Drewie Vloženo 17. leden 2012 Sdílet Vloženo 17. leden 2012 (editace) Jeden manuálek na nainstalování loketní opěry z Fabie2, respektive Roomstra do Fabie1: Rozhodl jsem se pro tuto variantu, protože F2 má tlustší nohu, tudíž v tunelu nezbyde nevzhledná díra za loketkou jako u O1: Pro montáž budete potřebovat: díl 6Q7711355 je to držák pro ruční brzdu z F2 cena cca 200,- , dále nařadí: klasický šroubovák, torx 20, 30 a 45, ráčnu s oříškem 13, klíč 10, imbus 5, řezák, kus rovného drátu a nějaké světlo. Pak kladivový šroub M8x15(délka závitu v mm) dvě matky, podložku obyč. a podložku pérovou vše M8 Jo a samozřejmě loketní opěrku DAO 700 001 (jen mimochodem pokud by se vám podařilo odvařit ten plech pod ruční brzdou, který tam už máte, a místo něj dát ten, který bude potřeba, máte ulehčenou práci, ale myslím, že do toho se nikdo pouštět nebude ) Plech pod ruční brzdu (v našem autě však bude nad ruční brzdou) je nutné trochu upravit, aby tam šel vůbec nandat: Výsledek vypadá takto: Já jsem si ho ještě nechal pozinkovat, protože je to čistá ocel bez povrchové úpravy. Dále si upravíme kladivový šroub tak, aby prolezl tou oválnou dírou vzadu, opilujeme asi 4mm osazení a doděláme tam závit, jedno osazení se upiluje úplně a tloušťka hlavy zustane cca 1,9 mm (aby se dal šroub otočit pod ten plech, co už je v autě. Tloušťku té hlavy musíte vyzkoušet přímo na autě. Naštěští se dá k té díře dostat, když vyndáte zadní popelník, takže můžete zkoušet, aniž byste museli vyndávat tunel (mimochodem tomu se stejně nevyhnete ) Pár fotek toho šroubu (originál a jak dopadnul ten upravovaný): A teď už se můžeme pustit do sundání tunelu. Určitě tady na fóru je někde návod, já to tu dám ať je to kompletní: Vyndat popelníky - přední jde v pohodě, zadní se musí zabrat kolmo nahoru, chytnout a tahat za ten deklík: Pak torxem 20 vyšroubujeme všech 5 obnažených šroubů - dva vzadu, tři vepředu: Vyndat kryt díry pro protáhnutí ruční brzdy, vypáčit od ruční brzdy dopředu: v místech kde jsou díry byly západky, v těch místech se musí trochu zapáčit šroubovákem: Sundaní předního popelníku a rámečku kolem řadičky se provede zatlačením zboku: Rámeček pak vyskočí ze západek a opatrně ho vyndáme (západek je celkem 6) Nezapomeneme rozpojit svorkovnici od světýlka osvěcující přední popelník: Sundáme rámeček s popelníkem od pytle řadičky - vypáčit dvě západky a vyjmout: Vytrnout dvě plastové příchytky, jedna u plynového pedálu druhá u spolujezdce na stejném místě: Nyní můžeme začít odzadu zvedat tunel. Posuneme si spolujezdcovu sedačku dopředu a rozpojíme svorkovnici pro zásuvku. Moc se tam koukat nedá, je to spíš popaměti. Svorkovnice s pojistkou vypadá takto: Pak rozpojit středový tunel od toho co je v prostoru nohou, dohromady je drží 4 průžinové západky: Pak se už dá tunel zvednout a vyvlíknout kolem řadící páky: A tohle se nám ukáže: Poznamenáme si, jak daleko je matka na táhlu dotažená (např. počet závitů) Vyšroubjeme matku z táhla ruční brzdy klíčem 10 a ráčnou s oříškem 13 vyšroubujeme matky, které drží ruční brzdu: Do zadní díry našroubuje ten upravený kladivový šroub + obyč. podložka a matka. Našroubovat co nejvíce dopředu - proto je to jedno osazení úplně upilované aby šel dát úplně nakraj té díry. Přiložíme plech na místo kde bude přibližně ležet (je posunutý o cca 5mm dopředu oproti tomu, jak tam má být ve F2 - proto jsou ty díry, tam kde byly ty šrouby pro ručku, oválné) a nařízneme koberec: Jinak by tam ten plech nešel narvat. Ono to bude i tak chtít trochu síly a přemýšlení jak to tam vložit: Musí se začít odzadu vložit mezi šroub a táhla k zadním brzdám a sklápět dolů s tím, že se musí odstávat koberec na boku. Plech na místě: Musí se trochu vyřezat koberec, aby nevadil pak té noze a také, a to je důležité!! ten plech je při výrobě nalakovaný tudíž je potřeba závity potřít barvou - já použil korekční tužku s mojí barvou, jinak tam ty šrouby skoro nedrží: Táhlo ruční brzdy je potřeba zkrátit o cca 1cm (vadilo by tomu přidanému šroubu) - našroubujete si nějakou jinou matku (M6) na to táhlo, uřízněte a zbruste konec tak, aby šla ta matka zase vyšroubovat. Ručku dáme na původní místo POD ten plech, který jsme tam tak pracně namordovali: Posuneme plech co nejvíce dopředu a přišroubujeme vše jak to bylo předtím. Na náš přidaný kladivový šroub dáme pružinovou podložku a dotáhneme matkou. A nyní se začneme věnovat našemu tunelu. Vyznačíme si kde bude díra - 5 mm od popelníku a 6mm od vnitřní hrany držáku nápojů. A vyřízneme: Tady to vypadá strašně jednoduše, ale mě to trvalo asi 3 hodiny Opasování, zda to pasuje ještě doma: A hurá do garáže to dát vše do kupy Montáž se provádí v opačném gardu než demontáž Nezapomenout vrátit na původní místo molitan kolem řadičky, a zapojit všechny svorkovnice. Přišroubujte tunel. Dejte nohu na své misto a prostrčte zezadu drát drážkou jak ukazují šipky: Vršek drátu by měl lícovat s horní hranou tunelu v tom místě kde končí ruční brzda nebo jít těsně nad ní, pokud bude drát utopený musíte nohu podložit. Odšroubujete tunel (hlavně vzadu - kvůli přístupu ke šroubkům) a podle návodu složte loketku dohromady. Budete potřebovat torx 30 na přišroubování nohy, imbus 5 na přidělání adaptéru k loketce a torx 45 na přidělání adaptéru s loketkou k noze. Ty plastové díly musíte nejdříve nastrčit do díry v tunelu a pak přiklopit k loketce a zaklapnout. Samozřejmě se začíná tím větším kusem. (Ale to je všechno v návodu) A výsledek: I k zadnímu popelníku se dá normálně dostat: Dotazy? Editováno: 18. leden 2012, autor: Drewie 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Filipini Vloženo 23. Září 2017 Sdílet Vloženo 23. Září 2017 Moc díky za návod. Je to pecka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.