Přejít na obsah

Napeti vypinane centralnim zamykanim


ttt256

Doporučené příspěvky

Potrebuji zapojit zarizeni (ctecka RFID tagu), ktere ma byt aktivni jen po odemceni auta.

Tedy ne po nastartovani, zasunuti klicku do spinacky apod, ale opravdu hned po odemceni auta tlacitkem na klici.

Zarizeni ma ne uplne zanedbatelny odber proudu, snizit jej je vicemene nerealne a hlavne pokud v aute nikdo neni, je uplne zbytecne.

Na kterou pojistku bych takovou vec mel zapojit.

Nejspis bych to po delsim badani promeril, ale pro mistni znalce to bude jiste hracka a mi to usetri drahoceny cas.

Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tomu rozumět tak, že máš nějakou konstrukci na čtení RFID?

Uvažoval jsem totíž nad nějakým udělátkem na zabezpečení, ale nic kontaktního nechci a RFID a "dálkové" čtení mi přišlo jako úplně ideální.

A teď pár nápadů k dotazu:

- komfortka se "uspává" po 10 minutách

- stropní světlo zhasne po cca 30 vteřinách

Použít něco z toho.

Nějak teď neuvažuji nad dalšími důsledky, ale to stropní světlo je asi dost reálné. Ze začátku zajístí napájení čtečky světlo dále pak jej převezme zapnuté zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, ma to byt takovy "tajny spinac" v modernim provedeni.

Elektroniku placnu nekam do palubni desky, a pro sepnuti pak staci nad ni prejet tagem.

To co se prodava mi prislo dost k nicemu, tak jsem si zbastlil vlastni.

S autoelektronikou nedelam a tudiz jsem nemyslel ze to bude takovy problem, tahat draty pres pul auta s nejistym vysledkem se mi moc nechce.

Opravdu to nepujde jednoduse zapojit nekam na pojistkovou skrinku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu http://forum.skodaho...ost__p__1343162 se proklikej a stáhni dílenskou příručku.

Ve schématech pak snad něco najdeš.

Jinak tahat něco od pojistkové skříňky, nebo kofortky, nebo od stropního světla přijde skoro na stejno, všechno je na stejném místě.

Komfortka pod volantem, dráty ke stropnímu světlu vedou někde v levém "A" sloupku. Takže všechno je relativně na jednom místě.

A co takhle spínat to až spínačkou, tj. zapneš zapalování a teprve pak se zapne čtečka, čtecí zařízení bych umístil někde do volantového sloupku a čip pověsil ke klíčům, takže žádné přejíždění by vlastně nebylo, dosah by nějakých 10-20 cm mohl být, ne?

To co pak to zařízení bude odblokovávát, bude stačit když to odblokne hned po zapnutí zapalování, ne?

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypinat jsem s tim chtel palivove cerpadlo, ale kdyz ted o tom uvazuju, asi to bude kravina, nicmene to jsem zatim nekoumal, potrebuju to nejprve poradne otestovat. Nerad bych aby mi to nekde na krizovatce vyplo auto :-) spinat to az po zasunuti klice do spinacky mi prijde trochu neprakticke z hlediska ergonomie. S prejetim tagem nekde nad palubkou nemam problem. Ma to dva rezimy, bud si pamatuje stav i po vypadku napajeni, nebo se vzdy vypne (podle toho jakou funkci pridelim tomu kteremu tagu pri jeho zapisu do systemu) pouzivat budu ten rezim, ktery me bude min prudit.

Dosah ctecky neni nejak extremni, cca 7cm a dost zalezi na orientaci tagu ke ctecce, pokud jsou civky tagu a anteny kolmo na sebe, z principu to nefunguje. Mozna s externi antenou by byl dosah vyssi.

To svetlo po nejake dobe zhasne, mam pocit. Co je to komfortka a jak se chova netusim, jak uz jsem zminil s auty moc nedelam.

Za linky na schemata dik, nicmene potreboval bych spis casove prubehy napeti po odemceni auta a to tam nejspis nebude. Pokoumam to odpoledne, pisu ted z mobilu a na nem se schemata prohlizi opravdu blbe :-)

Editováno: , autor: ttt256
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komfrotka je ŘJ jednotka ovládání el. oken, zrcátek, centrálu, víčka nádrže. Je pod volantem taky.

Já myslel, že tag bude viset na klíčích a čtecí cívka bude někde hodně blízko tagu když visí. když jsou klíče ve spínačce, ve volantovém sloupku třeba.

Myslel jsem teda, že bude mít větší dosah.

V práci to máme u vstupních dveří, cívka je za vakuovým dvojsklem dveří a průkazem mi stačí projet tak cca 4-5 cm před ní.

Jsem teda myslel, že pokud nebude za takovou překážkou, že bude mít dosah o dost větší.

PS:

Psal jsem ti SZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukni sem: RJ_LD.pdf

Na RJ jednotce dveri, T20d/16 mas signal od koncovych spinacu motorku dveri (odemknut/uzamknuto).

O vikendu to chci promerit co tam ve skutecnosti je, predpokladam ze si pres pull-up RJ meri je li uzamknuto nebo uzamknuto s funkci SAFE. Chci na to pres optoclen (oddeleni vstupu od rj auta) pripojit neorigo logiku sklapeni zrcatek. Jen je treba rozlisovat stav uzamknuto/uzamknuto za jizdy, ale to poresis jednoduse hlidanim napeti (> 12,5V = nastartovano, < 12,5V nenastartovano = prichod/odchod k autu), nebo signalem od klicku (napr. na RJ Climatronicu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...