Přejít na obsah

Přídavná LED světla pro denní svícení - montáž, zapojení


FenderStrat

Doporučené příspěvky

Tu som pridal niekoľko fotografií: E-box, konektor na káblovom zväzku k ľavému svetlometu

Na ktorú poistku (alebo príslušný kábel) mám pripojiť +12V? Toto má dávať šťavu do DRL po otočení kľúčom v spínacej skrinke do polohy 1. Po otočení do polohy 0 majú svetlá hneď zhasnúť.

Na ktorom pine (1-10) káblového zväzku svetlometu je +12V pre parkovacie/pozičné svetlá? Toto má DRL vypnúť pri zapnutí parkovacích/pozičných svetiel.

Konektor má piny hore zprava doľava 1, 3, 5, 7, 9 a dole zprava doľava 2, 4 (neobsadený), 6, 8, 10.

O2, 2.0 TDIpd, 103kW, BKD, r.v. 2006 (podľa servisnej knižky prvýkrát uvedené do prevádzky v apríli 2006, nemecký trh)

klasické halogény + daždový/svetelný senzor

post-41457-0-00119300-1330258759_thumb.j

post-41457-0-72214900-1330258948_thumb.j

Editováno: , autor: MisoJ
porušení pravidel při založení galerie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte.

Tak som to psychicky nezvládol a dal som to zapojiť do Škoda servisu. A asi som dobre urobil, lebo bez toho relé, ktoré je spomínané na konci inštalačného manuálu to nešlo. A ja by som ho tam zapojiť určite nevedel - jednak netuším, aké je to relé, ďalej neviem, kde by som také niečo zháňal a aj keby som ho mal, znova by som netušil čo a kam zapojiť...

Prečo relé? Pri otočení kľúčom v štarcovaj skrinke do polohy 1, ale bez naštartovania motora fungovalo všetko tak, ako malo. Akonáhle však bežal motor, led DRL sa nevypínali a veľmi rýcho (skoro až nebadateľne) blikali - skôr budili dojem trvalého svietenia. Dôvodom je vraj funkcia kontroly vypálených žiaroviek, takže až niekto túto funkciu nemáte aktívnu, môže vám to fungovať aj bez relé. Ak tú funkciu máte (aktívnu), skontrolujte si správne fungovanie svetiel pri bežiacom motore!

Pripojenie na +12V urobili na "kábel 15", na ktorom je vraj zapojená spiatočka. Nevidel som to, len som sa na to spýtal.

Pozíciu pinu pre +12V na parkovacie svetlá na konektore síce teraz tiež neviem, ale už nie je problém to zistiť po vymontovaní predného reflektoru. Určite to tam niekde uvidím.

Relé + práca (len dopojenie káblov) ma vyšli v servise cca 32 €. Všetko teraz funguje tak, ako som si predstavoval.

A to sú nateraz všetky info, ktorými vám viem pomôcť. Až budem mať viac, pridám.

Ciao a good luck. Mišo;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super Mišo, si prvy borec, co sa sem konecne ozval, ze to uz ma namontovane :worthy

Mame ten isty instalacny manual? lebo ja v tomto ziadne rele nevidim. :kol-139:

V bode 4. sa pise:

"Dle požadované funkce zvolte zapojení ovládací jednotky:

- Pro denní světla: spojte vodič C (bílý) s vodičem F (modrobílý)

- Pro denní světla s funkcí pozičních světel: spojte vodič D (modrý) s vodičem F

(modrobílý)

- Pro speciální svítivost nižší než 300 candela ( vyžadováno v některých regionech):

spojte oba vodiče E (fialový) dohromady, a připojte vodič C nebo D k vodiči F.

- Pokud chcete snížit jas denních světel při zapnutí směrových světel ( blinkrů) připojte

vodič B (oranžový) ke směrovému světlu."

Ako mas zapojenu riadiacu jednotku ty? A ako sa ti spravaju DRL? Pri zapnuti Stretavacich, hmlovych a ako pri zapnuti smeroviek?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návod mi stiahol kamarát z webu ešte pred kúpou sady - pripájam.

Keď svetlá prišli, v krabici bol návod vo viacerých cudzích jazykoch obsahovo zhodný s tým elektronickým v češtine. Ale bol tam tiež priložený ten český s dvoma odstavcami na konci (toto v elektronickej verzii ani v tých cudzojazyčných návodoch nebolo):

"Pro zapojení, aby světla svítila po zapnutí zapalování a vypnula se při rozsvícení potkávacích světel propojte bílý © a modro/bíly (F) vodič.

V některých případech může dojít po nastartování motoru a zapnutí parkovacích světel (z důvodu hlídání prasklých žárovek) k problikávání denních světel. Pak je třeba doplnit zařízení o spínací relé, které bude ovládané od potkávacích světel a na modrý vodič přivede trvalé napětí."

Ja mám na riadiacich jednotkách zapojené vodiče C+F.

Otočím kľúčom v zapalovaní do polohy 1 a led DRL sa zapnú. Otočím do polohy 0 a vypnú sa.

Akonáhle ovládačom svetiel zapnem parkovačky (alebo stretávacie svetlá), led DRL sa vypnú. Hmlovky som neskúšal, ale som presvedčený, že to funguje rovnako.

A tak isto je to s automatickým zapínaním svetie dažďovým/svetelným senzorom. Keď senzor zapne stretávacie svetlá, led DRL sa vypnú. Keď senzor stretávacie svetlá vypne, led DRL sa zapnú.

Ostatné možnosti (DRL s pozičními světly, vyšší svítivost, ztlumení při zapnutí směrových světel) som nechcel a ani som ich neskúšal.

Mišo;-)

_ps_99drl-oem.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám DRL Phillips. Ta vlastní světla vypadají úplně stejně jako ty výše. zapojení je na baterku + a -, jeden kabel na parkovačku a jeden kabel do pojistkové skříně na pozici, kde je napětí po nastartování motoru. sice po vypnutí motoru to svítí cca 20 sekund, než to znasne, to ale neřeším. jde o jakési LED comming home. jinak chci pochválit zákaznickou podporu Phillips, trochu jsem s těmi světly válčil, jelikož se to občas rozsvítilo i pokud auto stálo zaparkované na chodníku. prý to tak u dieselů občas dělá. nicméně mi poslali z holandska novou sadu a vůbec jsem se divil, jak to všechno fungovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

f.b. -zial neviem ti poslat zapojenie, lebo som to nechal na profika a nebol som pritom, ked to zapajal... mozem ti akurat zistit, ake pouzil rele a mozno spravit nejaku fotecku, ale z nej asi mudrejsi nebudes.

už kašlu na milotec, koupil jsem RS fl nárazník s origo :kol-27:

Kaslal by som na cely naraznik RS fl. Je s tym vela roboty (lakovat, prisposobit, natiahnut kabelaz atd), je to drahe a este ti aj zostane povodny naraznik zbytocne navyse. :kol-142:

Ale inak drzim pace, nech sa Ti to podari ;-)

Editováno: , autor: 11Petuldo11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já mam zase toto svícení. Horko těžko jsem sehnal rozměrově světla aby se vměstnaly do mřížky vedle mlhovky. Hlavně na délku. Pak ještě udělat držák do mřížky a napojit. Odkodovat vagem dení svícení přes mlhovky co jsem si aktivoval. Dení svícení bylo samozřejmě s modulem, a to dělá neplechu, při jízdě problikávají světla deního svícení. Modul se odstranil a zapojil jsem to přes relé.

post-68701-0-76995500-1337630330_thumb.j

post-68701-0-56581000-1337630356_thumb.j

post-68701-0-61838700-1337630378_thumb.j

post-68701-0-10878300-1337630398_thumb.j

post-68701-0-63875400-1337630419_thumb.j

post-68701-0-04575200-1337630438_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte.

Tak som to psychicky nezvládol a dal som to zapojiť do Škoda servisu. A asi som dobre urobil, lebo bez toho relé, ktoré je spomínané na konci inštalačného manuálu to nešlo. A ja by som ho tam zapojiť určite nevedel - jednak netuším, aké je to relé, ďalej neviem, kde by som také niečo zháňal a aj keby som ho mal, znova by som netušil čo a kam zapojiť...

Prečo relé? Pri otočení kľúčom v štarcovaj skrinke do polohy 1, ale bez naštartovania motora fungovalo všetko tak, ako malo. Akonáhle však bežal motor, led DRL sa nevypínali a veľmi rýcho (skoro až nebadateľne) blikali - skôr budili dojem trvalého svietenia. Dôvodom je vraj funkcia kontroly vypálených žiaroviek, takže až niekto túto funkciu nemáte aktívnu, môže vám to fungovať aj bez relé. Ak tú funkciu máte (aktívnu), skontrolujte si správne fungovanie svetiel pri bežiacom motore!

Pripojenie na +12V urobili na "kábel 15", na ktorom je vraj zapojená spiatočka. Nevidel som to, len som sa na to spýtal.

Pozíciu pinu pre +12V na parkovacie svetlá na konektore síce teraz tiež neviem, ale už nie je problém to zistiť po vymontovaní predného reflektoru. Určite to tam niekde uvidím.

Relé + práca (len dopojenie káblov) ma vyšli v servise cca 32 €. Všetko teraz funguje tak, ako som si predstavoval.

A to sú nateraz všetky info, ktorými vám viem pomôcť. Až budem mať viac, pridám.

Ciao a good luck. Mišo;-)

Zdravím,

řeším stejný problém, DRL problikávají při běžícím motoru, takže musím použít relé. Jen nevím, zda to bude fungovat s obyčejným 12V relé, které bude spínané napětím od parkovacího světla, nebo to vyžaduje nějaké speciální. Jak vypadá to relé, které použili ve Tvém případě v servisu?

Díky za odpověď, pěkný den!

Dalibor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja jsem koupil automobilove rele SHORI, klasika, spinaci a rozpinaci kontakt, hermeticky uzavrene, s uchytkou. DRL jsem zapojil na spinac zpatecky pres ten rozepinaci kontakt a civku rele pripojil na parkovacky, funguje to jak ma a ridici drat od DRL jsem vubec nepouzil. Cili rele rozepne a tim zhasne DRL kdyz zapnu parkovacky. Rele stalo 69,- Kc v mistnim obchode s elektrosoucastkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak již bylo řečeno, problém se zapojením DRL LED způsobuje TESTování žárovek.

Snadným řešením tohoto problému je použití relé, které coby elektromechanický prvek má dostatečnou setrvačnost na to, aby nebylo schopno sledovat testovací impulsy přicházející do testovaných žárovek parkovacích světel.

Používá se běžné autorelé, tj. relé s cívkou na 12V a se spínacím kontaktem (může být i přepínací). Vhodné je provedení v plastovém krytu s úchytem pod šroub. Pro připojení vodičů je pouzdro relé opatřeno FASTONY.

Zapojení (2 možnosti):

1) Relé se spínacím (přepínacím) kontaktem:

Cívka relé - kostra a parkovací světlo (např. levé přední - pin č.10)

Spínací kontakt - +12V(napájení DRL) a blokovací vodič DRL světel

2) Relé s rozpínacím (přepínacím) kontaktem:

Cívka relé - kostra a parkovací světlo

Rozpínací kontakt - seriově zapojen do napájení DRL světel

Tuto variantu považuji za nejvhodnější.

Já jsem použil vlastní řešení (bez relé a plně funkční):

Blokovací vodič DRL světel je k napájecímu vodiči parkovacího světla připojen přes diodu 1N4007, za kterou je vůči kostře připojen kondenzátor 500nF/63V.

Toto řešení ale neodstraňuje krátké zablikání DRL po zapnutí zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Na DRL žluty vodič-parkovaci světla ,černy vodič- kostra minus, bily vodič-zapalovani.

Relé se spínacím kontaktem:

Cívka relé (85, 86) - 86 na kostru a 85 na parkovací světlo (např. levé přední - pin č.10)

Spínací kontakt (87, 30) - 87 na +12V (např. na napájení DRL - bílý vodič DRL) a 30 na blokovací vodič DRL světel (žlutý vodič DRL)

Celkově tedy bude zapojení následující:

- černý vodič DRL připojen na kostru,

- bílý vodič DRL připojen přes pojistku 5A na +12V při zapnutém zapalování (některá z pojistek v kabině, která je pod napětím pouze při zapnutém zapalování), k tomuto bílému vodiči DRL připojit i kontakt č. 87 relé

- žlutý vodič DRL připojen na kontakt č. 30 relé.

- cívka RELÉ připojena na parkovací světla (kontakt č.85) a na kostru (kontakt č.86)

Budou-li zapnuta parkovací světla, bude relé sepnuto a tím bude na žlutý vodič DRL přivedeno napětí +12V, které způsobí blokování svícení DRL - DRL nebudou svítit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
Tak asi posun : kolega (díky moc POKY! ) dnes úspěšně vyzkoušel na OII FL tyhle LED-ky : SUPER svítí (opravdu hodně) a nehlásí chybu! Objednal je tu :

 


 

NEW jsou tyto:

led_p21w_30w_cw_with_lens_01b.jpg

 

A původní + přidané odpory, aby nehlásily chybu : OLD

led_p21w_7.5w_cw_with_lens_03a.jpg

 

A výsledný rozdíl svítivosti je velký (ve skutečnosti ještě výraznější) :

gallery_3116_1526_8186.jpg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,
při hromadné objednávce z Číny by mohla být cena kolem 250-300,-Kč/kus (lepší cena podle počtu odebraných kusů + rozpočítána doprava a poplatek za platbu). Platba předem, dodání 10-30 dní od přijetí peněz. Bude mít někdo zájem?
Jedná se o žárovku 30W (6 x 5W CREE dioda) patice BA15S, svítí opravdu extrémně, nepíše chybu = oboje osobně vyzkoušeno   :kol-47: 
Do konce března bych to rád objednal a do konce dubna to budeme mít...
Pište přímo do SZ (soukromá zpráva).

Pasat

post-3116-0-24101200-1362325329_thumb.jp

post-3116-0-55329800-1362325339_thumb.jp

post-3116-0-27605400-1362325348_thumb.jp

post-3116-0-49722000-1362325354_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...