorového oleje

    O víkendu jsem měl konečně chvíli čas vlézt pod auto. Ten druhý katík tam je - viz foto od Pawouka (mám DKR - je to na B sloupku spolujezdce, nebo v malém techničáku). Na měrce mi olej nepřipadal nějak extra řídký (viskozitou dost podobný olejům ve starších autech co se doma vyskytují), takže koupím tu starčí 504.00. Výpustný šroub je podobně jako na naší OII 1.9 TDI, takže taky pro mě známá věc (olej si měním sám a šroub ani fíbr pod ním nechávám a pohoda). Olejový filtr koupím origo ve Škodovce. Jinak jsem po podvozku rozhlédl a pár "schválnostem" jsem se fakt tlemil - molitan v prahu za předním podběhem nacucanej jak houba a do mezery mezi plast. kryty podvozku a plechem podlahy lítá snad všechen bordel (vč. soli) od předních kol (asi budu muset sehnat zástěrky) - prostě všechno proto, aby to začalo za včasu (a na neviditelnejch místech) hnít... Pořeším postupně časem. Jsem zvyklej občas při oblevě v zimě na mých autech opláchnout chladič a klima výměník mezerou mezi přepážkou a nárazníkem (dělám u FI a OII fl co máme doma) - zde už je plast. dekl spojený dohromady s maskou, aby to nešlo atd... Doplnil jsem si aspoň těsnění pod kapotu, jak píší kluci v sekci motor u FIII kvůli čistotě motoru. Ale to vše už asi nepatří sem, moderátoři doufám prominou .
  11. tom01

    Výměna motorového oleje

    Tak hlásím, že mám už DKR s filtrem. Je to v malém techničáku. Takže dám buď 504.00 long life nebo 508.00 long life. Díky
  12. tom01

    Výměna motorového oleje

    Všem díky za odpovědi. Dnes odpoledne až budu u auta, kouknu na B-sloupek popř. do malého TP, velký TP k autu nemám (je firemní), popř. kouknu pod auto (snad tam není kryt ). Víte někdo jaký je na B-sloupku kód motoru bez filtru a jaký je s filtrem? Abych rovnou to dle kódu motoru věděl. Přepokládám tedy, že mají kódy odlišné. Specifikaci oleje v manuálu nemůžu dohledat - je tam jen toto: Olej specif. 0W-20 se mi tam dávat nechce. Dal bych 5W-30 - uvažuji o tomto oleji: https://www.alza.cz/auto/motorove-oleje-5w-30/castrol/18857166-v6181.htm Je možné tento olej použít pro motor bez filtru i s filtrem pev. částic? Pokud jo, tak mám asi jasno. Ale stejně bych rád věděl, jestli tam ten filtr mám nebo ne . Díky
  13. tom01

    Výměna motorového oleje

    Ahoj. Potřebuji radu ohledně modelu Rapid, datum výroby 16.8.2018 (z aplikace my skoda), kód motoru jsem u rezervy ani v motoru nenašel - mohl by někdo poradit kde jej najít (popř. foto). Potřeboval bych si ověřit, jaký olej tam mohu dát. Auto má proměnný interval max. 30 000km, ale uvažuji o výměně "v pooločase" s tím, že další pak udělá servis s ponecháním proměnného intervalu. Otázka zní - má auto už filtr pev. částic, či ne? A s tím související specifikace olejů (vím že do aut s filtrem již jen bezpopelné oleje). Dle toho co jsem různě po netu načetl, tak 502.00 (SAE 5W-40) je možný pro pev. interval jen pro auta bez filtru (není bezpopelný). Pro auta s filtrem je možno použít 504.00 (SAE 5W-30) i 508.00 (SAE 0W-20)? Nebo jak to prosím přesně je (jestli už jsou bezpopelné) - nerad bych motoru, resp. filtru ublížil. Lze podle data výroby určit, jaký olej je tam z fabriky, aby se mými (po 15.000km) a servisními (po 30.000km) výměnami pořád nestřídaly viskozní třídy oleje, což by pro motor asi nebylo to pravé... Ještě jeden dotaz - musí se opravdu měnit výpustný šroub? Na starších autech (FI 1,4mpi a OII fl 1,9tdi) si měním jen měděný těsnící kroužek. Olejový filtr bych nechal na výměnu po 30.000km, pokud to není úplně nějaká prasárna. Uvažuji, že si po skončení firemního operáku (3 roky) odkoupím. Díky všem za info.
  14. tom01

    Škoda SCALA

    Napadá mě třeba Rapid R. S tím, že to "R" by nový model nějak symbolizovalo, bylo by jakýmsi jeho razítkem - to by bal výzva pro Stefaniho, který přišel již vpodst. k hotovému modelu. Místo nahrazování loga písmenky (což nevím nevím) mohl raději vymyslet nějakou výraznou grafickou pointu pro prezentaci modelu. Prostě bylo by to "erko", to by se rychle vžilo a je tam prostě náznak na odkaz do histrorie značky. Tedy R stylizovat podle nějakého detailu původní Škody 110R. Nebo třeba při pohledu na příď - tam je to "erko" zřetelné:
  15. tom01

    Škoda SCALA

    Scala... První se mi vybavilo Yugo Scala : https://en.wikipedia.org/wiki/Zastava_Skala Takže Škodovka přidá k Ochcáfce ještě model Chcala... Mno nevím, jestli se úplně distancovat od názvu Rapid (coby lowcostu, který postupně šperkovali a šperkovali), spíše mohli název ponechat a doplnit nějakým přídomkem. Kontinuita zachována, ale přídomek by zdůraznil ten "zcela nový kompakt co stanoví nové standardy". Něco jako kdysi zcela nové Punto dostalo přídomek GRANDE - to byla tehdy spulu s písmenem "P" stylizovaným do sedící figurky trefa do černého ! Název Škoda Scala je naopak podle mě výstřel někam kamsi mimo a do tmy.
×