Fajfy Vloženo 21. Květen 2012 Sdílet Vloženo 21. Květen 2012 Dobrý den, vlastním favorita r.v. 94, jezdil jsem s ním mimo město i za 6litrů, ve městě tak za 7l a kousek. Pak mi uhnil kus výfuku a lambda sonda. V servise vyměněno za nový, ale nejspíš byla vadná nová lambda, protože mi auto nejelo, cukalo a bylo v nouzáku. Vyměnili další lambdu a auto už tedy jezdí, ale s menším výkonem a při nižších otáčkách, kde dřív krásně akceleroval momentálně cukne a pomalu se rozjíždí. A nejhorší je, že spotřeba stoupla o 2l. Na co se amatérsky podívat či zkontrolovat? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Květen 2012 Sdílet Vloženo 21. Květen 2012 Vyměnit servis. V tom posledním pravděpodobně "něco přehlídli", přesněji řečeno vysrali se na to. Pro přesnější určení závady je potřeba VAG a vyčíst závady z paměti, co si o sobě autí píše. Jinak bys musel postupovat metodou pokus/omyl - začít vyčistěním klapky, nastavením její základní polohy, vyčištěním nebo výměnou zapalovacích svící a kabelů, kontrolou rozdělovače případně výměnou napěťově namáhaných dílů (palec + víčko), kontrolou zapalovacího trafa. Váha nasávaného vzduchu v sání - minimálně vyčistit, možná vyměnit. Potom těsnost sacího potrubí počínaje přírubou pod škrticí klapkou až po samotnou hlavu a to samé i na potrubí výfukovém - tedy přechod hlava - parohy, dál vlnovec, katalyzátor až po střední díl s tlumičem - veškeré netěsnosti v těchto místech můžou vést k chování, které popisuješ, jejich "preventivní" výměna by Tě ale vyšla na částku zhruba srovnatelnou s tržní cenou toho autí... Takže měřit, zkoušet a hledat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MiraXP Vloženo 2. Červen 2012 Sdílet Vloženo 2. Červen 2012 Dobrý den, vlastním favorita r.v. 94, jezdil jsem s ním mimo město i za 6litrů, ve městě tak za 7l a kousek. Pak mi uhnil kus výfuku a lambda sonda. V servise vyměněno za nový, ale nejspíš byla vadná nová lambda, protože mi auto nejelo, cukalo a bylo v nouzáku. Vyměnili další lambdu a auto už tedy jezdí, ale s menším výkonem a při nižších otáčkách, kde dřív krásně akceleroval momentálně cukne a pomalu se rozjíždí. A nejhorší je, že spotřeba stoupla o 2l. Na co se amatérsky podívat či zkontrolovat? Děkuji. Heh, Ty vlastníš ještě Fáčko ?! Taky jsem ho měl .... než ho zdědil bratr .... Ale vůbec jsem netušil, že se stříkačky dělaly s řízeným katem ?! Já měl starýho dobrýho karbece a místo katu jen trubku ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Červen 2012 Sdílet Vloženo 2. Červen 2012 (editace) Fáčka "stříkačky jednobod" = BMM (Bosch Mono Motronic = označení vstřikovací sady) byly ve výrobě od modelového ročníku 1991 (od srpna 1990 - po celozávodní dovolené ve Škodovce) pro vývoz a od modelového ročníku 1993 (od srpna 1992) kompletní výroba i pro tuzemsko - a u všech šlo o "řízený" katalyzátor, protože už měly lambda sondu. Karburátorový fáčka se lišily - motory 135 měly vodítka a sedla ventilů z tvrdokovu a byly tím pádem schopný spalovat už v roce 1989 bezolovo, i když ještě katalík neměly osazenej (některý teda ano, ale neměly lambdasondu, takže byl jen "neřízenej"). Motory 136 v karburátorový verzi ještě ty zodolněný materiály v rozvodu neměly, takže musely dostávat "olovnatej supříček". Tím pádem ani nemohly mít katalyzátor (zničil by se olovem). Následovala jedna část výroby, která byla osazená elektronicky řízeným karburátorem Pierburg a katalyzátorem - označení "Ecotronic". Tyhle motory byly mimořádný svým tvrdošíjným odporem k akceleraci - jely jako posraný a kterejkoliv předjížděcí manévr vozidla rychlejšího než koňskej potah byl vysloveně adrenalinovej sport. Pozdější motory se vstřikováním (1,3SPI) mají už tvrdokov v rozvodu všecky, takže můžou (a vlastně i musejí = jsou osazené katalyzátorem z důvodu povinnosti plnit Euroemisní předpisy Euro1 a později v podobě motorů 1,3MPI ve Feliciích i Euro2)) baštit bezolovnatej Natural... Editováno: 2. Červen 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 11. Červen 2012 Autor Sdílet Vloženo 11. Červen 2012 Fáčko jsem vlastnil karbec, to už je ale prodaný. Fáčko s tímhle problémem je bráchy, řešíme spolu tenhle problém. Nevěděl jsem že fáčko se dá taky napojit na VAG, asi to bude jinej kábl než na fabii co? Napadlo mě, jestli neseřídili špatně bohatost směsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 Karburátorový fáčka ne, ale vstřikový už mají komunikační OBDE rozhraní v řídicí jednotce. Konektor na "napíchnutí na diagnostiku" je pod kapotou, na kabelovým svazku vedoucím po vršku podběhu před řidičem (nad levým předním kolem) - hned vedle řídicí jednotky. Ale netěš se, krom pár skrovných údajů o motoru, předstihu a podobných věcech toho o sobě fáčka moc nenakecají (ostatně to ani feliny ne). Jestli něco podobnýho mají i ty scheissen Ecotronicy, jsem nezjišťoval. Opravdu "pokecat si s autem přes počítač" jde až u těch vybavených sběrnicí CAN-bus, což jsou všecky novější počínaje Oktávkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.