Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    3 314 témat v tomto fóru

      • 691 odpovědí
      • 230 926 zobrazení
      • 279 odpovědí
      • 88 565 zobrazení
    1. Vybíjení baterie

      • 237 odpovědí
      • 69 286 zobrazení
    2. Maxidot - dodělání

      • 456 odpovědí
      • 113 496 zobrazení
      • 351 odpovědí
      • 116 128 zobrazení
      • 123 odpovědí
      • 29 635 zobrazení
      • 74 odpovědí
      • 35 959 zobrazení
      • 128 odpovědí
      • 60 008 zobrazení
      • 195 odpovědí
      • 141 573 zobrazení
      • 276 odpovědí
      • 97 255 zobrazení
    3. Jakou autobaterii?

      • 483 odpovědí
      • 187 336 zobrazení
    4. Zarovky H4

      • 663 odpovědí
      • 161 975 zobrazení
      • 146 odpovědí
      • 291 613 zobrazení
      • 188 odpovědí
      • 114 264 zobrazení
      • 192 odpovědí
      • 99 379 zobrazení
    5. LED denní svícení

      • 132 odpovědí
      • 38 624 zobrazení
    6. Komfort III-799B!!!!!!!!

      • 563 odpovědí
      • 190 190 zobrazení
      • 477 odpovědí
      • 142 809 zobrazení
      • 138 odpovědí
      • 186 471 zobrazení
    7. Tempomat - poruchy, závady

      • 310 odpovědí
      • 99 210 zobrazení
      • 1 odpověď
      • 29 zobrazení
    8. Výměna airbagovky

      • 56 odpovědí
      • 11 158 zobrazení
    9. Multifunkční volant na O1

      • 101 odpovědí
      • 37 756 zobrazení
    10. Chyba

      • 1 odpověď
      • 57 zobrazení
    11. Dálkovy start

      • 7 odpovědí
      • 1 156 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si  meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval.    Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
      • Pro 17 je hroznej problém najít fakt hezky kola taky to řeším originál jsem nechal na zimaky a musím sehnat na léto nějaký fakt hezky kola a můžu použít právě jen 17ky 
    ×