Přejít na obsah

RSW kols


roman265

Doporučené příspěvky

Jj rozumíme si. No já zůstanu u 16" ale díky za vysvětlení. Ten problem byl se spiderama 17, takže jsem myslel,že to je problem celkově. Kámoše co se s tím právě pere to nepotěší, on je na Spiderech "závislej". Je v tom bordel jako ve všem tady v tom zk... státě.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

njn,co naděláš :)

kámoš by to mohl zkusit s půjčenými doklady,pokud jsou potvrzené na STk,jde se pouze na úřad.Pokud by sehnal stejného rozměru jako mají Spidery a měl štístko na stejného blba jako já,může je potom nasadit.V podstatě ho to bude stát pade za zápis.Lepší jakékoliv 17 zapsané,než žádné :palec2: .Nikdy se mi při kontrole nestalo,že by někdo zjišťoval,zda mám kola stejného typu v TP a na autě,ani na technický a to jezdím v lednu na zimních 8x18 a je jim to jedno. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jiný rozměr kol samozřejmě zaspat jde a to na základě typové listu, sám jsem si nechal zapsat 15" na felicii.

Typový list je papír na kterém je uveden konkrétní prodávaný typ kola, typ vozu pro který je určen, doporučené velikosti pneu a číslo schválení. Musí být potvrzený dovozcem zaregistrovaným na MDČR a prodejcem.(příklad Alcar) Součástí typového listu je i TUV protokol. Typový list dostanete od prodejce pouze k nový kolům. Typový list nedodávaj všichni výrobci kol, je to výmysl české republiky:( Když už typový list máte, kde je předepsán rozměr kol a pneu, zadjete s tím na STK kde vám technik zkontroluje jestli to co je psáno je na autě, a dá vám potvrzený protokol(za to samozřejmě platíte cca 500) s kterým dojdete na svůj úřad k technikům kde vám to zapíší do TP

a myslím že firma RSW typový listy neposkytuje....

Jo do TP vám nepišou název kol ale pouze rozměr kol a pneu takže si můžete koupit potom jiná kola ovšem ve stejném rozměru

Editováno: , autor: felos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@felos - nemáš pravdu.To že někdo nemá zápis v souladu s pravidly pro dopisování,ještě neznamená,že to tak je vždy a všude.

Proč se asi Typový list jmenuje typový?Protože se zapisuje typ ráfku a ne jen rozměr.Když zapisuješ tažný na základě Typového listu,tak si tam taky nemůžeš namontovat jaký chceš,ale jen jeden typ.

EDIT:

Super chlapy.

Mikl: No tak oceňuji Tvoji nabídku, já to předám takhle kolegovi a třeba se domluvíte. Kola měl z OB autodíly,ale typový list nebyl a ani přes tlačenku mu to nakonec nenapsali. To ET nevím,ale typuju tak min 35,protože to rozhodně nemá utopený.

V poho,když tak písni SZ.

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co si prosímtě představuješ pod slovem typ ráfku?? myslíš jako že ti tam budou psát název vyrobce a ozn. jeho kola????

nene zapíšou se rozměry kola a pneu co je schváleno, pak si tam můžeš dát kolo od jiného výrobce ale ve stejném rozměru, vím to nejen od sebe ale od mnoho dalších lidí z různých krajů, mě to zapisovali v Hradci Králové a tam si myslím že zapisovat umí podle zákonu ;)

Vlastně by se dalo říct že když máš zapsané třeba ty 17" že si tam pak můžeš dát 17" i s jinou šířkou nebo ET protože pochybuju že ti policajt při kontrole poleze po břichu pod auto aby viděl zevnitř na disk a kontroloval ET a šířku, vždycky se kouknou jen na gumu, na STK už by byl ale problém kdyby to někdo kontroloval

zde moje zapsané 15" na feldu v HK

post-63083-0-53404600-1305008378_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co tak vehementně tvrdíš by celá anabáze s technikem "K" byla naprosto zbytečná.Každý ráfek má číslo KBA (ABE) xxxxx,najdeš ho vedle díry na ventilek.Ku každemu schvalovanému ráfku patří typový list a jako nedílná součást TUV právě s výše uvedeným číslem.To je první údaj,který ba měl technik "K" zkontrolovat.Pokud číslo sedí,měl by zkontrolovat všechny podmínky,které jsou v TUV uvedeny pro montáž na auto.Proto existuje povinnost předložit orig a překlad.Pokud vše souhlasí,jde se provést zápis na OÚ s rozšířenou právní působností.Tam provedou zápis všech rozměrů a identifikátorů ráfku.Proto je to číslo KBA (ABE) viditelné z vněší strany kola,aby případná kontrola byla snadná.

Tolik teorie.Že praxe je jiná a někde ráfky zapíšou jen na základě orig TUV a bez kontroly na STK,nebo naopak jsou případy,kdy dělají i při všech doložených dokladech problémy je věc druhá.

A co si představuju pod typem ráfku?Jeden typ schválený zkušebnou s protokolem TUV.

To,že máš zapsané 15"na feldu bez dalších údajů není důkaz.Jenom máš štěstí,že někdo nepostupoval tak jak měl.Nic víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

však já s tebou souhlasím, vím co je KBA číslo, že má být protokol z TUV atd. atd. sám jsem měl problémy se zápisem a musel jsem dokládat uplně vše co se má, ale prostě všem co znám zapíšou jen to co mám já, tak nemůžu pochopit co podle tebe je furt špatně... jako že tam má být zapsáno ještě KBA nebo co ještě???

EDIT: a proč by byl technik podle mě zbytečný? vždyť kontroluje rozměr kola, pneu, KBA, jaký ventilek má být použit atd...... prostě vše podle typového listu

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co píšeš,tzn.že se zapisuje pouze rozměr by byl technik "K" opravdu zbytečný.Celá kontrola totiž spočívá v tom,že zkontroluje KBA a následně všechny podmínky,které jsou pro kontrolovaný ráfek předepsané,pokud jsou podmínky splněny,ráfek povolí.Pokud Ti na OÚ zapíšou jenom rozměr,můžeš použít jakýkoliv ráfek shodného rozměru i když bude mí jiný výrobce jiné požadavky na montáž a ty je tím vlastně obejdeš.Budeš tím pádem jezdit na ráfku,který nikdo pro dané vozidlo nezkontroloval.Nejde jen o to,že to kolo neprošlo kontrolou,ale ono taky třeba s ohledem zatížení,výkon atd.nemusí být schválené na všechna auta,nebo dokonce na všechny motorizace stejného modelu.S ohledem na konstrukční uspořádání ráfku,použitou kvalitu a pevnost materiálu je každý ráfek jiný a ty věříš tomu,že zápis,kde je uveden jen rozměr je správný.

Další věc je právní problém celého schvalování.pokud použiješ schválená,řádně a homologovaná pro daný typ a něco se semele třeba s ohledem na skrytou vadu ráfku,máš někoho,kdo je zodpovědný za stav věci.Pokud si dáš kola jiná,než která prošla schvalovacím procesem,máš celý problém na triku ty a s tebou ten,co Ti to zapsal.Já vím,je to minimální pravděpodobnost,ale ne nemožná.

Pokud se vlastního zápisu týká,není nutné vypisovat do Tech.průkazu výrobce a obchodní název ráfku.Stačí napsat na základě KBA xxxxx je povolen zápis alternativního ráfku xxxxxxx povolené pneu xxxxxxxx.Jednoduchý ne?

Typ ráfku je opravdu jen jeden.I stejný ráfek jiného rozměru je jiný typ.Máš to napsané i v TUV "radtype xxxxx"

Pro názornost níže jsou ráfky Ronal R 42 v 15",16" a 18",každý má jiné typové číslo a jiné ABE,je to jak rodný list.

http://gutachten.bmf-application.com/ronal/r42/41105532-100-5-57-38-.pdf

http://gutachten.bmf-application.com/ronal/r42/41285528-100-5-57-29-.pdf

http://gutachten.bmf-application.com/ronal/r42/41119525-100-5-57-35-.pdf

Jinak,samozřejmě Tě nechci přesvědčovat,je mi jedno jak to vidíš,jde o to,až si to tu někdo přečte,aby měl po ruce alternativní názor a hlavně aby nebyl přepadlý z toho,že natrefí na úřadu,který ví co a jak má dělat a zapíše mu kola tak jak se má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já nevim ale mě příjde že se bavíme furt o tom stejným, vlastně si teď napsal to co já a to, co kontroluje technik, na tom jsme se shodli, mě šlo jen o to že jsem do teď netušil že to mám vlastně špatně zaspané že tam chybý KBA toť vše, to že při bouračce to můžu odníst já za nesprávne kola a že KBA má každé kolo jiné vím, jelikož jsem pracoval 5let ve firmě Ronal která vyrábý jak svá obchodní kola tak dodává kola snad pro všechny známe automobilky, a pracoval jsem jako seřizovač a dával vlastně rozměry kolům a pracoval s tech. výkresami kol tak mě vysvětlovat věci okolo kol nemusíš ;) mě šlo jen jak jsem psal že jsem netušil že to mam zapsané špatně a chtěl jsem to vysvětlit, howk končime debatu a děkuji za vysvětlení, ale prostě co jsem četl na netu i na ministerstvu dopravy postupy dopisování kol tak jsem se stím nesetkal že má být KBA uvedeno taky v TP....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať už Ti tam chybí KBA,nebo alespoň obchodní název ráfku,máš to špatně.Pokud budeš jezdit na ráfech,které jsi zapisoval,je to v poho,máš jenom chybný zápis a o nic nejde.Pokud dáš jiná kola.je to špatně.

Sorry netušil jsem,že jsi z oboru,o to víc mně ale překvapuje,Tvůj názor. ;)

Abych byl konkrétní,někdo zapíše 19" Ronaly R48,což je zcela určitě jedno z mála kol,která jdou zapsat na OI dokonce dokonce i na motorizace od 81kW a nejenom na RSu,pak je pošle do světa a koupí si za pár šušňů na Aukru nějaký srágory v 19" 1500.- za kus a podle Tebe by to bylo v pohodě?Asi ne,ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaký nozor? já chápu na co si narážel že si tam může dát pak kdo chce co chce ve stejným rozměru, ale je to jeho věc nebo bezpečí za to nemůžu, já bych třeba naopak koupil nějaký levný kola abych si je zapsal a pak koupil dražší třeba jetý ale 10x kvalitnější jako třeba BBS, OZ atd..na který prostě jako nový nemám... takže nakonec jsem vlastně rád že to mám zapsané takto, i když teda feldu prodávám...no tak doufam že u OI mě to zapíší stejně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se nečerti :) namyslím to nijak zlei.Jinak zapsat srágory a koupit nějakou klasu je rozumný názor,nicméně i tak to není košer.

Proto při zápisu na OÚ nic nenechávat,pouze kopie.Doklady patří k ráfku a hodí se při dalším prodeji například.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,myslím,že by Ti je asi stejně museli vydat a udělat si kopie.Ale jak říkáš,kola nemáš tak už o nic nejde.

Jinak,když uže se o těch kolech bavíme,nějak mi uniká,proč na Octu jsou ty R48 povolený až od 81kW ,když na kde co z koncernu to jde dát od 50kW :feve:

http://gutachten.bmf-application.com/ronal/r48/40363502-100-5-57-35-.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to ti hele nepovím, ale je možný že to žádný rozumný důvod nemá, jen nějakej ňouma udělal chybu a napsal to blbě...

EDIT: ale jestli to chceš pro sebe tak bych ti to nedoporučoval kord v 19" kola od Ronalu bych přirovnal ke značce RSW a podobné, bláto a kvalita nic moc.... co dodávají automobilkám to je něco jiného, jiné tepelné zpracování, kvalita atd..

Editováno: , autor: felos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...