Přejít na obsah

Regulacni ventil topeni, svicky, karburator


Ozzycek

Doporučené příspěvky

Zdravim, dostal jsem favorita 135L r.v. 92 po dedovi a mam par otazek:

1) Topeni: kdyz prijdu rano do garaze je pod motorem chladici kapalina (odhaduju tak 0,5dcl). Kontroloval jsem to a vyteka to nekde od regulacniho ventilu, ale ne kdyz je motor zahraty ale az po zchladnuti. Taktez jsem si vsiml ze fouka z topeni teply vzduch a to ikdyz na palubovce vypnu privod chladici kapaliny do vymeniku. Chtel jsem se optat jestli bude chyba pouze v regulacnim ventilu nebo muze byt i jinde (koukal jsem ze tam je sakra blbej pristup tak se mi to nechce sundavat cely)?

2) Svicky: jaky byste doporucili svicky na Favo 135L r.v. 92? V manualu je vic variant tak z toho nejsem zrovna moudry (a vim ze kdyz jsem do meho stareho pola nedal tribodovy NGK tak do kopce proste nejelo).

3) Karburator (a startovani): Asi nejvetsi problem mam se startovanim. Studeny motor celkem jde: seslapnu jednou plnovy pedal a pak to chyti otacky cirka 1500, ale pak zacnou padat a motor jakoby skube, ale staci vyjet cirka 30m od garaze a motor ma plynuly chod (otacky asi 900). S teplym motorem uz je problem: obcas chyti bez plynu, obcas se musi dat plny a tocit tak 5 vterin nez motor chytne, obcas otocim klickem otacky vyskocej tak na 500 a pridam lehce plyn a chytne to. Je to normalni? Na konec dalsi vec ktera me zarazi (ohraty motor ma otacky asi 650-700 ale kdyz jedu z kopce a pred krizovatkou zabrzdim otacky motoru spadnou na 500 a skoro to chcipne. Tipoval bych ze je spatne serizenej karburator ale nikde jsem nanasel nakej kloudnej clanek jak ho seridit (taktez nemuzu narazit na servis v Libereci, ktery by se jeste zabyval favoritama).

Za jakekoliv rady, postrehy ci napady predem dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O seřízení karbce Pierburg tady najdeš docela dost odkazů na články i na jiná fóra. Ty špatné starty bude způsobovat nejspíš právě ten karbec. Svíčky jsem do svého Formana používal zásadně Brisk N15Y-CR = "jednopacky" s "šestnáctkou" šestihranem. Sice to už byl vstřikáč, ale myslím že až pořádně seřídíš ten karbec, bude to chodit i na ty nejobyčejnější svíce. S tím topením - ventil je zboku směrem od pravého podběhu a máš pravdu že k němu je přístup jak k penězům. Budeš muset oddělat oba stahovací pásky, stáhnout hadice, zkontrolovat obě hadice, nátrubky na ventil i ten samotný ventil (je to jen kolečko plastu s výřezem, zakrývající nebo odkrývající podle natočení průtok kapaliny dál do radiátorku) - celé to jde od topení odmontovat, jen se připrav na to, že to bude pekelná práce nepoškodit - jsou tam vruty našroubované do plastu a zákonitě budou mít zarezlé závity a totálně orezlé hlavy a drážky - původní jsou jen s jednoduchou drážkou na plochý šroubovák!!! Takže nejdřív postříkat Konkorem nebo nějakým prostředkem na uvolňování zarezlých šroubů a podobně. Připrav se na to, že protože je to nad expanzkou, nějaká kapalina z toho vyteče - asi tak půl až jeden litr. Na zpětnou montáž doporučuju dát nové jak ty vruty (dají se velmi podobné, ale povrchově upravené a s křížovou nebo šestihrannou/imbusovou hlavou sehnat v prodejnách se spojovacím materiálem), tak S-pásky. Pokud výměna S-pásek a jejich dobré dotažení nepomůže , budeš možná muset vyměnit i hadice (pokud staré budou vyžrané a nebudou těsnit) a nebo konečně hledat jinde - může být i prasklý ten tepelný výměník v topení - to bys ale poznal podle smradu po "fridexu" z topení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...