Space Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Zdravím všechny příznivce OII, měl bych jednoduchý dotaz, na který asi není jednoduchá odpověď. Dala by se vyměnit 5 kvalt převodovka z motoru 1,9TDI za 6 kvalt z 2.0 motoru? Je to čistě hypotetická otázka, protože pokud vím, tak na 2.0 je jiný setrvačník, spojka, ale možná se tady najde někdo, kdo mi na to odpoví. Pokud to má někdo už i vyzkoušené, tak se těším na jeho odpovědi. Mějte se... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nuff Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Ne. Dočetl jsem se ovšem o pokusech předělat 6q převodovku z Golfu 1.9TDI do OII. Potom se ale vyskytla chyba s tempomatem ( musela by se měnit i ŘJ ) - nejlépe vyměnit celý motor i s převodovkou. Podle mě to za to nestojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fuego Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 ja som pocul ze ta 6q prevodovka z golfa V 1.9 tdi ma rovnako dlhe prevody ako 5q v OII, takze to je zbytocne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Na různých diskuzích je toho mraky, stačí hledat a netvoři nová fóra. Já mám na OII 2006 6q (hledej klíčové slovo Eurotuning) Ale jak ti psal fuego, když tam napasuješ třeba 6q z 4x4, tak ti to na tu šestku bude stejně točit jako na 5q. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Space Vloženo 28. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 Jj, to jasně chápu, že to taky hodně záleží na délce převodů, tzn, že pokud tam dám převodovku z Green Line, tak budu mít zbytečně dlouhé převody. K převodovkám - určitě bych nekombinoval díly Škoda a VW, proto jsem psal, že bych maximálně dal do OII 1,9 TDi m.r.2008 6 kvalt z 2.0 OII TDi. Určitě bych tam nedával převodovku z 4x4, to je holý nesmysl. A pokud je tohoto tématu někde mraky, stačí mi tady dát odkaz... Zajímalo by mě, zdali mechanicky to sedí, setrvačník, spojka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 28. Březen 2012 Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 Mám ročník 2006, takže stejné dilema jsem řešil jako ty. Hledal jsem informace i na německých fórech skodaauto, všude řeší to stejné, ale že bych si někde přečetl závěr vyměnil jsem to a to, jezdím v pohodě a stálo mě to X tis. Kč, to jsem se nikde nedočetl! Nejsem od fochu, ale co jsem si přečetl, potřeboval bych novou převodovku, jinou poloosu, komplet spojku, setrvačník, někdo psal i starter. Modulárně to fakt neopasuje a když ano, třeba 6q z Turana, tak díky pevnému poměru ti to bude stejně točit na 6. jako na 5. Já se nakonec rozhodl pro na první pohled „drahou“ přestavbu od Eurotuningu, ale měl jsem na autě jen 50 tis. km. Obecně ze svých zkušeností bych ti doporučil jít stejnou cestou jako já, tedy pokud už na autě nemáš najeto 150, nebo 200tis. km. Ale pozor s nějakou závratnou úsporou paliva nepočítej, jde jen o to pohodlí, úsporou paliva se ti přestavba nevrátí ani od nového auto i při dnešních cenách nafty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fuego Vloženo 28. Březen 2012 Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 trosku nechapem tomu, zeby si nekombinoval diely skoda a VW, ved tak ako motor, ktory mas v aute tak aj vsetky diely su VW a su indenticke z tymi co su vo volkwagenoch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nuff Vloženo 28. Březen 2012 Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 Jde jen o to, že do VW se montovaly některé komponenty, které zůstaly škodovce zapovězeny. Třeba jako 6q pro 1.9TDI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Space Vloženo 28. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2012 Jj, přesně o to mi jde...některé díly jsou pro Škodu nepoužitelné... Jde jen o to, že do VW se montovaly některé komponenty, které zůstaly škodovce zapovězeny. Třeba jako 6q pro 1.9TDI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Space Vloženo 1. Duben 2012 Autor Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Takže, 5st převodovky jsou s kody: GQQ a 6st mají kody: GRF, HDV pro 2.O TDI. Ty dvě poslední jmenované mají spojkový kotouč o průměru 240mm a kloubový hřídel, resp. přírubu o průměru 107 mm, kdežto u převodovky 1,9 TDI ř st je kotouč 228mm a hřídel 100mm. Dělá se i převodovka FWZ, která je pro 4x4 a má 240 mm na 107 mm. Teď bycho potřeboval slovo znalce, zdali se tedy dá spojit motor 1,9 s 6st převodovkou, když tam jsou tak zásadní rozdíly ve spojkách a hřídeli. Dále podle všeho by se asi musely vyměnit i lanovody, asi je táto kombinace 1,9 + 6st převod nemožná.... Space Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dvorcidlo0 Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 Takže, 5st převodovky jsou s kody: GQQ a 6st mají kody: GRF, HDV pro 2.O TDI. Ty dvě poslední jmenované mají spojkový kotouč o průměru 240mm a kloubový hřídel, resp. přírubu o průměru 107 mm, kdežto u převodovky 1,9 TDI ř st je kotouč 228mm a hřídel 100mm. Dělá se i převodovka FWZ, která je pro 4x4 a má 240 mm na 107 mm. Teď bycho potřeboval slovo znalce, zdali se tedy dá spojit motor 1,9 s 6st převodovkou, když tam jsou tak zásadní rozdíly ve spojkách a hřídeli. Dále podle všeho by se asi musely vyměnit i lanovody, asi je táto kombinace 1,9 + 6st převod nemožná.... Space Nerieš tieto veci - pokial chceš dlhšiu 5 tku daj tam prevodovku fábia 1.9 tdi kód EWT,CGU.... Dať 6q znamená roboty na týžden a najma hazardovanie - s kúpou. Kúpiš použitú napr s 96kw a po mesiaci sa ti rozpadne. Výhod je menej ako nevýhod. Iné by to bolo keby chceš ísť do výkonu 200k+ tam je 6q nevyhnutnosť ale na seriový motor - resp chip a či upravy do 200k je to neekonomické a najma vrásky robiace rozhodnutie. Jedine že si masochista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
XTomos Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 Prodloužení pětky je cesta do pekel, zkus projet 1,6 CR a pak si představ podobnou převodovku na staré PD, už takhle ti setrvačníky začínají odcházet kolem 100 tis. Km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.